Φεβ 102015
 

k5ag-pic3ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ 

Ποτέ οι αυτοκράτορες του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους δεν αναγνώρισαν άλλο κράτος με την επωνυμία Ρωμαϊκό και αυτός ήταν ένας λόγος της αντιπαράθεσης τους με το κράτος που είναι γνωστό ως Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, το οποίο  ίδρυσε ο Καρλομάγνος. Η ονομασία Βυζαντινή Αυτοκρατορία είναι επινόηση των δυτικών ιστορικών και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Ιερώνυμο Βολφ, το 1567 μ.χ.χ. Μετά απ’ αυτόν, καταγράφεται ως κυρίαρχος όρος στην μελέτη της ιστορίας αυτής της κρατικής οντότητας.

Η δικαιολόγηση της ονομασίας από τους δυτικούς ιστορικούς, βασίζεται στο σκεπτικό, ότι κατά τον 6ο και 7ο αιώνα συντελούνται τόσο βαθιές αλλαγές στην οργανωτική δομή του κράτους, για παράδειγμα με την αλλαγή της ιδεολογίας που αφορά το πρόσωπο του αυτοκράτορα και την υιοθέτηση της ελληνικής γλώσσας ως επίσημου γλωσσικού οργάνου, στην κοινωνία, με τις νέες παραγωγικές σχέσεις που συνδέονται με τις καινούργιες εδαφικές πραγματικότητες ως αποτέλεσμα των βαρβαρικών κατακτήσεων στην Δύση, που δεν μπορεί πλέον να εφαρμοστεί ο όρος ρωμαϊκός στην κρατική οντότητα που αναδύεται μέσα από τις αλλαγές αυτές. Για να κάνουν διακριτή την διαφορά αυτή λοιπόν, οι ιστορικοί χρησιμοποίησαν τον όρο Βυζαντινό, από το όνομα της αρχαίας πόλης του Βυζαντίου, πάνω στην οποία κτίστηκε η Κωνσταντινούπολη:

Η Νέα Ρώμη του Κωνσταντίνου

Ο Κωνσταντίνος είχε επιλέξει αρχικά την Τροία λόγω του συμβολικού βάρους της για τους Ρωμαίους (πατρίδα του Αινεία).

Η μεταφορά της πρωτεύουσας του κράτους σε άλλη πόλη δεν ήταν στα αρχικά σχέδια του Κωνσταντίνου. Στη Ρώμη έχτισε ο αυτοκράτορας τη θριαμβική αψίδα του, για να θυμίζει στους υπηκόους τη νίκη επί των δυναστικών αντιπάλων του, και εκεί γιόρτασε το 326 την επέτειο των είκοσι χρόνων από την αρχική αναγόρευσή του σε αύγουστο (vicennalia). Ωστόσο κατά τη διάρκεια των εορτασμών έγιναν κάποια έκτροπα, που έδωσαν στον αυτοκράτορα να καταλάβει ότι ενδεχομένως ο λαός της Ρώμης δεν ήταν πλήρως με το μέρος του. Επίσης τον υποστήριζε και μέρος της συγκλητικής τάξης, που έβλεπε στο πρόσωπο του δυναμικού αυτοκράτορα μια απειλή για τα κεκτημένα δικαιώματά της. Έτσι ο Κωνσταντίνος επέλεξε, τέσσερα χρόνια μετά την επίσημη «ίδρυση» της πόλης, να διακηρύξει εκ νέου την ίδρυσή της, αυτή τη φορά ως Νέας Ρώμης, ως νέας πρωτεύουσας του κράτους (4 Νοεμβρίου 328).

Ο Κωνσταντίνος περίμενε να ολοκληρωθούν τα βασικότερα έργα που θα έδιναν στη νέα πρωτεύουσα την αίγλη που της ταίριαζε, αλλά και να δοθούν οι κατάλληλοι οιωνοί από τους επίσημους μάντεις της αυτοκρατορικής αυλής. Τα επίσημα εγκαίνια της νέας πρωτεύουσας πραγματοποιήθηκαν στις 11 Μαΐου 330, με την κορύφωση των εορταστικών εκδηλώσεων που είχαν διαρκέσει 40 ημέρες.

Στην πραγματικότητα, όπως έχει δείξει ο G. Dagron, η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε μια μακρά διαδικασία πολλών ετών, την οποία προοδευτικά η παράδοση συνόψισε στην ημερομηνία αυτή. Η παράδοση μάλιστα απέδιδε στον Κωνσταντίνο Α΄ την ανέγερσή του  ενός ναού του Δία, αν και η πληροφορία αυτή είναι αδύνατο να ελεγχθεί.  

Ο Σωκράτης Σχολαστικός, καταγόμενος ο ίδιος από την Κωνσταντινούπολη, αναφέρει ότι ο Κωνσταντίνος τής έδωσε το όνομά του, όρισε όμως διά νόμου να την αποκαλούν Νέα Ρώμη.

