Οταν ο Ιησούς, οι «αζυμίτες» καί «προζυμίτες» έκλασαν.

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ

Αρτοκλασία

Λουκ. 24,30        καὶ ἐγένετο ἐν τῷ κατακλιθῆναι αὐτὸν μετ᾿ αὐτῶν λαβὼν (ο Ιησούς) τὸν ἄρτον εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἐπεδίδου αὐτοῖς.

Ζήτημα των αζύμων ονομάζεται η οξύτατη θεολογική και δογματική διαμάχη, η οποία ξέσπασε μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών κατά τον 11ο. αιώνα ως προς το είδος του άρτου (ένζυμου ή άζυμου) που θα έπρεπε να χρησιμοποιείται στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Η θεολογική διαφορά περί των άρτων της θείας Ευχαριστίας ήταν ένα από τα ζητήματα που οδήγησαν στο οριστικό Σχίσμα των δύο Εκκλησιών.

Άζυμα χρησιμοποιούσαν οι πρώτοι αιρετικοί ―οι ιουδαΐζοντες ➡Εβιωνίτες τον 2ο αιώνα , οι Ιακωβίτες και οι Απολλιναριστές και χρησιμοποιούν στη Θεία Ευχαριστία και οι Αβησσυνοί, οι Αρμένιοι, σύμφωνα με απόφαση του Πατριάρχη τους Νερσή Δ’.

Το θεολογικό ζήτημα των αζύμων, που προκύπτει από τον 9ο αιώνα, και η σχετική με αυτό διαμάχη έλαβαν τέτοια έκταση κατά τον 13ο αιώνα, ώστε να θεωρείται ως μια από τις σοβαρότερες αφορμές τού Σχίσματος μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας, κατά τον Γεννάδιο Σχολάριο. Μάλιστα, οι Ορθόδοξοι (ο Πατριάρχης Μιχαήλ Κηρουλάριος) αποκαλούσαν τούς Ρωμαιοκαθολικούς «αζυμίτες», ενώ οι Ρωμαιοκαθολικοί (καρδινάλιος Ουμβέρτος) αποκαλούσαν τούς Ορθόδοξους «προζυμίτες αιρετικούς». Περισσότερα

Ο κάθε νεοέλληνας εδώ είναι πτυχιούχος και ειδήμονας. Είναι κληρονόμος και καθηγητής. Ξέρει να ταϊσει άχυρα το σκυλί του, και κόκαλα το γαϊδούρι του. Γνώση και πίστη και σοφία, που να ιδούν τα μάτια σου και να μην πιστεύει ο νους σου.

Ελληνες όμως θα ειπεί κάτι ➡ πολύ διαφορετικό.