ΤΟ “ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, (Οι Εβραίοι το λένε “Καλοκυράδες της αγοράς”, επίκαιρο για την ΔΕΘ)

ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

unnamedΠΟΙΕΣ “ΜΑΓΕΜΕΝΕΣ“ ΚΑΙ “ΚΑΛΟΚΥΡΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ“, ΒΡΕ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ; ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!

ΦΤΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΚΑΝΕΙ, ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΚΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΜΑΣ, ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ!
 
Το σημερινό κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι η παλαιά πόλη της Θέρμης, λιμάνι του Μακεδονικού στόλου, επί Φιλίππου Β’ και Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η πόλη της Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε στην θέση της παλαιάς πόλης της Θέρμης, από τον Φίλιππο Β΄ περί το 353 π.Χ.Χ,σύμφωνα με τον ιστορικό Στέφανο Βυζάντιο. Ο ίδιος ο Φίλιππος της έδωσε το όνομα Θεσσαλονίκη προς τιμή της γεννηθείσας τότε κόρης του που είχε αποκτήσει απέκτησε με την πριγκίπισσα της Θεσσαλίας Νικησίπολις ανιψιάς του Ιάσωνα των Φερρών, η οποία ήταν η πέμπτη σύζυγος του. Το όνομα της κόρης του Φιλίππου Θεσσαλονίκης επίσης δόθηκε από τον ίδιο, για να θυμίζει την νίκη του επί των Θεσσαλών το 353 π.Χ.X.
Η ψευδής εκδοχή ότι τάχα ο Κάσσανδρος, (δολοφόνος και ξεκληριστής της οικογενείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αδελφός του Ιόλα του δηλητηριαστή του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Βαβυλώνα, ο οποίος παντρεύτηκε την κόρη του Φιλίππου Β’ Θεσσαλονίκη), ίδρυσε την πόλη της Θεσσαλονίκης, δεν ισχύει και έχει καθιερωθεί από τους αποστάτες και τους ανθέλληνες με στόχο πάντα την παραποίηση της αληθινής ιστορίας!  Την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου η πόλις της Θεσσαλονίκης υπήρχε με δύο ονόματα και αναφερόταν άλλοτε ως Θέρμη και άλλοτε ως Θεσσαλονίκη. Το μαρτυρούν οι τόσοι Μακεδονικοί τάφοι στην πόλη από την εποχή ακόμη του Φιλίππου Β’. Να μην ξεχνούμε ότι οι αρχαίοι ιστορικοί αναφέρουν, ότι ο Μακεδονικός στόλος, συγκεντρώθηκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πριν αναχωρήσει όλο το στράτευμα για την Εκστρατεία της Ασίας.
 