Οι πληροφορίες που έχουμε για τις τελετές των εγκαινίων της νέας πόλης προέρχονται κυρίως από μεταγενέστερες πηγές, συγγραφείς του 6ου και του 7ου αιώνα· έτσι δημιουργείται εύλογα το ερώτημα αν οι περιγραφές αυτές βασίζονταν σε πραγματικά γεγονότα ή ήταν αποκύημα της φαντασίας των συγγραφέων τους ή απήχηση τοπικών θρύλων που ήθελαν να κάνουν το γεγονός να φαντάζει πιο λαμπρό από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Οι βασικότερες αφηγήσεις είναι αυτές του Πασχάλιου Χρονικού και της Χρονογραφίας του Ιωάννη Μαλάλα. Κάποια στοιχεία επίσης διασώζουν τα Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως. Βασισμένοι στις πηγές αυτές σύγχρονοι ιστορικοί προσπάθησαν να ανασυνθέσουν την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στις όχθες του Βοσπόρου εκείνη την άνοιξη του 330, τείνοντας και πάλι ίσως στην υπερβολή.

Σύμφωνα με τις πηγές και την ιστορική ανασύνθεση, οι τελετές για τα εγκαίνια της νέας πόλης άρχισαν στις 2 Απριλίου 330. Έπειτα από σαράντα μέρες εορτασμών και επίδειξης της αυτοκρατορικής γενναιοδωρίας προς τους κατοίκους της πόλης, τοποθετήθηκε άγαλμα του αυτοκράτορα ως Ήλιου-Απόλλωνα στην κορυφή της στήλης.

Η στήλη αυτή αποτελούσε στην ουσία ένα είδος φυλαχτού για την πόλη: τα επτά τύμπανα από πορφυρό γρανίτη είχαν μεταφερθεί από την Τροία, ενώ στα θεμέλιά της λεγόταν ότι είχαν τοποθετηθεί αντικείμενα ιδιαίτερης συμβολικής αξίας τόσο για τους χριστιανούς όσο και για τους εθνικούς.

Συγκεκριμένα, είχε τοποθετηθεί εκεί η πέτρα την οποία είχε δήθεν χτυπήσει ο Μωυσής για να αναβλύσει νερό στην έρημο, ψάθα από τα πανέρια με τα οποία οι μαθητές του Ιησού είχαν μεταφέρει τα ψωμιά και τα ψάρια στο θαύμα της Γαλιλαίας, αλλά και το Παλλάδιο, δηλαδή το άγαλμα της Αθηνάς που ο Αινείας είχε φέρει μαζί του στη Ρώμη από την Τροία.

Το άγαλμα του Κωνσταντίνου ως Ήλιου ήταν καμωμένο από χρυσό. Παρά τους παγανιστικούς συμβολισμούς, επιχειρήθηκε, πιθανότατα σε ελαφρώς μεταγενέστερη φάση, η σύνδεσή του με τη χριστιανική παράδοση· έτσι θεωρήθηκε ότι περιείχε κομμάτι του Τίμιου Ξύλου και ότι οι επτά ακτίνες που αποτελούσαν το στέμμα του έφεραν πυρήνες από τα επτά καρφιά που είχαν χρησιμοποιηθεί στη Σταύρωση του Χριστού. (*)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 

Ανοίγει ο Βόσπορος.  
Το 30.000 – 22.000 π.χ.χ. τα συσσωρευμένα νερά της περιοχής, της Βαλτικής από την διάβρωση και την πίεση των κυμάτων που δημιουργείται επί πολλές χιλιάδες χρόνια, σπάει ο Βόσπορος γύρω στο 9.500 π.χ.χ. και κατακλύζεται η στεριά της Αιγηίδος περιοχής (Αιγαίο). 
Πριν υπήρχαν άνθρωποι και πολιτισμοί. Επίσης επειδή η πλάκα του φλοιού της Γής στο Αιγαίο ήταν λεπτή, σπάει και μπατάρισε από ΒΔ προς ΝΑ (για αυτό όλη η περιοχή της ξηράς της ΒΔ Πελοποννήσου υψώθηκε και στην Ολυμπία τα πετρώματα είναι γεμάτα μαλάκια, όστρακα και θαλασσινά απολιθώματα.

Βύζας – Βυζάντιο.

