Οι κινεζικές αρχές ματαίωσαν τα σχέδια της Ευρώπης να λάβει φυσικό αέριο παρακάμπτοντας τη Ρωσία. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα, 18 Οκτωβρίου, ο Rustam Tankaev, μέλος της Επιτροπής Ενεργειακής Στρατηγικής και Ανάπτυξης του Συγκροτήματος Καυσίμων και Ενέργειας του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας, αναφέρει η Pravda.Ru .
Σύμφωνα με τον ειδικό, μόνο το Ιράν είναι ικανό να αντικαταστήσει τη Ρωσία στην ευρωπαϊκή αγορά ως προμηθευτής φυσικού αερίου, γι’ αυτό η Δύση βιάζεται να άρει τις κυρώσεις από αυτήν τη χώρα της Μέσης Ανατολής.
«Υπάρχει όμως μια λεπτότητα: ολόκληρος ο ιρανικός στόλος για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου ανήκει στην Κίνα», υπενθύμισε ο Tankaev.
Το Πεκίνο έχει τον πλήρη έλεγχο της όλης μεταφοράς LNG από το Ιράν και ως εκ τούτου τα δεξαμενόπλοια θα πάνε στην Ασία και όχι στην Ευρώπη, είναι σίγουρος ο ειδικός. Για να μην μπουν οι κινεζικές εταιρείες στον πειρασμό να πουλήσουν φυσικό αέριο στη Δύση, όπου είναι πιο ακριβό, οι κινεζικές αρχές κατέφυγαν σε απαγόρευση, σημείωσε ο ειδικός.
«Έτσι, η πιο σημαντική πιθανή πηγή φυσικού αερίου διακόπτεται για τους Ευρωπαίους», εξήγησε.
Προηγουμένως, οι κινεζικές αρχές διέταξαν τους κρατικούς εισαγωγείς φυσικού αερίου να σταματήσουν να μεταπωλούν LNG σε αγοραστές ενέργειας στην Ευρώπη, προκειμένου να εξασφαλίσουν τις δικές τους προμήθειες για τη χειμερινή περίοδο θέρμανσης. ΕΑdaily
Η Νιγηρία κηρύσσει ανωτέρα βία στις προμήθειες LNG λόγω πλημμύρας. Προηγουμένως είχε ανακοινωθεί στη Μαλαισία η διακοπή των προμηθειών λόγω διαρροής στον αγωγό φυσικού αερίου. Και οι δύο χώρες είναι σημαντικοί παραγωγοί υγροποιημένου φυσικού αερίου και η διακοπή των προμηθειών θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη έλλειψη καυσίμων στον κόσμο, εάν η διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η Nigeria LNG Ltd κήρυξε ανωτέρα βία για τον τερματικό σταθμό LNG στο νησί Bonny. Ο λόγος ήταν μια πλημμύρα, εξαιτίας της οποίας χρειάστηκε να σταματήσει η παραγωγή φυσικού αερίου.
«Η προειδοποίηση του προμηθευτή φυσικού αερίου ήταν αποτέλεσμα πλημμύρας σε περιοχές λειτουργίας, που οδήγησαν σε διακοπή της παραγωγής φυσικού αερίου και σημαντική διακοπή της παροχής καυσίμων στον τερματικό σταθμό», δήλωσε στο Bloomberg ο εκπρόσωπος της Nigeria LNG Ltd , Andy Odeh .
Η μέση δυναμικότητα μιας νιγηριανής μονάδας LNG είναι 83 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα. Αυτό είναι σχεδόν το 25% των τρεχουσών εισαγωγών LPG στις χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την GIE.
«Η Νιγηρία είναι ο έκτος μεγαλύτερος παραγωγός LNG στον κόσμο από τον περασμένο μήνα. Μια σύντομη διακοπή θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στο ισοζύγιο φυσικού αερίου της Ευρώπης, αλλά μια παρατεταμένη θα μπορούσε να επιδεινώσει τις ελλείψεις φυσικού αερίου», έγραψε στο Twitter ο δημοσιογράφος του Bloomberg, Stephen Stapczynski .
Η έκτακτη ανάγκη στον τερματικό σταθμό LNG στη Νιγηρία σημειώθηκε μετά τη διακοπή των προμηθειών LNG από τη Μαλαισία. Εκεί, στις αρχές Οκτωβρίου, η τοπική Petronas κήρυξε ανωτέρα βία στις προμήθειες φυσικού αερίου στο εργοστάσιο LNG LNG της Μαλαισίας λόγω ενός κατεστραμμένου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου Sabah-Sarawak. Μέχρι το τέλος του έτους, μόνο η Ιαπωνία επρόκειτο να λάβει περίπου 10 φορτία από το εργοστάσιο (περίπου 1 δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα αερίου).
Βλάβες στη λειτουργία δύο μεγάλων τερματικών σταθμών LNG παρουσιάζονται με μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Ωστόσο, με την έναρξη του κρύου καιρού, η ζήτηση θα αυξηθεί απότομα και οι τρέχουσες προμήθειες είναι μία από τις κύριες πηγές φυσικού αερίου κατά την περίοδο θέρμανσης, καθώς οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Παλαιότερα αντισταθμιζόταν από εισαγωγές από τη Ρωσία, τώρα όμως έχει μειωθεί υπερτετραπλάσια σε σχέση με πέρυσι και δεν ξεπερνά τα 90 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ημερησίως.
Είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά LNG μπορεί να ενταθεί περαιτέρω και μαζί του θα ξεκινήσει νέα αύξηση στις τιμές του φυσικού αερίου. Και σε αυτήν την κατάσταση, η Ασία μπορεί να περιορίσει την πρόσβαση της ΕΕ στο υγροποιημένο αέριο…
…………………………..
ΣΧΕΤΙΚΑ … ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΙΟ η Ε.Ε.
………………………………………………………………………………………………