…………………
Ιστορία της Μαύρης Παρασκευής: Από το 1869 έως το 1929 έως σήμερα
Καθώς η Black Friday είναι προ των πυλών, ξέρουμε ήδη τι να περιμένουμε: Έκπτωση 40%, δρόμοι γεμάτοι καταναλωτές, 60% Έκπτωση, δραματικές δραματικές δραστηριότητες και τι θα λέγατε για 80% έκπτωση; …
Πώς καταλήξαμε όμως εδώ;
Γιατί η Black Friday είναι «μαύρη»;
Πότε έγινε το θέμα των πωλήσεων;
Και γιατί είναι Παρασκευή;
Εδώ είναι το ιστορικό της Μαύρης Παρασκευής για να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις σας.
Περιεχόμενα [ εκπομπή ]
Γιατί η Black Friday είναι Παρασκευή;
Η Μαύρη Παρασκευή είναι η επόμενη ημέρα των Ευχαριστιών. ( ΣΤΙΣ ΗΠΑ )
Επομένως, για να απαντήσουμε γιατί η Μαύρη Παρασκευή είναι Παρασκευή , θα πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε γιατί η Ημέρα των Ευχαριστιών είναι Πέμπτη .
Η Ημέρα των Ευχαριστιών ξεκίνησε στις αρχές του 17ου αιώνα. Είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην έκφραση ευχαριστιών για την ευλογία της συγκομιδής και του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, οι προσευχές και οι τελετές ως δημόσια θρησκευτική επίδειξη ευσέβειας δυσκολεύτηκαν να γίνουν εθνική εορτή σε μια χώρα που βασίζεται εν μέρει στον διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους – δηλαδή στις ΗΠΑ. Ως εκ τούτου, ο Thomas Jefferson πίστευε ότι δεν θα έπρεπε να είναι εθνική εορτή. Και έτσι, η ημερομηνία του εορτασμού ήταν διαφορετική από πολιτεία σε πολιτεία.
Η εθνικοποίηση των εορτών δεν ήρθε παρά την εποχή του A. Lincoln, το 1863. Επηρεασμένος από την 40χρονη εκστρατεία της συγγραφέα Sarah Josepha Hale, ο Πρόεδρος Λίνκολν έκανε μια διακήρυξη που σηματοδοτεί την Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 1863, ως Ημέρα των Ευχαριστιών. Κάλεσε τους συμπατριώτες του «να ξεχωρίσουν και να τηρήσουν την τελευταία Πέμπτη του επόμενου Νοεμβρίου, ως ημέρα των Ευχαριστιών και του Επαίνου». Στην πράξη, λόγω του συνεχιζόμενου εμφυλίου πολέμου, η εθνικοποίηση ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1870.
Η ιστορία της Μαύρης Παρασκευής συνεχίζεται δύο αιώνες αργότερα, το 1939, στο τέλος της ιστορίας της Μεγάλης Ύφεσης. Ήταν όταν ο Πρόεδρος FD Roosevelt προσπάθησε να αλλάξει εκείνη την ημέρα. Ο Ρούσβελτ αναζητούσε τρόπους για να τονώσει την οικονομία παρατείνοντας την περίοδο αγορών των διακοπών, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για αγορές κατά μία εβδομάδα κ.λπ.
Και έτσι έγινε: Η Ημέρα των Ευχαριστιών άλλαξε από την τέταρτη στην τρίτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Ωστόσο, η διακήρυξή του αποδείχθηκε αρκετά αντιδημοφιλής. Δύο χρόνια αργότερα, ο πρόεδρος και το Κογκρέσο καθιέρωσαν την Ημέρα των Ευχαριστιών ως ομοσπονδιακή αργία των Ηνωμένων Πολιτειών που θα γιορτάζεται την τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου.
Γιατί η Black Friday είναι «Μαύρη»;
Σε αντίθεση με την περίπτωση της Μαύρης Παρασκευής, η λέξη «μαύρο» πριν από οποιαδήποτε μέρα χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα εξαιρετικά δυσάρεστο ή ταραχώδες γεγονός στην ιστορία.
