Σάββατο, 27 Νοεμβρίου, 2021

H ειδοποιός διαφορά μεταξύ της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων και των εκχριστιανισθέντων Νεοελλήνων.

ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Ελληνας δεν περίμενε καμία αμφισβητούμενη σωτηρία μέσω …θανάτου (προυπόθεση για Ανάσταση) αλλά προτιμούσε

το “κάλλιο στη γης να βρίσκεται”

Αχιλλέας: «Περίλαμπρε Οδυσσέα, το θάνατο μη μου ζητάς με λόγια να γλυκάνης. Κάλλιο στη γης να βρίσκομουν, κι ας δούλευα σε ανθρώπου μικρού, με δίχως βιός πολύ, παρά στον Άδη να είμαι, και βασιλέας να λέγουμαι των πεθαμένων όλων…»

… Περίτρανο παράδειγμα αποτελεί η Οδύσσεια:

 Μαθαίνουμε ότι στην κάθοδο του Οδυσσέα στον Αδη, η  Αντίκλεια του εξήγησε πως όταν πεθαίνουν οι θνητοί, δε συγκρατούν τα κόκαλα και τις σάρκες τους, παρά κυκλοφορούν σαν σκιές στον Κάτω Κόσμο, αλλά η ειδοποιός διαφορά γίνεται κατανοητή ακόμη και σε μη ακαδημαϊκούς , θεολόγους και άλλους περισπούδαστους ή μη τους συστήματος όταν συναντάει ο Οδυσσέας τον Αχιλλέα στον Αδη, ο οποίος του λέει:

«Περίλαμπρε Οδυσσέα,
το θάνατο μη μου ζητάς με λόγια να γλυκάνης.
Κάλλιο στη γης να βρίσκομουν, κι ας δούλευα σε ανθρώπου
 μικρού, με δίχως βιός πολύ, παρά στον Άδη να είμαι,
και
 βασιλέας να λέγουμαι των πεθαμένων όλων...»

Δηλαδή σε καμία περίπτωση ο Αχιλλέας δεν θα  ήθελε να είναι βασιλιάς ούτε των ουρανών (κάλλιο στη γης να βρίσκομουν,…) αλλά ούτε στον κάτω κόσμο.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο βρίσκεται η ειδοποιός διαφορά μεταξύ της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων και  των εκχριστιανισθέντων Νεοελλήνων.

Για τον αρχαίο Ελληνα η αξία της παρούσης ζωής ήταν το ζητούμενο, βίωμα του,  και όχι κάποια αμφισβητούμενη μεταθανάτια σωτηρία όπως την συναντάμε σήμερα στον Χριστιανισμό, στον Ιουδαίσμό και στο Ισλάμ οι οποίες είναι καθαρά σωτηριολογικές, κτησιολογικές, ταυτόσημες θρησκείες με κοινό προπάτορα τους τον Αβραάμ, και βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την κοσμολογική αρχαιοελληνική κοσμοθεώρηση.

Εκ των προαναφερθέντων εύκολα μπορεί να συμπεράνει λοιπόν κανείς ότι η αρχαία Ελλάδα δεν φαντάζει πλήρως ανεξάρτητη ως προς τις συνήθειες και τα θρησκευτικά έθιμα με την σημερινή, αλλά είναι.

Νίκος Σάμιος

Bλ.:

Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Μεγάλου Σαββάτου και Ελλήνων

Αφήστε μια απάντηση