Στην νότια είσοδο της Στοάς της Αγοράς της Θεσσαλονίκης, επί Μεγάλου Αλεξάνδρου, λίγο πριν την επικείμενη εκστρατεία στην Ασία, το 334 π.Χ.Χ, και προς τιμή του θεού Διόνυσου που είχε στο παρελθόν εκστρατεύσει στην Ασία, τοποθετήθηκε ολόλευκο μαρμάρινο μνημειακό Σύμπλεγμα του Διόνυσου, αποτελούμενο από κορινθιακό επιστύλιο ύψους τριών μέτρων, στην κορυφή του οποίου είχαν τοποθετηθεί τέσσερις πεσσοί, που κατέληγαν σε κιονόκρανα. Στις δύο αμφίπλευρες όψεις των πεσσών αυτών, υπάρχουν ανάγλυφες αναπαραστάσεις – οκτώ αγαλμάτων, σε φυσικό μέγεθος που παριστάνουν τον νεαρό Διόνυσο δίπλα σε έναν πάνθηρα, τον Γανυμήδη, πανέμορφο  πρίγκιπα της Τροίας, φορώντας μακεδονικό κράνος, αρπαγμένο από τον αητό, που παριστάνει τον μεταμορφωμένο Δια,  ενός από τους δίδυμους Διόσκουρους, (Κάστωρα ή Πολυδεύκη), με μια αναπαράσταση αλόγου στα πόδια του, την σαλπίζουσα με διπλό φλάουτο Μαινάδα, που συνοδεύει τον Διόνυσο, την Αριάδνη, κόρη του βασιλιά  Μίνωα της Κρήτης, γυναίκας του Διόνυσου, στεφανωμένης με τα φύλλα κληματαριάς, την Λήδας μητέρας των Διόσκουρων με αγκαλιά της τον κύκνο, που παριστάνει τον μεταμορφωμένο Δία, την Αύρα, κόρη της Περίβοιας από την Φρυγία και του Τιτάνα  Λέλλαντα, που ήταν αγαπητικιά του Διόνυσου, με το πέπλο της και την πτερωτή θεά Νίκη που αντιπροσωπεύει την δόξα του Ελληνικού Πολιτισμού. Τα μνημειακό αυτό Σύμπλεγμα του Διόνυσου της Θεσσαλονίκης βρισκόταν στην θέση που είχε στηθεί αρχικά από τον Μέγα Αλέξανδρο, το 334 π.Χ.Χ, μέχρι το 1864.unnamed (1)
unnamed (2)
Το μνημειακό σύμπλεγμα του Διόνυσου της Θεσσαλονίκης, σήμερα οι αλλογενείς της Θεσσαλονίκης το ονομάζουν “Μαγεμένες“ – Las Incandatas, σύμφωνα με την σεφαραδίτικη διάλεκτο, με βάση ένα Εβραϊκο παραμύθι που δήθεν τις συνδέει με τον Μέγα Αλέξανδρο.
Να ποιο είναι το παραμύθι των αλλογενών για τις “Μαγεμένες“:
Ο Μέγας Αλέξανδρος, λένε, είχε ένα παράνομο έρωτα με την γυναίκα του βασιλιά της Θράκης και  φιλοξενούνταν στο παλάτι που υπήρχε εκεί(!!!)… Ο Θράκας βασιλιάς αντιλαμβάνεται το γεγονός και βάζει να κάνουν μάγια στον Αλέξανδρο(!!!) Ο Αλέξανδρος το πληροφορείται, και εκείνο το βράδυ δεν βγαίνει από το δωμάτιο του…. Έτσι η βασίλισσα αποφασίζει η ίδια να τον επισκεφθεί…. Τα μάγια όμως τη χτυπούν και αυτή και τη συνοδεία της, με αποτέλεσμα να «μαρμαρώσουν»(!!!)
Τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει, έστω και στο παραμύθι αυτό, από την μία ο Μέγας Αλέξανδρος να τα φτιάξει με την βασίλισσα του βασιλιά που τον φιλοξενούσε, (ενώ ο Πλούταρχος δίνει ένα σωρό παραδείγματα για την άψογη συμπεριφορά του σε τέτοια θέματα αρχών. Να θυμηθούμε μόνο με πόση αξιοπρέπεια φέρθηκε στην αιχμάλωτη σύζυγο και τις κόρες του Δαρείου, μετά την μάχη της Ισσού, τις οποίες δεν πείραξε), και από την άλλη τα μάγια(!!!) και ότι στην συνοδεία της Βασίλισσας, βρίσκονταν, ο Διόνυσος, ο Γανυμήδης, οι Διόσκουροι, ο Δίας, η Μαινάδα, η Αριάδνη, η Λήδα, Αύρα, η Νίκη, μόνο μυαλά αλλογενών μπορούν να το σκεφτούν!  
Η έκφραση “Μαγεμένες“ σε ένα μνημειακό Σύμπλεγμα του Διονύσου, στο οποίο υπάρχει η παρουσία τριών σπουδαίων ανδρών, (μαζί με τις πέντε γυναίκες), κρίνεται εντελώς υβριστική και επιτέλους πρέπει να κατηργήθη.
Μία άλλη ονομασία που δίνουν οι αλλογενείς στο ίδιο μνημείο του Συμπλέγματος του Διόνυσου της Θεσσαλονίκης, είναι:  “Καλοκυράδες της Αγοράς“!!!
(Καλοκυράδες που πήγαν να ψωνίσουν στην Αγορά, ο Διόνυσος, ο Γανυμήδης και ο Διόσκουρος, η Μαινάδα, η Αριάδνη, η Λήδα, Αύρα, η Νίκη, ρε Ανθέλληνες;;; Πόσο πολύ μας μισείτε;;;)
 
Ας δούμε τώρα και την άλλη πλευρά του δράματος με το Σύμπλεγμα του Διονύσου.
 