Η Μαύρη Δευτέρα αναφέρεται στη Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 1987 . Αυτό που ξεκίνησε ως κραχ του χρηματιστηρίου στο Χονγκ Κονγκ, στη συνέχεια εξαπλώθηκε στην Ευρώπη και έπληξε τις ΗΠΑ.
Η Μαύρη Τρίτη συνέβη στις 29 Οκτωβρίου 1929 , κατά τις πρώτες ημέρες του κραχ της Wall Street. Λόγω πανικού, οι πωλήσεις έφθασαν στο αποκορύφωμά τους: Περίπου 16 εκατομμύρια μετοχές διακινήθηκαν εκείνη την ημερομηνία, ένα ακατάρριπτο ρεκόρ για τα επόμενα 40 χρόνια.
Η Μαύρη Τετάρτη έγινε στις 16 Σεπτεμβρίου 1992 . Ήταν όταν μια κατάρρευση της λίρας στερλίνας ανάγκασε τη Βρετανία να αποχωρήσει από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών (ERM).
Η Μαύρη Πέμπτη , 24 Οκτωβρίου 1929 , σηματοδότησε την αρχή της Μεγάλης Ύφεσης. Ξεκίνησε όταν η αγορά έχασε το 11 τοις εκατό της αξίας της και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Black Friday , 24 Σεπτεμβρίου 1869 . 1869. Εκείνη την ημέρα, ο Τζέι Γκουλντ, κατασκευαστής σιδηροδρόμων (και κερδοσκόπος) και ο Τζέιμς Φισκ, χρηματιστής (και κερδοσκόπος επίσης) δημιούργησαν μια έκρηξη και την κατάρρευση στις τιμές του χρυσού. Οι τιμές έπεσαν 20 τοις εκατό και το χρηματιστήριο κατέρρευσε. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 50%.
Το Μαύρο Σάββατο έγινε στις 7 Φεβρουαρίου 2009 στην Αυστραλία. Μια σειρά από πυρκαγιές που άναψαν ή έκαιγαν σε όλη την αυστραλιανή πολιτεία Βικτώρια και μέχρι σήμερα είναι η χειρότερη καταστροφή δασικών πυρκαγιών όλων των εποχών στην Αυστραλία.
Black Sunday , λοιπόν, Black Sabbath.
Η «Μαύρη Παρασκευή» σήμαινε κάτι κακό για πολύ καιρό
Η αρχική Black Friday το 1896 με το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου έχανε χρόνο με το χρόνο τη σημασία της. Έτσι, ο όρος «Μαύρη Παρασκευή» δεν σήμαινε πραγματικά πολλά όσο περνούσε ο καιρός.
Ωστόσο, περίπου 100 χρόνια αργότερα, ο όρος αναβιώθηκε για να περιγράψει μια διαφορετική κατάσταση. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Μαύρης Παρασκευής, ο όρος συνδέθηκε με την περίοδο μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η πόλη της Φιλαδέλφειας ήταν υπεύθυνη για αυτή την αλλαγή.
Οι δρόμοι της πόλης, όπως ο δρόμος κάθε μεγάλης πόλης των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ακμής, μεταμορφώνονταν σε ανθρώπινα ποτάμια. Οι αγοραστές και οι επισκέπτες πλημμύρισαν τους δρόμους την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών. Αλλά ο Philly είχε ένα ακόμη πράγμα: Ο αγώνας ποδοσφαίρου Στρατού/Ναυτικού.
