Ο Μαρτίνος Λούθηρος
ήταν τόσο αγανακτισμένος από την εμπορευματοποίηση της άφεσης αμαρτιών ώστε αποφάσισε να γράψει τις 95 Θέσεις(απόψεις) του, -τις οποίες είχε θυροκολλήσει στις 31 Οκτωβρίου 1517 στην εκκλησία της Βυρτεμβέργης- εν μέρει, λόγω των ενεργειών του Τέτσελ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Ποιός ήταν όμως ο Λούθηρος, και η εποχή του
«Είμαι γιος χωρικού, και ο παππούς μου και ο προπάππος μου ήταν κι αυτοί χωρικοί. Ο πατέρας μου με προόριζε να γίνω δήμαρχος. Εγώ πήρα το δίπλωμα του πανεπιστημίου κι έγινα καθηγητής. Ύστερα ντύθηκα το μοναχικό σχήμα κι αργότερα το πέταξα. Αυτό δυσαρέστησε τον πατέρα μου. Κατόπιν μπήκα στη μύτη του πάπα παίρνοντας για γυναίκα μια μοναχή αποστάτρια. Ποιος θα μπορούσε να τα διαβάσει όλα αυτά στ’ αστέρια;» Λούθηρος.
To όνομα Λούθηρος, δεν του δώθηκε, το επέλεξε, μετά από το φιλολογικό διδακτορικό του, και όπως ο μεγάλος του μέντορας, ο Μελάχθων ο οποίος μετάφρασε το γερμανικό όνομα του απο τα γερμανικά στα ελληνικά, o Λούθηρος θέλησε το όνομα του να γίνει ελληνικό,και να έχει νόημα και σημασία και όντως, αν και θεολόγος, δεν προτίμησε βιβλικό όνομα, επέλεξε απο την ΕΛΛΗΝΙΚΗ σαν ελεύθερο πνεύμα που ήταν το επίθετο ελεύθερος και το έκανε Ελευθέριος, αποτελεί μάλιστα γεγονός ότι ο Λούθηρος υπέγραφε ελληνικά. Υπέγραφε ως Ελευθέριος. Το Λούθηρος είναι παραφθορά του Ελευθέριος, το γερμανικό του επίθετο ήταν ΛούΝΤερ (Luder), σήμερα όλοι τον αποκαλούν Λούθηρο, Λούθερ, Luther απο το ελληνικό Θ, του Ελευθέριος.
Οι εκλεκτοί αναγνώστες, μπορούν να διαβάσουν ολόκληρη την ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ μας ΕΔΩ