Η πόλη του Βύζα, γιου του Απόλλωνα Κάρνειου και της Κερόεσσας του Καρμάνωρα, είχε τείχη ισχυρά, θεόκτιστα, όπως η Τροία! Τα έκτισε ο Βύζας με τη βοήθεια του Απόλλωνα και φυσικά του Ποσειδώνα. Τα τείχη είχαν δύο εισόδους “επί το θράκιον” και 27 πύργους από τους οποίους υπερείχε ο πύργος του Ηρακλή. Βλ.και σχετικό θέμα/Ηρακλής: Τα ίχνη των δακτύλων του Ηρακλή και της Μέδουσας νοτιοδυτικά της Αγίας Σοφίας

O αρχαιοελληνικός "κίονας της επιθυμίας" στην Αγία Σοφία όπου μέχρι σήμερα οι επισκέπτες βάζουν το δάχτυλο τους στην οπή για να τους εκπληρωθεί κάποια επιθυμία.

O αρχαιοελληνικός “κίονας της επιθυμίας” στην Αγία Σοφία όπου μέχρι σήμερα οι επισκέπτες βάζουν το δάχτυλο τους στην οπή για να τους εκπληρωθεί κάποια επιθυμία.

Τούτος ο πύργος είχε την ιδιότητα να μεταδίδει τη φωνή εκείνων που βρισκόταν έξω προς τα μέσα, σαν ηχείο. 
Σχετικά πρόσφατα ήρθε στο φως η ύπαρξη αυτής της αρχαιότατης πόλης. Τα ευρήματα χρονολογούνται τουλάχιστον 6.000 χρόνια πριν από τον 7ο π.χ.χ. αιώνα και την αποικία των Μεγαρέων, δηλαδή, στην 7η χιλιετία π.χ.χ. 

Η μορφή του Βύζα σε ρωμαϊκό νόμισμα. Μουσείο Κωνσταντινούπολής. Πηγή εικόνας: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%8D%CE%B6%CE%B1%CF%82

Η μορφή του Βύζα σε ρωμαϊκό νόμισμα. Μουσείο Κωνσταντινούπολής. Πηγή εικόνας: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%8D%CE%B6%CE%B1%CF%82

Ο Βύζας υπήρξε Μεγαρέας ήρωας κι αποικιστής. Σύμφωνα με τις περισσότερες αρχαίες φιλολογικές πηγές, θεωρείται γιος του βασιλιά Νίσου και της νύμφης Κερόεσσας θυγατέρας του ποταμού Καρμάνωρα,
μετέπειτα Ίναχου του Άργους, και της Ιούς.
 
Η μητέρα του έδωσε την ονομασία της στον Κεράτιο ή Χρυσοκέρατο κόλπο, ή κατά άλλους, της νύμφης Σεμέστρας. Περισσότερες από μία εκδοχές, πάλι, αναφέρουν ότι παντρεύτηκε τη Φιδάλεια, την κόρη του Θράκα βασιλιά Βαρβύζου είτε Βαρβύσιου. Αρκετές ακόμη αναφορές λέγουν ότι ο Βύζας και η Φιδάλεια διεξήγαν δύσκολους αγώνες εναντίον των Σκύθων και Θρακών. Επίσης πολέμησαν εναντίον του αδελφού του Βύζαντα, του Στοίβου(1). Ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως την αποικία στη πόλη ”Βυζάντιο” που είχε ιδρύσει ο Βύζαντας(2).
Οι ίδιοι οι κάτοικοι του Βυζαντίου υιοθέτησαν πλήρως αυτόν τον ιδρυτικό μύθο και θεωρούσαν το Μεγαρέα Βύζαντα οικιστή τους. Κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο μάλιστα, κόπηκαν νομίσματα με τη μορφή του. Ο Ησύχιος επίσης αναφέρει ότι υπήρχε και άγαλμα του Βύζαντα και της Φιδάλειας σε περίοπτη θέση της πόλης, το οποίο ήταν έργο της Ύστερης Κλασικής ή της Πρώιμης Ελληνιστικής περιόδου.
Σύμφωνα λοιπόν με τον επικρατέστερο μύθο, ο βασιλιάς Νίσος των Μεγάρων ( κι όχι ο έτερος βασιλιάς Νίσος, του Μεγαρικού επινείου, της πολίχνης Νισαίας ), είχε αποστείλει πρεσβεία στο μαντείο για να ρωτήσει πού θα έπρεπε να κατευθυνθεί ο γιος του και μελλοντικός οικιστής. Το μαντείο τον συμβούλεψε πως ο Βύζαντας θα πρέπει να εγκατασταθεί απέναντι ”από την πόλη των τυφλών”.
 
Φτάνοντας στο σημείο όπου η Προποντίδα συναντά το Βόσπορο, ο Βύζας αντιλήφθηκε το χρησμό/προφητεία που είχε δώσει το μαντείο. Η τοποθεσία μάλιστα απέναντι από τη Χαλκηδόνα -η οποία κτίστηκε το 675 π.χ.χ, ( σήμερα η περιοχή της παλιάς Χαλκηδόνας ονομάζεται Καντίκιοϊ ), ως αποικία των Μεγαρέων, 17 χρόνια πριν κτιστεί το Βυζάντιο και αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα λόγω του πανελλαδικά φημισμένου εκεί Μαντείου του Απόλλωνα- συνδύαζε μοναδικά τοπογραφικά χαρακτηριστικά: στο σημείο αυτό ο Βόσπορος, που συνέδεε τον Εύξεινο Πόντο με την Προποντίδα και τελικά με το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, σχημάτιζε έναν εξαιρετικά προφυλαγμένο κόλπο, τον Κεράτιο(3).
 
