« … Και αν για κάτι από αυτά ορκίστηκα ψεύτικα, ας μου δώσουν οι θεοί οδύνες πολυάριθμες, όσες δίνουν σε όποιον παραβαίνει τον όρκο τον οποίον έκανε… »
«Μάρτυρας μου κατ αρχήν ο Δίας, ο ανώτερος και καλύτερους από τους θεούς, και η Γη και ο Ήλιος, και οι Ερινύες, οι οποίες κάτω από την γη εκδικούνται τους πεθαμένους, όποιον ορκιστεί και παραβεί τον όρκο του, ότι του λόγου μου ποτέ δεν άγγιξα με τα χέρια μου την κόρη Βρισηίδα, ούτε ζητώντας να ξαπλώσω μαζί της στο κρεβάτι ούτε και για άλλον λόγο. Αλλά παρέμεινε μέσα στις σκηνές μου δίχως να έχει αγγιχτεί. Και αν για κάτι από αυτά ορκίστηκα ψεύτικα, ας μου δώσουν οι θεοί οδύνες πολυάριθμες, όσες δίνουν σε όποιον παραβαίνει τον όρκο τον οποίον έκανε».Ομήρου Ιλιάδα, Ραψωδία Τ, στ. 260
http://enneaetifotos.blogspot.gr
Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ
[… ἴστω νῦν Ζεὺς πρῶτα θεῶν ὕπατος καὶ ἄριστος
Γῆ τε καὶ Ἠέλιος καὶ Ἐρινύες, αἵ θ᾽ ὑπὸ γαῖαν
ἀνθρώπους τίνυνται, ὅτις κ᾽ ἐπίορκον ὀμόσσῃ,
μὴ μὲν ἐγὼ κούρῃ Βρισηΐδι χεῖρ᾽ ἐπένεικα,
οὔτ᾽ εὐνῆς πρόφασιν κεχρημένος οὔτέ τευ ἄλλου.
ἀλλ᾽ ἔμεν᾽ ἀπροτίμαστος ἐνὶ κλισίῃσιν ἐμῇσιν.
εἰ δέ τι τῶνδ᾽ ἐπίορκον ἐμοὶ θεοὶ ἄλγεα δοῖεν
πολλὰ μάλ᾽, ὅσσα διδοῦσιν ὅτίς σφ᾽ ἀλίτηται ὀμόσσας…]
Ομήρου Ιλιάδα, Ραψωδία Τ, στ. 260
……………………………………………………………………………………………………………………
Ο ΟΡΚΟΣ Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΕΡΙΔΑΣ !
Αὐτὰρ Ἔρις στυγερὴ τέκε μὲν Πόνον ἀλγινόεντα
Λήθην τε Λιμόν τε καὶ Ἄλγεα δακρυόεντα
Ὑσμίνας τε Μάχας τε Φόνους τ᾽ Ἀνδροκτασίας τε
Νείκεά τε ψευδέας τε Λόγους Ἀμφιλλογίας τε
Δυσνομίην τ᾽ Ἀάτην τε, συνήθεας ἀλλήλῃσιν,
Ὅρκον θ᾽, ὃς δὴ πλεῖστον ἐπιχθονίους ἀνθρώπους
πημαίνει, ὅτε κέν τις ἑκὼν ἐπίορκον ὀμόσσῃ.
«ΚΙ Η ΜΙΣΗΜΕΝΗ Η ΕΡΙΔΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΓΕΝΝΗΣΕ ΠΟΥ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ, ΓΕΝΝΗΣΕ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΛΗΓΕΣ ΠΟΥ ΔΑΚΡΥ ΤΙΣ ΠΟΤΙΖΕΙ,
ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΚΑΙ Τ” ΑΝΤΡΟΣΚΟΤΩΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΝΙΚΙΕΣ ΚΑΙ Τ” ΑΠΑΤΗΛΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΡΙΣΟΔΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΚΑΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ, ΠΟΥΝΑΙ ΣΥΧΝΑ ΦΙΛΙ – ΚΛΕΙΔΙ ΤΑ ΔΥΟ ΤΟΥΣ,
ΚΑΙ ΤΟΝ Ο Ρ Κ Ο, Π” ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΥΤΟΣ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΕΧΕΙ ΣΩΡΙΑΣΕΙ ΣΥΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,
ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΤΡΙΣΑΛΛΟΙ, Σ” ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΨΕΥΤΙΚΑ – ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ- ΤΟΝ ΠΑΡΕΙ!». ( Ησίοδος, Θεογονία ).
………………………………………………………………….