Η Ιταλία σκληραίνει τη στάση της απέναντι στις ΜΚΟ που μεταφέρουν λάθρα μετανάστες

News Politics ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ιταλία: Η Ιταλία δέχεται τρία πλοία MKO, με 542 διασωθέντες
Camille Martin Juan/Sos Mediterranee/Handout via REUTERS

Η ιταλική κυβέρνηση ετοιμάζει νόμο που θα υποχρεώνει τα κράτη σημαίας των πλοίων των ΜΚΟ να αναλάβουν την ευθύνη και την φροντίδα των προσφύγων που διασώζονται στη Μεσόγειο, όπως δημοσιεύουν προ ημερών τα Νέα.

O νέος κανονισμός αναφέρει ότι οι διασώστες θα πρέπει να ζητούν αμέσως από τους μετανάστες που επιβιβάζονται στο πλοίο να πουν σε ποια χώρα θέλουν να πάνε.

Μόλις φτάσουν σε ασφαλές λιμάνι και αποβιβαστούν, το κράτος σημαίας του πλοίου θα είναι τότε υπεύθυνο για την παραλαβή των μεταναστών και τη μεταφορά τους στον τελικό τους προορισμό.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κώδικας ορίζει ότι οι διασώστες, σε περίπτωση επεμβάσεων στις ειδικές διοικητικές περιοχές (SAR*), πρέπει να ζητούν αμέσως λιμάνι αποβίβασης στο οποίο μπορούν να μεταβούν μετά τη διάσωση, αποφεύγοντας έτσι να παραμένουν ημέρες στη θάλασσα περιμένοντας τη διάσωση.

Προηγουμένως, σύμφωνα με την Καθημερινή, η Ιταλία αποφάσισε να ανοίξει τα λιμάνια της στα πλοία τριών μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Το πρώτο, της γερμανικής ΜΚΟ Λουίζ Μισέλ, με 33 μετανάστες και πρόσφυγες έφτασε ήδη στην Λαμπεντούζα. Αύριο θα αποβιβαστούν στο Σαλέρνο 248 «απελπισμένοι της θάλασσας» οι οποίοι βρίσκονται στο πλοίο Geo Barents ενώ άλλοι 261 θα μεταφερθούν από το πλοίο Humanity1 -που ανήκει επίσης σε ΜΚΟ- στο λιμάνι του Μπάρι.

«Δεν θα λείψει η αλληλέγγυα απάντησή μας, φτάνει να γίνονται σεβαστοί οι κανόνες, και από μέρους των ΜΚΟ», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Αντόνιο Ταγιάνι, από το Αλικάντε της Ισπανίας.

Συνολικά, πρόκειται για 542 μετανάστες και πρόσφυγες, ανάμεσα στους οποίους -όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης- υπάρχουν και πολλά ασυνόδευτα ανήλικα. Στην θαλάσσια περιοχή της Κάτω Ιταλίας οι καιρικές συνθήκες έχουν επιδεινωθεί και η ταραγμένη θάλασσα είναι πιθανό να καθυστερήσει τον ελλιμενισμό των πλοίων.

………………………….

(SAR*) Ελλάδα και Αίγυπτος υπογράφουν συμφωνία για «ζώνες SAR»

……………………………………………………………………………………………….