Ο Σουλτάνος Βαγιαζήτ Β’, παρακινούμενος από τον Αρχιραβίνο της Κωνσταντινούπολης Ελιγιά Καγαγή, έστειλε το οθωμανικό ναυτικό, με επικεφαλής τον Ναύαρχο Κεμάλ Ρέις, να παραλάβει 15.000 εξορισμένους ανεπιθύμητους στην Ισπανία Εβραίους, (Εβραίοι Σεφαραδίμ), τους οποίους μετέφερε και εγκατέστησε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το 1492 μ.Χ.Χ. Η εγκατάσταση των Εβραίων στην Θεσσαλονίκη επιβλήθηκε δια της βίας από τον Σουλτάνο, καθώς η άρνηση των τοπικών αρχόντων να τους δεχθούν, τιμωρούνταν ακόμη και με θάνατο.
Οι Εβραίοι περί το 1650 μ.Χ.Χ. απλώνονται και κτίζουν τα σπίτια τους μέσα στον χώρο της Αρχαίας Ελληνικής Αγοράς της Θεσσαλονίκης, (σήμερα την ονομάζουν Ρωμαϊκή Αγορά και βρίσκεται πάνω από την Πλατεία Αριστοτέλους), δημιουργώντας την Εβραϊκή συνοικία Rogos. Τόσο μεγάλη είναι η ασέβεια του ιερού χώρου της Αρχαίας Ελληνικής Αγοράς της Θεσσαλονίκης, που οι Εβραίοι φθάνουν στο σημείο, να ενσωματώσουν μέσα στα σπίτια τους Αρχαία Αριστουργήματα, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής όπου το μνημειακό Σύμπλεγμα  του Διόνυσου είναι ενσωματωμένο μέσα στο σπίτι ενός πλουσίου Εβραίου υφασματέμπορα, του Λιάτσι Αρδίτη, (οι τέσσερις πεσσοί με τα αγάλματα φαίνονται στην κορυφή του συμπλέγματος)!unnamed

Στις 4 Νοεμβρίου του 1864, ένας αρχαιοκάπηλος Γαλλοεβραίος με το όνομα Εμμανουέλ Μιλέ, (Emmanuel Miller), αφού δωροδόκησε τον Σουλτάνο να πάρει την άδεια να καταστρέψει το μνημείο, αρπάζει τους τέσσερις πεσσούς με τα αγάλματα μαζί με άλλα κομμάτια του μνημείου, τα μεταφέρει με βουβάλια μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης,  τα φορτώνει στο μεταγωγικό πλοίο “La Truite” και τα στέλνει στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι, όπου και βρίσκονται σήμερα με τους αριθμούς 1391 – 1401. Μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν εκτίθονταν όπως θα περίμενε κανείς, αλλά βρίσκονταν αμπαλαρισμένες σε κάποιο από τα υπόγεια του μουσείου! Πρόσφατα άρχισαν να εκτίθενται σε κεντρική θέση του Μουσείου!
Παρόλο που το μνημείο αποτελούσε σημείο αναφοράς για την πόλη και θαυμασμού για πολλούς ξένους επισκέπτες, οι Εβραίοι «ιδιοκτήτες» του μνημείου δεν φαίνεται να “έδειχναν τον ανάλογο σεβασμό προς αυτό”.
Όπως χαρακτηριστικά ο ίδιος ο αρχαιοκάπηλος Emmanuel Miller γράφει:   “Ο ιδιοκτήτης, (Λιάτσι Αρδίτη), που βρίσκεται μέσα στην αυλή του το μνημείο, διασκεδάζει με τη σειρά του να σπάει από καιρού εις καιρόν κομματάκια και να τα πουλάει στους τουρίστες”!!!
Ο ίδιος ο Emmanuel Miller σε επιστολές προς τη σύζυγό του θα αναφέρει: “O σουλτάνος, μέσω του μεγάλου βεζύρη Φουάντ Πασά, μου έδωσε την άδεια να αφαιρέσω και να μεταφέρω στη Γαλλία τα οκτώ αγάλματα της Θεσσαλονίκης που τόσο επιθυμούσα”.
Ενώ σε μια άλλη θα γράψει :”Θα έχω λοιπόν τα αγάλματά μου, λέω θα έχω, γιατί υπάρχουν ακόμη μεγάλες δυσκολίες. Ο ελληνικός πληθυσμός της Θεσσαλονίκης θα εκμανεί όταν μάθει ότι θα πάρουν αυτά τα αγάλματα…. Θα χρειαστεί ο πασάς να στείλει ένοπλη δύναμη και όσο διακριτικοί κι αν είμαστε το νέο θα κυκλοφορήσει πολύ γρήγορα. Τώρα που η τουρκική κυβέρνηση έδωσε τον λόγο της, δεν θα επανέλθει και πρέπει οπωσδήποτε να δράσουμε”.
Αν και υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες και αντιδράσεις από τους Έλληνες κατοίκους, ωστόσο με τη βοήθεια των Οθωμανών και μετά από πολλές περιπέτειες κατάφερε σπάζοντας και τεμαχίζοντας το μνημείο (που στις επιστολές του αποκαλούσε “πέτρες”), να το φορτώσει στο πλοίο του με προορισμό τη Γαλλία.
Στις 23 Απριλίου του 1939, η 80χρονη τότε Ζεντίλ Κοέν διηγείται στο δημοσιογράφο της εφημερίδας “Μακεδονία” Ι. Ταχογιάννη την ιστορία των “Ινκαντάδος”, όπως τις αποκαλεί. 
“Εγώ άκουσα να λένε ότι υπήρχαν και άλλα μάρμαρα στο υπόγειο”, αφηγείται η Κοέν και εξιστορεί πως ο πλούσιος υφασματέμπορος πούλησε τη βίλα με τις “Μαγεμένες” σε έναν άλλο υφασματέμπορο, τον Μωύς Μπενβενίστε,  που κι αυτός με την σειρά του θα τα πουλήσει λίγο πριν το 1917 σε Άγγλους. Το τι έχουν γίνει τα υπόλοιπα κομμάτια του συμπλέγματος, μόνο οι αλλογενείς γνωρίζουν…
 
