Ιούλ 182014
 

Πνευματικό Δικαίωμα ή Πνευματική Ιδιοκτησία αποκτά ο πνευματικός δημιουργός πάνω στο πρωτότυπο έργο του, που περιλαμβάνει: «… πνευματικό δημιούργημα λόγου, τέχνης ή επιστήμης, που εκφράζεται με οποιαδήποτε μορφή, ιδίως τα γραπτά, ή προφορικά κείμενα, οι μουσικές συνθέσεις, με κείμενο ή χωρίς, τα θεατρικά έργα, με μουσική ή χωρίς, οι χορογραφίες και οι παντομίμες, τα οπτικοακουστικά έργα, τα έργα των εικαστικών τεχνών, στα οποία περιλαμβάνονται τα σχέδια, τα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, τα χαρακτικά έργα και οι λιθογραφίες, τα αρχιτεκτονικά έργα, οι φωτογραφίες, τα έργα των εφαρμοσμένων τεχνών, οι εικονογραφήσεις, οι χάρτες, τα τρισδιάστατα έργα που αναφέρονται στη γεωγραφία, την τοπογραφία, την αρχιτεκτονική ή την επιστήμη.» (Νόμος 2121/1993, Άρθρο 2, παράγραφος 1).
Η πνευματική ιδιοκτησία που αποκτά ο δημιουργός πάνω στο έργο του περιλαμβάνει δύο απόλυτα και αποκλειστικά δικαιώματα:

  • Το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του έργου (περιουσιακό δικαίωμα).
  • Το δικαίωμα προστασίας του προσωπικού του δεσμού με το έργο (ηθικό δικαίωμα).

Ο πνευματικός δημιουργός έχει τη δυνατότητα από το νόμο να εκχωρήσει / μεταβιβάσει και να αναθέσει τη διαχείριση του περιουσιακού δικαιώματός του σε τρίτους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα (όπως η ΑΕΠI, που σύμφωνα με τον Ν.2121/1993 αποτελεί έναν «Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης» αυτών των δικαιωμάτων). 
Το ηθικό δικαίωμα είναι προσωποπαγές και αμεταβίβαστο, παραμένει δε στο δημιουργό ακόμα και μετά τη μεταβίβαση του περιουσιακού δικαιώματος.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση ενός μουσικού έργου είναι η άδεια του δημιουργού του. 
Η συμβατική εκχώρηση των νομίμων εξουσιών του δημιουργού πάνω στο έργο του προς την ΑΕΠΙ, καθιστά αυτή αρμόδια για την παροχή ή απαγόρευση της αδείας χρήσεως του μουσικού ή / και στιχουργικού ρεπερτορίου που εκπροσωπεί.

……………

[… Η συμβατική εκχώρηση των νομίμων εξουσιών του δημιουργού πάνω στο έργο του προς την ΑΕΠΙ, καθιστά αυτή αρμόδια για την παροχή ή απαγόρευση της αδείας χρήσεως του μουσικού ή / και στιχουργικού ρεπερτορίου που εκπροσωπεί…]

ΤΗΝ ΓΑΓΓΡΑΙΝΑ ΑΥΤΗΝ ΕΦΤΙΑΞΕ Ο… ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ… ΣΥΝΑΥΤΟΥΡΓΟΙ ΟΙ… «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» …

[… Το έγκλημά του Σωμαράκη; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για  ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας  που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του  Δημήτρη Υφαντή  – ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό»…]

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΥΤΟΣ ΜΗΠΩΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ;;; ΡΩΤΑΜΕ… 

Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός
 
 
unnamed (1)1405676288
Φανταστείτε το σκηνικό. Ορεινό χωριό της Κρήτης πάνω από το Ηράκλειο. Με μία γνωστή ταβέρνα που λειτουργεί χωρίς ρεύμα με κεριά και γκάζι και είναι ονομαστή σ΄όλο το Νομό για τα αυθεντικά κρητικά της πιάτα τα οποία ετοιμάζονται αποκλειστικά με προϊόντα του χωριού. 
Όπως ονομαστό είναι και το μουσικό φεστιβάλ του Θεάτρου των Αγρών που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια σ΄ ένα θεατράκι, χτισμένο (με προσωπικό κόπο) από πέτρα και ξύλο σ΄ ένα χωράφι και περιστοιχισμένο από ελιές, αμπέλια και χαρουπιές. Εμπνευστής και ιδιοκτήτης και των δύο είναι ένας γοητευτικά ιδιόρρυθμος Κρητικός, ένα ανήσυχο, «αναρχικό» πνεύμα που ψάχνει τρόπους να μεταγγίσει τον πολιτισμό στον τόπο του. Ο Γιάννης Σωμαράκης.
Ονομαστό βέβαια δεν είναι το φεστιβάλ του Σωμαράκη μόνον για την γραφικότητα του χώρου διεξαγωγής του, αλλά γιατί από εκεί έχουν περάσει κατά καιρούς σπουδαίοι καλλιτέχνες και δεξιοτέχνες μουσικοί (ο «αφρός» του έντεχνου και του παραδοσιακού) παίζοντας με πιο χαλαρούς όρους, «τζαμάροντας» κι απολαμβάνοντας μία άλλων όρων επικοινωνία με το κοινό. Αυτό συνέβη λίγο-πολύ και με την χθεσινή (17/7) συναυλία του Χαϊγκ Γιατζιτζιάν που, όπως καθιερώθηκε από φέτος με όλες τις συναυλίες τις οποίες διοργανώνει εκεί ο Σωμαράκης, δεν είχε εισιτήριο, αλλά «προαιρετική είσοδο γιατί η τέχνη δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό». Κι ακόμα γιατί «αναγνωρίζουμε το οικονομικό ρίσκο του εγχειρήματος, αλλά είπαμε να πάμε κόντρα σε μία εποχή που συζητάμε συνέχεια για λεφτά και βάζουμε σε όλα την ταμπέλα της τιμής τους. Ακόμα και στο ταλέντο». Συνεπώς «όποιος από το κοινό έχει, συμμετέχει και όποιος δεν έχει, πάλι συμμετέχει στη γιορτή μας. Κάτι σαν παράσταση του δρόμου στην οποία όποιος έχει αφήνει κάτι στο καπέλο…». 
Μέχρι εδώ μοιάζουν όλα ειδυλλιακά σ΄αυτό το κρητικό χωριό που όπως και το…γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντιστέκεται στους «Ρωμαίους» και ζει στους δικούς του ρυθμούς απολαμβάνοντας τις εποχές, τη φύση και τα καλά της (π.χ.η καινούρια ρακή εορτάζεται καταλλήλως…). Ειδυλλιακά…Μπα; Νομίζετε!
Διότι σ΄ αυτό ακριβώς το ειδυλλιακό περιβάλλον και μεσούσης της συναυλίας του Χαϊγκ η ελληνική αστυνομία κατέγραψε χθες το βράδυ μία ακόμα επιτυχή επιχείρηση. Λίγες ώρες μετά την επεισοδιακή σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη, ο «τρομοκράτης» Γιάννης Σωμαράκης συνελήφθη από πάνοπλους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ που κατέφτασαν, του φόρεσαν χειροπέδες μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού και του Χαϊγκ και τον «μάζεψαν» οδηγώντας τον στην αστυνομική διεύθυνση του Ηρακλείου όπου διανυκτέρευσε. Το έγκλημά του; Νωρίτερα και ενόψει της συναυλίας δεν είχαν καταβληθεί στην Ανώνυμο Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) τα δικαιώματα όχι για όλο το ρεπερτόριο του Γιατζιτζιάν, αλλά για το τραγούδι «Μυστικά πώς σ΄αγαπώ»!!
Πρόκειται μάλιστα για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας που έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και είναι γνωστό τόσο από τις εκτελέσεις του Αρμένιου Χαϊγκ, όσο κι από αυτές του Δημήτρη Υφαντή-ο οποίος το έχει συμπεριλάβει στον δίσκο του «Από χώμα & νερό». Αυτό λοιπόν το τραγούδι ήταν η πέτρα του σκανδάλου για τον εκπρόσωπο της ΑΕΠΙ στην περιοχή ο οποίος όπως καταγγέλλουν οι γνωρίζοντες απευθύνθηκε στην αστυνομία που με την σειρά της έσπευσε να εκτελέσει την εντολή του. Και πώς την εκτέλεσε! Εισβάλλοντας πάνοπλη στη συναυλία και βάζοντας μπροστά στον κόσμο χειροπέδες στον «εγκληματία» Σωμαράκη που θα περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου. 
Μετά από όλα αυτά οι φίλοι του εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας το «ρεσιτάλ ασυδοσίας της ΑΕΠΙ» («από την μουσική στην Ελλάδα πρέπει να πλουτίζουν οι λίγοι και εκλεκτοί της ΑΕΠΙ», γράφουν). Και προσθέτοντας το μάλλον ρητορικό ερώτημα «Αραγε η ΑΕΠΙ και οι αστυνομικοί επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για συναυλίες που οργανώνονται στην Κρήτη με εισιτήριο;». Είναι άλλωστε πεποίθησή τους ότι αυτό που ενόχλησε δεν ήταν στην πραγματικότητα η μη καταβολή των δικαιωμάτων για το τραγούδι, αλλά η πρακτική του προαιρετικού αντιτίμου… Ο ένοχος έπρεπε να πάρει το μάθημά του και να ταπεινωθεί!
Τι να προσθέσουμε εμείς; Να πούμε «ντροπή»; Όχι να πούμε μόνο πώς προεδρος της ΑΕΠΙ είναι ο περίφημος στιχουργός Κώστας Τριπολίτης. Αλλά πώς ανέχεσαι τέτοιου τύπου συμπεριφορές όταν έχεις γράψει στίχους όπως αυτόν;
«Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε
άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες
μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε
τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες».

unnamed (2)1405676311

http://www.e-tetradio.gr/article/11049/Sunelifthi-kai-o-tromokratis-kritikos

Προτείνουμε:

  2 Σχόλια to “Συνελήφθη και ο «τρομοκράτης» κρητικός ταβερνιάρης, λόγω ΑΕΠΙ, για ένα παραδοσιακό τραγούδι της Αρμενίας!”

  1. ΕΧΩ ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΔΙΔΩ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΛΟΓΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. ΤΟ ΚΑΝΩ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΩ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ ΑΞΙΠΡΕΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ. ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΕΠΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ. ΔΙΟΤΕ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΠΛΕΟΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΕΝΤΑΡΟΔΕΚΑΡΕΣ. Ο ΛΟΓΟΣ; ΜΑ Η ΚΡΙΣΗ. ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ, ΘΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΠΟΣΑ ΣΤΗΝ ΑΕΠΙ; ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΡΜΕΝΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ; ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΕΚΝΟ ΣΩΜΑΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ!!! ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΟΥΖΟΥΛΟΥΣ ΣΑΝ ΑΥΤΟΝ. ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΟΠΤΟΝΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΤΗΣ ΑΕΠΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΕΝΑ ΔΕΚΑΤΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ. ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΤΟΥΝ «ΜΕΣΑ» ΚΑΙ ΤΑ 300 ΒΟΥΛΕΥΤΟ ΠΡΟΔΟΤΟΚΑΘΙΚΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΩΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΒΑΘΕΙΑ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΤΟΥΣ.

 Leave a Reply

(υποχρεωτικό)

(δεν δημοσιεύεται)

...