Ο αγώνας αντιπαλότητας αμερικανικού κολεγιακού ποδοσφαίρου γινόταν το Σάββατο του ίδιου Σαββατοκύριακου. Η συγκέντρωση τόσων ανθρώπων ήταν καλή είδηση για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, αλλά νέα για τον πατέρα για ένα άλλο επάγγελμα: τους αστυνομικούς. Σε αντίθεση με τους περισσότερους άλλους ανθρώπους κατά τη διάρκεια εκείνων των εορταστικών ημερών, πολλοί αξιωματικοί όχι μόνο δεν μπορούσαν να πάρουν το ρεπό – έπρεπε επίσης να κάνουν υπερωρίες για να ελέγξουν όλη αυτή τη σφαγή. Ως εκ τούτου, οι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν τον όρο Black Friday και Black Saturday για να περιγράψουν την κόλασή τους για να περιγράψουν τις ημέρες μετά την ημέρα των ευχαριστιών.
Αφού οι αστυνομικοί συνέδεσαν τη Black Friday με το χάος στη Φιλαδέλφεια, η τρέλα των αγορών γινόταν όλο και πιο διαδεδομένη κάθε χρόνο με τα καταστήματα να προσελκύουν τεράστιο πλήθος.
Καταστηματάρχες και έμποροι της Φιλαδέλφειας προσπάθησαν να αλλάξουν το όνομα τις ημέρες που ακολούθησαν την Ημέρα των Ευχαριστιών και τα μετονόμασαν σε «Μεγάλη Παρασκευή» και «Μεγάλο Σάββατο», τα οποία έχουν πράγματι έναν πιο φιλικό προς τις πωλήσεις τόνο.
Ωστόσο, ο όρος Μεγάλη Παρασκευή δεν απογειώθηκε ποτέ. και η Black Friday είχε ακόμα αρνητική χροιά.
Όταν η «Μαύρη Παρασκευή»
Μόλις τη δεκαετία του 1980 χρησιμοποιήθηκε ο όρος «Black Friday» για να περιγράψει ένα τυχερό γεγονός , το οποίο ήταν το σημείο καμπής στην ιστορία της Black Friday.
Τότε που τα πράγματα ήταν λιγότερο ψηφιακά, η τήρηση λογιστικών βιβλίων και κάθε άλλη οικονομική καταγραφή γινόταν σε ένα κομμάτι χαρτί και όχι σε μια οθόνη υπολογιστή. Τα αρνητικά ποσά εμφανίστηκαν με κόκκινο κλείσιμο του ματιού ενώ τα θετικά με μαύρο μελάνι.
Παραδοσιακά, πολλοί λιανοπωλητές λειτουργούσαν με οικονομικές ζημίες για το μεγαλύτερο μέρος του έτους – από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο. Άρχισαν να αποκομίζουν κέρδη μόνο στην αρχή της εορταστικής περιόδου, που είναι η επόμενη ημέρα των Ευχαριστιών. Τότε ήταν που δεν θα ήταν πλέον «στο κόκκινο». έβαζαν το κόκκινο στυλό στο συρτάρι και έβγαζαν το μαύρο στυλό. Ήταν ώρα κέρδους, σημειωμένη με μαύρο – «στο μαύρο».
Στα επόμενα χρόνια της ιστορίας της Black Friday, ο όρος κέρδισε δημοτικότητα. Καθώς η διαφημιστική εκστρατεία γύρω από τη Μαύρη Παρασκευή μεγάλωνε, αυξανόταν και τα πλήθη.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν οι 5 μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας δεν ήταν τόσο μεγάλες (και δεν υπήρχαν καν πρακτορεία χάκερ ανάπτυξης ), η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του χρόνου ήταν το Σάββατο πριν από τα Χριστούγεννα, γνωστό και ως Super Σάββατο.
Αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Black Friday πήρε τον θρόνο του Super Saturday και έγινε η φρενίτιδα που γνωρίζουμε σήμερα.
Η ιστορία της Black Friday σήμερα – Στατιστικά
Ήρθε η ώρα για μερικούς αριθμούς – γιατί σας αρέσουν οι αριθμοί.
Το 2017, οι λιανοπωλητές στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν ρεκόρ διαδικτυακών πωλήσεων 7,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη Μαύρη Παρασκευή και την Ημέρα των Ευχαριστιών, σημειώνοντας αύξηση 17,9% από το 2016, σύμφωνα με το Reuters.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο λιανικής έχει αυξηθεί 300 τοις εκατό μεταξύ 2000 και 2018, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ . Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%.