Από ξηράς η τοποθεσία προφυλασσόταν από υψώματα, ενώ τα νερά που κυλούσαν σε χειμάρρους και ποταμούς εξασφάλιζαν την ύδρευση. Επιπλέον η βλάστηση ήταν πλούσια, ιδιαίτερα σε ψηλά δέντρα που πρόσφεραν πολύτιμη ξυλεία για την οικοδομική και τη ναυπηγική. Ο Βύζας θεώρησε πως οι προγενέστεροι Μεγαρείς άποικοι που εγκαταστάθηκαν στη Χαλκηδόνα πρέπει να ήταν οι ”τυφλοί” που παραγνώρισαν τα μοναδικά προνόμια της θέσης αυτής και προχώρησε στην ίδρυση του Βυζαντίου, της πόλης στην οποία έδωσε το όνομά του.
Την Χαλκηδόνα την «κυνηγά» πάντα η Ιστορία με την εγκατάσταση των Μεγαρέων. Δημιούργησαν την αποικία τους, την Χαλκηδόνα, στην ασιατική πλευρά του Βοσπόρου, στην επαρχία της Βιθυνίας, το 865 π.χ.χ., για να δεχτούν την κριτική ότι ήταν τυφλοί, αφού δεν είδαν το «διαμάντι» που ήταν απέναντί τους, δηλαδή την σημερινή Κωνσταντινούπολη, την οποία δημιούργησαν αργότερα ως Βυζάντιο. Η Χαλκηδόνα σήμερα φέρει την ονομασία Καντίκιοϊ.
Ως χρονολογία (συμβατική) ίδρυσης της πόλης θεωρείται το 667 π.χ. χ.

Ένα ακόμη αρχαίο νόμισμα του Βυζαντίου με την ελληνική επιγραφή σκαλισμένη ''ΒΥΖΑΝΤΙΩΝ''. Το νόμισμα αυτό κόπηκε το 341 π.χ.χ.. από τους κατοίκους του Βυζαντίου όταν κατάφεραν να αποκρούσουν την αιφνιδιαστική επίθεση που είχε εξαπολύσει εναντίον τους ο Βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος ο δεύτερος .Την κρίσιμη στιγμή τα σύννεφα παραμερίστηκαν και την θέση τους πηρέ το δυνατό φως του φεγγαριού. Έτσι οι Βυζαντινοί βλέποντας καθαρά πια τον Μακεδονικό στρατό κατάφεραν να τον απωθήσουν. Το νόμισμα αυτό είναι αρκετά γνωστό  και τα σύμβολα του υπάρχουν σε πολλά βυζαντινά μνημεία. Οί Τούρκοι ιστορικοί και καθηγητές αναγνωρίζουν την προέλευση του εμβλήματος της σημαίας τους. Πηγή εικόνας: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/ARXAIO_NOMISMA_VIZANTIOY.jpg

Ένα ακόμη αρχαίο νόμισμα του Βυζαντίου με την ελληνική επιγραφή σκαλισμένη ”ΒΥΖΑΝΤΙΩΝ”. Το νόμισμα αυτό κόπηκε το 341 π.χ.χ.. από τους κατοίκους του Βυζαντίου όταν κατάφεραν να αποκρούσουν την αιφνιδιαστική επίθεση που είχε εξαπολύσει εναντίον τους ο Βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος ο δεύτερος .Την κρίσιμη στιγμή τα σύννεφα παραμερίστηκαν και την θέση τους πηρέ το δυνατό φως του φεγγαριού. Έτσι οι Βυζαντινοί βλέποντας καθαρά πια τον Μακεδονικό στρατό κατάφεραν να τον απωθήσουν. Το νόμισμα αυτό είναι αρκετά γνωστό  και τα σύμβολα του υπάρχουν σε πολλά βυζαντινά μνημεία. Οι Τούρκοι ιστορικοί και καθηγητές αναγνωρίζουν την προέλευση του εμβλήματος της σημαίας τους. Πηγή εικόνας: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/ARXAIO_NOMISMA_VIZANTIOY.jpg

Σημεώσεις:

(1). Τα παλαιότερα ίχνη κατοίκησης στην περιοχή του Βυζαντίου, σημερινής Κωνσταντινούπολης, έχουν βρεθεί στις όχθες του Kurbagali-dere ελληνικά στο ”Καμπίκοϊ”. Θεωρείται ότι αυτά τα ευρήματα χρονολογούνται από τα τέλη του 7ου αιώνα. Ενώ η έρευνα που διεξάγεται τα τελευταία χρόνια σε μια φυσική σπηλιά στη βραχώδη βόρεια πλαγιά της λίμνης Buyukcekmece, περί τα20 χιλιόμετρα δυτικά της Κωνσταντινούπολης απέδειξε πως οι άνθρωποι ζούσαν εδώ από τους προϊστορικούς χρόνους. 

