ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΙΟ. Ε.Ε. Ασυμφωνία υπουργών Ενέργειας για πλαφόν τιμής στο ρωσσικό αέριο

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εικονογράφηση: twitter.com.

Το όριο τιμής του ρωσικού φυσικού αερίου δεν βρήκε υποστήριξη: η Ευρώπη φοβόταν την αντίδραση της Ρωσίας

Οι υπουργοί Ενέργειας των χωρών της ΕΕ δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν για τη θέσπιση ορίου τιμής για το ρωσικό φυσικό αέριο, δήλωσε ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Πέτερ Σιγιάρτο. Την πληροφορία αυτή δημοσίευσε και το Reuters, επικαλούμενο διπλωμάτες της Ε.Ε.

Οι υπουργοί Ενέργειας των χωρών της ΕΕ δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία για τη θέσπιση ανώτατου ορίου στην τιμή του ρωσικού φυσικού αερίου στην έκτακτη σύνοδό τους. Αυτό δήλωσε ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Peter Szijjarto. Την προηγούμενη μέρα, πρότεινε ότι δεν χρειάζεται να είναι κανείς νικητής του βραβείου Νόμπελ για να καταλάβει: μετά την καθιέρωση ενός ορίου τιμής, η Ρωσία θα σταματήσει όλες τις προμήθειες φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

«Σήμερα δεν υπήρξε απόφαση, υπήρχε μόνο μια πολιτική διαμάχη, η οποία λειτούργησε ως κατευθυντήρια γραμμή για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προς το παρόν, αναμένουμε ότι την επόμενη εβδομάδα ή την επόμενη εβδομάδα, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλουν γραπτές, ήδη πραγματικές προτάσεις».  είπε ο Peter Szijjarto.

Σύμφωνα με το Reuters, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν βρήκε υποστήριξη από τις περισσότερες χώρες. Ακόμη και η Πολωνία ήταν αντίθετη.

Οι Βρυξέλλες θα πρέπει να βρουν μια επιλογή που θα βοηθούσε στη μείωση της τιμής όλου του φυσικού αερίου, αλλά ταυτόχρονα δεν θα έθετε σε κίνδυνο τον εφοδιασμό φυσικού αερίου στην Ευρώπη, είπε η πηγή.

«Ο περιορισμός της τιμής μόνο του ρωσικού φυσικού αερίου είναι ένας καθαρά πολιτικός στόχος. Δεν βλέπω κανένα πρόσθετο όφελος σε αυτό. Δεν θα συμφωνήσουμε σε αυτό», δήλωσε  ο πρωθυπουργός του Βελγίου Αλεξάντερ Ντε Κρό την παραμονή της συνάντησης .

Τώρα οι προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου είναι στο ελάχιστο επίπεδο, έως και 90 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα, ωστόσο, η διακοπή τους θα οδηγήσει σε ελλείψεις καυσίμων σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Σλοβακία. Ταυτόχρονα, πολλές χώρες προτείνουν να επιβληθεί όριο τιμής σε όλο το εισαγόμενο φυσικό αέριο, κάτι που είναι πολύ δύσκολο, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν πριν από τη συνάντηση . Τόνισε ότι οι προμηθευτές LNG απλώς θα ανακατευθύνουν τα φορτία τους σε άλλες περιοχές του κόσμου.

Ωστόσο, οι υπουργοί ανέθεσαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει μια επιλογή περιορισμού των τιμών για όλο το εισαγόμενο φυσικό αέριο.

«Δεκαπέντε χώρες είναι υπέρ ενός κοινού ανώτατου ορίου τιμών, τρεις θα το προτιμούσαν μόνο για το ρωσικό φυσικό αέριο, τρεις δεν έχουν προηγούμενη γνώμη, αλλά θα ήθελαν να πραγματοποιηθούν μακροπρόθεσμες αναθεωρήσεις οικονομικής βιωσιμότητας. Οι πέντε τελευταίοι είναι είτε κατά είτε ουδέτεροι», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Ρομπέρτο ​​Τσινγκολάνι μετά τη συνάντηση .

Οι υπουργοί πρότειναν επίσης να επικεντρωθεί η ΕΚ σε άλλα μέτρα για τη μείωση των τιμών. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να εισαχθεί ανώτατο όριο τιμής για την παραγωγή μη αερίου 200 ευρώ ανά MWh, καθώς οι εναλλακτικοί παραγωγοί λαμβάνουν απροσδόκητα κέρδη από τιμές ρεκόρ. Επιπλέον, η ΕΚ ξεκινά την εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη διάρκεια αιχμής κατανάλωσης, όταν η παραγωγή αερίου είναι η μεγαλύτερη ζήτηση.

Έτσι, οι ευρωπαϊκές αρχές θέλουν να παρέμβουν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και να διακόψουν τη σύνδεσή της με την τιμή του φυσικού αερίου.

Οι Βρυξέλλες υποστηρίζουν επίσης απροσδόκητους φόρους στις ενεργειακές εταιρείες, ώστε οι κυβερνήσεις να μπορούν να επιδοτούν τους δασμούς. Και – για τη διάθεση κεφαλαίων σε στρατηγικούς προμηθευτές ενέργειας προκειμένου να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους. Ο επικεφαλής του ΔΝΤ είπε ωστόσο σήμερα ότι το ταμείο εγκρίνει τη στήριξη των τραπεζών, αλλά όχι των ενεργειακών εταιρειών.

Περίπου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να παρουσιάσει ήδη νομοθετική πρωτοβουλία.

ΠΗΓΗ

…………………………………………………..
ΣΧΕΤΙΚΑ …

……………………………………………………………………………………….