Και φθάνουμε στα τέρατα και σημεία του σήμερα…
 
Μετά από πρωτοβουλία της Εβραϊκής εταιρίας ΔΕΘ-Helexpo, όπως ανακοινώθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, (με παρόντες τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και την υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά), επειδή οι υπεύθυνοι του Μουσείου του Λούβρου, αρνούνταν σταθερά να δώσουν τα πρωτότυπα αγάλματα του Συμπλέγματος του Διόνυσου της Θεσσαλονίκης, έκαναν οικονομική συμφωνία με το Μουσείο του Λούβρου, (τους κλέφτες του μνημείου, δηλαδή), να τους επιτραπεί η κατασκευή αντιγράφων γύψινων εκμαγείων, έναντι του ποσού των 150.000 ευρώ, ώστε να εκτεθούν αυτά στην επετειακή 80η ΔΕΘ, με την Εβραϊκή ονομασία “Μαγεμένες“ ή “Καλοκυράδες της Αγοράς“ και όχι με την ορθή  Ελληνική ονομασία, “Εβραιοκατεστραμμένο Σύμπλεγμα του Διονύσου της Θεσσαλονίκης“, όπως και θα έπρεπε να λέγεται.     

Στη συνέχεια σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται να εκτεθούν μόνιμα σε κάποιο κεντρικό σημείο της πόλης, πιθανόν εκεί όπου αρχικά ήταν τοποθετημένες.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Τάσος Τζήκας είχε αποκαλύψει πως ετοιμάζεται μία μεγάλη έκπληξη για τον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση της ΔΕΘ.
Η πρώτη ωστόσο προτεραιότητα και συνάμα προβληματισμός των διοικούντων της ΔΕΘ-Helexpo είναι η προσέλκυση εκθετών και επισκεπτών, καθώς τα capital controls αλλά και το γενικότερο πολιτικό και οικονομικό κλίμα αποτελούν τροχοπέδη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ πέρυσι τέτοιες ημέρες είχε ενοικιαστεί το 90% των χώρων, φέτος το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 70%. Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες, στόχος είναι να φτάσουν το περσινό μέγεθος των 250.000 εισιτηρίων, (η τιμή του εισιτηρίου πέρυσι ήταν 5 ευρώ). 

Δηλαδή για να καταλάβουμε καλά το θέμα, η Εβραϊκη εταιρία ΔΕΘ-Helexpo, αφού πλήρωσε το Μουσείο του Λούβρου που έχει τους κλεμμένους Ελληνικούς πεσσούς με τα αγάλματα του Συμπλέγματος του Διόνυσου, πήρε την άδεια (από τον κλέφτη;) και έφτιαξε γύψινα αντίγραφα τους, αξίας 150.000 ευρώ, με στόχο μόνο στην 80η ΔΕΘ να βγάλει, (αφορολόγητα), τουλάχιστον 1.250.000 ευρώ! Οι Έλληνες φυσικά δεν θα πάρουν ούτε ένα ευρώ, αντίθετα θα πληρώσουν για να δούν τα αντίγραφα αυτών που τους έχουν κλέψει οι αλλογενείς!!! Τα δέ αντίγραφα των κλεμμένων Ελληνικών πεσσών με τα αγάλματα του Συμπλέγματος του Διόνυσου της Θεσσαλονίκης, τα ονομάζει υβριστικά “Μαγεμένες“ ή “Καλοκυράδες της Αγοράς“, διαστρεβλώνοντας την Ελληνική Ιστορία και προκαλώντας τους Έλληνες!!!
 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΚΕΔΩΝ

Αφήστε μια απάντηση