Τούτο σαφέστατα συνάδει με τους μύθους της αρχαίας ελληνικής γραμματείας: τον Μεγαρέα αποικιστή Βύζαντα, την σύζυγό του, Φιδάλεια και τους  δύσκολους αγώνες που διεξήγαγαν αυτοί οι αποικιστές, εναντίον σκυθικών και θρακικών φύλων. Ένα ενδιαφέρον ακόμη σημείο είναι ότι αυτό το σπήλαιο υπήρξε σαν ένας ιερός τόπος και από τους Χριστιανούς. Το σπήλαιο εκτείνεται στα βάθη της γης σε απόσταση 1 χλμ. και το ύψος κάποιων από τους φυσικούς διαδρόμους του φτάνει τα 15 μέτρα. Στο έδαφος των στοών, κάτω από το εξαιρετικά παχύ στρώμα χώμα και κοπριάς ανακαλύφθηκε ένας μεγάλος αριθμός απολιθωμάτων. Όπως πέτρινα εργαλεία από πυριτόλιθο, αιχμές δοράτων και οστά. Αυτές οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις είναι βέβαια οι  αποδείξεις ότι η περιοχή γύρω από την Κωνσταντινούπολη έχει κατοικηθεί από την αυγή της ιστορίας. 

(2). Το ταξίδι του Βύζαντος και η ίδρυση του Βυζαντίου εντάσσονται σε μια γενικότερη κίνηση των παράκτιων ελληνικών πόλεων. Η κίνηση αυτή, είναι γνωστή ως δεύτερος ελληνικός αποικισμός που εκδηλώθηκε από τον 8ο έως τον 6ο αιώνα π. Χ ( ο πρώτος ελληνικός αποικισμός είχε ήδη πραγματοποιηθεί από τον 11ο έως τον 9ο π. χ.χ. αιώνα ). 

(3). Η Ιώ γέννησε ένα κορίτσι από τον Δία, την Κερόεσσα , στις όχθες του Κεράτιου Κόλπου. Η Κερόεσσα ανατράφηκε από τη νύμφη Σεμέστρα. Ο γιος της Σεμέστρας ή της Κερόεσσας ( κατά μια άλλη εκδοχή ), ήταν ο Βύζαντας των Μεγάρων, όπου και σε μικρό χρονικό διάστημα έγινε ο ιδρυτής του Βυζαντίου καθώς και έδωσε το όνομα στο Κεράτιο κόλπο από την μητέρας του, την Κερόεσσα είτε την προστατευόμενη της μητέρας του . 

Πηγές:

Στράβων, Γεωγραφικά. 
Ησύχιος 5· Στέφ. Βυζ., βλ. λ. ”Βυζάντιον” 
Ησύχιος 8.9· Προκόπιος, Περί κτισμάτων Ι.5. 
Ησύχιος, Mil. Patr. C 5 (FGH IV 147) 
Ησύχιος 34. Πρβλ. Νικηφόρος Γρηγοράς Ι.305. 
Σβορώνος, Ιω., ”Κερόεσσα, η μυθική του Βύζαντος μήτηρ”, Εφημερίς Αρχαιολογική 1889, 79.115. 

Ηλεκτρονικές πηγές:

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%8D%CE%B6%CE%B1%CF%82 
http://constantinople.ehw.gr/Forms/fLemmaBody.aspx?lemmaId=10948#endNote_1 
http://www.istanbullife.org/history_of_istanbul.htm

http://www.agiotatos.gr/greekhistory/greekhistory/2009-07-21-16-05-51/2009-07-21-16-18-47.html

http://megaracity.blogspot.de/2010/12/blog-post.

https://averoph.wordpress.com/2012/11/08/ 

Νίκος Σάμιος

http://http—ellinon-anava.pblogs.gr/2015/02/byzas-kai-byzantio.html

Συνεχίζεται… 

(*) Σχόλιο Αλφειού: εβραιοχριστιανικές παπάρες τα περί “πέτρας Μωϋσή, “ψάθες πανεριών”, “τίμιου ξύλου” και… “καρφιών” !!!! 

…………………………………………………………………

Σχετικό θέμα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ. ΤΟ ΛΑΒΑΡΟΝ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο…ΗΓΕΜΩΝ.

Η υπόγεια Κωνσταντινούπολη

………………………………………………………………..

Προτείνουμε:

  15 Σχόλια to “Βύζας και Βυζάντιο.”