Οι άνθρωποι προτιμούν να ψωνίζουν ψηφιακά, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το κάνουν επίσης μια μέρα που οι αγορές από ένα φυσικό κατάστημα είναι σαν να ψωνίζουν από την Κόλαση.
Ετος | Δαπάνες ανά αγοραστή | Σύνολο δαπανών | Ποσοστό Αύξησης |
2003 | ΝΑ | 437,6 δισεκατομμύρια δολάρια | 5,1% |
2004 | ΝΑ | 467,2 δισεκατομμύρια δολάρια | 6,8% |
2005 | 734,69 $ | 496,2 δισεκατομμύρια δολάρια | 6,2% |
2006 | 750,70 $ | 512,6 δισεκατομμύρια δολάρια | 3,2% |
2007 | 755,13 $ | 525,9 δισεκατομμύρια δολάρια | 2,7% |
2008 | 694,19 $ | 501,7 δισεκατομμύρια δολάρια | -4,6% |
2009 | 681,83 $ | 503,2 δισεκατομμύρια δολάρια | 0,2% |
2010 | 718,98 $ | 529,4 δισεκατομμύρια δολάρια | 5,2% |
2011 | 740,57 $ | 553,8 δισεκατομμύρια δολάρια | 4,6% |
2012 | 752,24 $ | 568,7 δισεκατομμύρια δολάρια | 2,6% |
2013 | 767,24 $ | 584,1 δισεκατομμύρια δολάρια | 2,9% |
2014 | 802,45 $ | 608,0 δισεκατομμύρια δολάρια | 5,0% |
2015 | 805,65 $ | 626,1 δισεκατομμύρια δολάρια | 3,2% |
2016 | 935,58 $ | 655,8 δισεκατομμύρια δολάρια | 3,6% |
2017 | 967,13 $ | 682,0 δισεκατομμύρια δολάρια | 4,0% |
2018 | 1.007,24 $ | 717,5 δισεκατομμύρια δολάρια | 4,3% |
2019 | 1.047,83 $ | 729,1 δισεκατομμύρια δολάρια | 4,1% |
Πηγή: thebalance.com
Πόσο είναι λοιπόν η πραγματική αύξηση της κίνησης με τα πόδια τη Μαύρη Παρασκευή από μια τυπική μέρα του Νοεμβρίου; Το 65%, λέει τα στατιστικά του expendableramblings.com.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή:
- 189,6 εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν αγορές κατά τη διάρκεια του τετραήμερου Σαββατοκύριακου της Μαύρης Παρασκευής το 2019
- Η κίνηση στα καταστήματα δεν κορυφώνεται νωρίς το πρωί, αλλά μάλλον στις 4 μ.μ
- Το ποσοστό των αναζητήσεων της Black Friday που πραγματοποιούνται πριν ανοίξουν τα καταστήματα είναι 59%
- Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου στις ΗΠΑ που θα ψωνίσουν ψηφιακά από το τραπέζι των Ευχαριστιών για να “Λάβετε μια καταπληκτική προσφορά” είναι 51%
- Επίσης, η Μαύρη Παρασκευή είναι υπεύθυνη για 12 θανάτους και 117 τραυματισμούς, σύμφωνα με τον Καταμέτρηση θανάτων της Μαύρης Παρασκευής .
…………………
Γράφω για την GrowthRocks , μια από τις κορυφαίες εταιρείες ανάπτυξης hacking . Για κάποιο μυστηριώδη λόγο, γράφω στο διαδίκτυο, αλλά δεν είμαι vegan, δεν κάνω γιόγκα και δεν πίνω smoothies.
………………………………………………………………………….
ΜΟΝΗ ΟΔΟΣ… ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΥΠΝΙΣΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ Η ΑΘΡΟΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥΣ ΩΣ ΜΕΛΗ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ !!!
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ “ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ.”
“Ε.ΣΥ. ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ”. ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ
“ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ.” ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ.