Έλληνας δισεκατομμυριούχος πουλάει κρυφά το πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου: Πλοία μεταφέρουν ρωσσικό LNG

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το δεξαμενόπλοιο Condor LNG (πρώην Gaslog Athens) πουλήθηκε σε άγνωστους αγοραστές από την Κίνα. Φωτογραφία: Σάκης Αντωνίου/marinetraffic.com

Η εταιρεία του Έλληνα δισεκατομμυριούχου εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου πούλησε κρυφά ένα πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου σε άγνωστους αγοραστές από την Κίνα. Προηγουμένως, παρόμοια πλοία διαπιστώθηκε ότι μετέφεραν ρωσσικό LNG υπό κυρώσεις.

Η TMS Cardiff Gas, η οποία ελέγχεται από τον Έλληνα δισεκατομμυριούχο Γιώργο Οικονόμου, πούλησε στην αγορά το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Condor (πρώην GasLog Athens), κατασκευής 2006. Ήταν το τελευταίο ατμοκίνητο δεξαμενόπλοιο LNG του Έλληνα εφοπλιστή. Αυτό ανέφερε η εξειδικευμένη έκδοση TradeWinds.

Οι μεσίτες δήλωσαν στο TradeWinds ότι το πλοίο πήγε σε άγνωστους Κινέζους αγοραστές και η συμφωνία πραγματοποιήθηκε μυστικά. Το ίδιο το πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου πουλήθηκε για 29 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τα δεδομένα του AIS, το σκάφος βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Σιγκαπούρης.

Αυτό το δεξαμενόπλοιο θα μπορούσε επίσης να ενταχθεί στον στόλο που μεταφέρει ρωσσικό LNG. Τουλάχιστον πέρυσι, παλιά δεξαμενόπλοια με ατμοστρόβιλους χρησιμοποιούνταν ήδη για την εξαγωγή ΥΦΑ από το Yamal LNG και το εγκεκριμένο Arctic LNG 2. Αυτά τα πλοία ανήκαν επίσης σε διάσημους πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων Ελλήνων. Για παράδειγμα, η 19χρονη εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου Nova Energy ανήκε μέχρι τον Ιούνιο του περασμένου έτους σε μια άλλη ελληνική αυτοκρατορία, την Tsakos. Και η 23χρονη East Energy ήταν μέρος μιας άλλης ελληνικής εταιρείας, της Capital Gas, μέχρι τον Μάιο του 2024. Τα έργα της Novatek εξυπηρετούν επίσης πλοία που προηγουμένως ανήκαν σε γνωστούς Ιάπωνες και Νορβηγούς πλοιοκτήτες – NYK, MOL και BW. Σύμφωνα με την Equasis, αυτοί οι μεταφορείς φυσικού αερίου ανήκουν επί του παρόντος σε εταιρείες από την Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η πιθανή πώληση για τη μεταφορά ρωσσικού LNG επιβεβαιώνεται έμμεσα από το γεγονός ότι τους τελευταίους οκτώ μήνες, ο Γιώργος Οικονόμου πούλησε οκτώ δεξαμενόπλοια Aframax, τα οποία, μετά την πώληση, άρχισαν να μεταφέρουν ρωσικό φορτίο πετρελαίου.

Έγκυρες πηγές επιβεβαίωσαν τις συμφωνίες στο δημοσίευμα αφότου τα πλοία πέρασαν σε νέους ιδιοκτήτες και άρχισαν να αλλάζουν ονόματα. Η TMS Tankers πούλησε δεξαμενόπλοια σε αγοραστές από το Χονγκ Κονγκ.

Όπως αναφέρει το EADaily , ο οργανισμός Follow The Money υπολόγισε ότι από το 2022, οι πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 230 δεξαμενόπλοια αξίας 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χώρες που δεν έχουν ενταχθεί στις κυρώσεις. Και 127 πλοία έχουν «φύγει» από την Ελλάδα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε κυρώσεις για ανώτατα όρια τιμών και απαγόρευση παραδόσεων στην Ευρώπη από τις 5 Δεκεμβρίου 2022, εκ των προτέρων, τον Αύγουστο. Και από τότε, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας γκρίζος στόλος για τη μεταφορά ρωσσικού πετρελαίου, έχουν αγοραστεί δεξαμενόπλοια και οι τιμές τους έχουν εκτοξευθεί. Έτσι, ένα 15χρονο δεξαμενόπλοιο κλάσης Aframax έχει αυξηθεί σε τιμή κατά 144%, σύμφωνα με την VesselValue. Το μέσο κόστος ενός πλοίου έχει αυξηθεί από 16 εκατομμύρια δολάρια σε 39 εκατομμύρια δολάρια.

…………..

Σχετικό …

Ξανά οι Έλληνες πλοιοκτήτες “βάζουν πλάτη” στο ρωσσικό πετρέλαιο

 

……………………………………………………………………………………………………………………….