  1. Τα σύμβολα του νομίσματος του Βυζαντίου(και μετά της οθωμανικής αυτοκρατορίας ) βρίσκετε πολι νωρίτερα τον 2. αιώνα πριν χριστού στα νομίσματα της Βασιλιάς του Πόντου/βασιλιά Μιθριδάτης μαζί με τον Πήγασος…

    https://archive.org/stream/greekcoinstheirp00warduoft#page/n165/mode/2up

    Σελίδα 89, το νόμισμα με το Νρ. 586// Βασιλέως Μιθραδάτου Ευπάτορος είναι εγγεγραμμένο στο νομισμα εκτος των συμβολων.

  2. Και οι ιαχωβαδες ετσι τα γραφουν !

  3. το μήνυμα είναι για την διαχείριση.
    Αγαπητοί κύριοι, είναι εμφανές οτι περαν των 3-4 ατόμων δεν περνάνε απο δώ , πλέον. Καθόλου περίεργο, που βλέπουμε μόνο 2 αναρτητες και 3 σχολιαστές….. Μονίμως οι ιδιοι….. Αλήθεια, θέλω κι εγώ να μπορω να αρθογραφήσω. Μπορώ; ή πρέπει να εχω κάποια συγκεκριμμένη ιδιότητα; και ποια; Ελευθερος χώρος είστε… τι πρεπει να κάνω; ή μήπως εχω αποκλειστεί εκ προοιμίου επειδή μου επιτρέπω να έχω κριτήριο και συνεπώς δεν πείθομαι σε ο,τι να ΄ναι;
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας

  4. Συγνώμη, μπέρδεψα το μετά χριστού με το πριν. Ο Μιθριδάτης και η βασιλιά του είταν του 1. και 2. αιώνα πριν χριστού . Εσείς γράφετε για τα σύμβολα του νομίσματος τον 3. και 4 αιώνα πριν χριστού(υπόθεσα μετά χριστού).

    @ Ένας, και εγώ εκπλήζομαι για τον μικρό αριθμό σχολιαστών σε βάσει με τον επισκέψεων, οποίη κοντεύουν τα 3 εκατομμύρια.
    Καθημερινά υπάρχουν χιλιάδες επισκέπτες αλλά κανένας δεν διαθέτει έστω και πέντε λεπτά να πάρει θέσει. Όσον αφορά της ερωτήσεις για τα οικονομικά εργαλία του κ. Σώρρα και τους υποστηρικτές της προσπαθίας, οι έλληνες στην πατρίδα έχουν την ευκαιρία απλά να έρθουν σε επαφή με τους ενεργούς έλληνες. Τηλέφωνα και e-mail έχουν δημοσιευτει…
    Ελπίζω, μελλοντικά να ευπαρξει πιο έντονη ανταλλαγή γνώμης και γνώσεις.
    Εμένα βέβαια με δυσκολεύει οι επικοινωνία στα ελληνικά, γιατί δεν έχω φοίτηση σε ελληνικό σχόλιο.
    Ειδικά τα διάφορα ΦΕΚ και νομική κανονισμή δεν είναι ευνοητικές και θα εξηπεριτούσε πόλους έλληνες του εξωτερικού εάν που και που υπάρχουν διευκρινίstικα σχόλια…
    Για τα στοιχεία επικοινωνίας με τους συνεργάτες του κ. Σώρρα και τα διάφορα γραφεία και ομίλων στους δήμους, γιατί να μην φτιάξει ο Πισατίδης ένα index-tab της σελίδας του Αλφειού. Όποιος θέλει συνεργασία, θέλει να θέσει ερωτήσεις ξέρει που να απευθύνεται. Ο Πλάτων Πισατίδης(Αλφειός) δεν μπορεί να εκπροσωπεί και να απαντά σε όνομα του κ. Σώρρα και συνεργατών.

  5. Το νόμισμα του Βυζαντίου στο κείμενο κόπηκε το 341 π.χ.χ.!
    Ο Μιθριδάτης ΣΤ΄ Ευπάτωρ Διόνυσος (132 π.χ.χ. Αμάσεια – 63 π.χ.χ. Παντικάπαιον) ήταν βασιλιάς του Πόντου από το 120 έως το 63 π.χ.χ. Την φωτογραφία του νομίσματος που γράφεις μπορεί να την δει κανείς εδώ: http://www.coinweek.com/wp-content/uploads/2014/06/comet1.jpg
    Mάλλον αργότερα εννοείς.
    Το αρχείο νομισμάτων (ο σύνδεσμος που αναφέρεις) είναι πολύ καλό, ευχαριστώ.

  6. Τι γράφουν οι ιαχωβάδες έτσι; Ανάφερε ένα παράδειγμα…
    Οπως βλέπεις στο κείμενο υπάρχουν οι πηγές, όχι παπαριές…

  7. Τα γραφομμενα σου ειναι SUPER παπαριες . Μα δεν ντρεποσαστε που προσβαλετε
    την θρησκεια και ιστορια πανω απο 2000 ετων των Ελληνων? Αυτα ειναι 2 απο τα μεγαλα
    ιερα μας ! Αυτος που προσβαλη την θρησκεια και ιστορια αλλου ειναι ενοχος !
    Αυτα ειναι τα μεγαλα εργαλεια που θα σωσετε την πατριδα μας?
    Εμεις ειμαστε ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΙ μια για παντα !
    Αν εσεις εισαστε αντιχριστοι δικο σας το μεγαλο σας προβλημα .
    Ναι μα τον Δια , Ετσι δεν ειναι ?

  8. Είσαι εκτός θέματος. Σε ερώτησα (εσύ το αναφέρεις) τι γράφουν οι ιεχωβάδες επί του θέματος.
    Η απάντησή σου;
    …Εσένα σε έχω για φανατικό οπαδό του Φαλμεράυερ ο οποίος γράφει:
    “…Εδώ βρίσκεται το μυστικό της νίκης της ημισελήνου πάνω στο χριστιανισμό της Ανατολής. Ο Έλληνας είχε ξεχάσει τελείως την πολεμική τέχνη. Και ο αγροίκος Τούρκος, όταν ξεσπάθωσε να κατακτήσει την κληρονομιά των Παλαιολόγων και των Κομνηνών, βρήκε μπροστά του ‘εναν τρέμοντα, αλλά ελπίζοντα σε μια από θαύμα σωτηρία φοβισμένο αντίπαλο. Στο πέρασμα του χρόνου τα πράγματα είχαν αλλάξει τόσο πολύ, που οι εγγονοί των αρχαίων εκείνων ανδρών, οι οποίοι κάποτε στις Πλαταιές και στη Σαλαμίνα διαπληκτίζονταν ποιοι θα πρωτοπολεμήσουν για την ελευθερία του ανθρώπινου γένους, τώρα είχαν καταντήσει να πιστεύουν ότι θα σπιλωθούν αν έπιαναν τα όπλα για να επιδιώξουν να υπερασπιστούν μ’ αυτά την πατρίδα ενάντια στους βαρβάρους…”

  9. (*) Σχόλιο Αλφειού: εβραιοχριστιανικές παπάρες τα περί «πέτρας Μωϋσή, «ψάθες πανεριών», «τίμιου ξύλου» και… «καρφιών» !!!!
    Αναφερω ενα παραδειγμα απο τοσα που γραφεις , εσυ εισαι φανατισμεμος εχθρος του χριστανισμου
    Ειμαι φανατισμενος με το να σου πω ,μην προσβαλης τη θρησκεια μου ?
    Οποιος ειναι εαντια του χριστιανισμου αρα ειναι και αντιχριστος , και οι επικυριαρχοι εναι αντιχριστοι
    εισαστε μαζυ και ντεποσαστε να το πειτε ?
    Ειμαι φφφφφαννατισμενος αληθεια ναι μα μα ττονν Δια?

  10. “Greek National Pride” blog / Ανθέλληνες / ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ / ΕΛΛΑΔΑ

    Γιάκομπ Φίλιπ Φαλμεράυερ (μέγας ανθέλληνας)
    απο αυτους μορφωνοσαστε ?

  11. Πως μπορεί να είσαι αντίχριστος αφού οι δική σου ηγέτες του χριστιανισμού και τον πάντων χριστιανικών εκκλησσίων υπογράψανε ότι οι εβραιει δεν φταίνε για την σταύρωση και τον θάνατο του ιησού χριστού επειδή δεν υπήρχε και είναι απλά κατασκεύασμα του χριστιανισμού?
    Εμένα προσωπικά δεν με ενοχλή οι πίστη τον διαφόρων δογμάτων. Αλλά όταν όλες οι μονοθεϊστικές θρησκιες βασίζονται σε ένα μιξ
    ιστορικών κλοπών από άλλους πολιτισμούς και κάθε διαθήκη και οι Τώρα τον εβραίων μεταγράφεται και λογοκρίνεται εξαρτημένα από πολιτικά γεγονότα, πόσο αξιόπιστες είναι η πηγές αυτών τον δήθεν αποστόλων και προφητών, οποίη εγείρουν αξίωση να αναγγέλλουν και εκφράζουν την βούληση του θεού?

    Με συνχωρίς, αλλά εάν συγκρίνω την πλουσιότητα της ελληνικής σκέψης, λογικής και του πολιτισμού όλες οι θρησκιες μιάζουν με ένα σχόλιο παραμυθιών για εφήβους και παιδιά.
    Ενώ πολλές θρησκιες, οι ας το ονομάσουμε έναν τρόπο ζωής, ειδικά στην ΑΣΊΑ βασίζονται στην φιλοσοφία τον αρχαίων ελλήνων, μόνο που έχουν σβηστεί από πολα ιστορικά βιβλία.

    Η ιδέα σε διάφορα με τον βουδισμός, όποιος έχει επειρεαστεί από τον ελληνισμό και διάφορες κινήσεις στην Ινδίες, ότι αναλαμβάνεις ευθύνες για της πράξεις σου και σεβασμό απέναντι σε όλοi την φύση και τον άνθρωπο , ενώ στις μονοθεϊστικές θρησκιες πάντοτε υπήρχε εχθρικότητα και ρατσισμός.

    Είχα και εβραίους συμμαθητες/συμφοιτητες και ιεχωβάδες. Απλά δεν τους έκανε οι θρησκία τους. Γιατί είταν αρκετά μορφωμένη και της ελεύθερης σκέψης να μην πιστεύουν σε αναχρονισμούς . Ποιος ο λόγος ο ιεχωβάς να μην επιτρέπεται να γλεντήσει καρνεβάλι οι άλλους γιορτασμούς, επιδει πριν 2000 χρόνια κάποιο δεξί χέρι του αυτοκράτορα τον συνφερνε να φέρνουν μόνο πνευματική αντίσταση…

  12. Ποσο φανατισμο εχεις για τη ορθοδοξια ! Μετα ολοι οι υψιλα ισταμενοι ειναι προδωτες,
    Ολοι οι φωνιαδες ειναι αθωοι,ετσι εκαναν και οι αντιχριστοι
    και συ τραβας το δρομο τους
    Βρε ουστ !!!!!!

  13. Γιατί βρίζεις ? Εμεις δεν έχω καμία βάσει να μαλώνουμε.
    Εσύ είσαι της πίστεις και εγώ της πραγματικότηταs. Η θρησκευτική συνήθηος βγάζουν τα μάτια τους για αιώνες, ποιος έχει τον σωστό θεό και την πιο όρθια θρησκία.
    Ακόμα σήμερα το πολιτικό καθεστώς προφασίζει ότι δεν φταίνε οi ηγέτες τον κρατών για τους πολέμους στην Συρία, το Ιράκ, την Αίγυπτο και το Αφγανιστάν και απλά βγάζουν τα μάτια τους οι άνθρωποι τον διαφόρων θρησκιών. Χριστιανός με χριστιανός , μουσουλμάνος με μουσουλμάνος, μουσουλμάνος με άθεους,Αλεβίτες και σιίτες, σιίτες και σουνίτες κτλ.
    Οι πραγματικότητα και τα γεγονότα απεικονίζουν κάτι, οποίο πάντα κρυβόταν πίσω από τους θρησκευτικούς πολέμους- οικονομικά συνφέροντα και στοχει. Ο έλεγχος τον μαζών πραγματοπιείται μέσα τον θρησκειών.

    Δεύτερη ερώτηση: Σε ποιον απευθύνεσαι όταν χαρακτηρίζεις τον άλλων φανατιζμένο με την ορθοδοξία ?
    Ναι, είμαι βαπτιζμένος, αλλά πέρα από να διαβάζω διαθήκης, το χώραν και εβραϊκά θρησκεύματα κανένα από τα κείμενα με συγκινεί. Δηλαδή, δεν παρουσιάζει κάτι λογικό, κάτι εποικοδομητικό για την κοινωνία, επιδείς πάντα στρέφεται εναντίον άλλων φίλων και θρησκειών.

    Ποιος είναι ένας μουσουλμάνος, εβραίος, ευαγγελιστής να βάζει τον δικό του θεό πάνω απού τους άλλους ? Δεν είναι ένας ο θεός, και αν ειπαρχει για ολόκληρο το συνπαν γιατί να υποστηρίξει τοn μουσουλμάνο οι τον χριστιανό, οι τον καθολικό απέναντι στον ορθόδοξο… ?

  14. Ελευτερος εισαι να πιστευης οτι θελεις η να μη πιστευης. Αλλα δεν μπορεις να προσβαλεις
    τον αλλον τι πιστευει η να του ταπεινωνεις το πιστεβο του . Το πιστευο του καθενος ειναι
    ενα σοβαρο και παρα πολυ λεπτο ζυτημα . Δεν ειναι αστεια . Τα ιερα ενος ανθρωπου ΠΑΤΡΙΣ
    ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ειναι αυτα που αποτελουν τη βαση της προσωπικοτητας ενος εκαστου.
    Οσο η λεξη φανατισμος εσεις το ειπατε για να με ταπεινωσετε . Ο Θεος εινα ενας και μοναδικος
    δεν γινεται να βγαλω πρωτο , δευτερο κλπ.Εγω αν ειμαι της πιστης ειναι δικος μου λογος, αν και ειμαι αμαρτωλος
    Αλλα να το ξερεις δεν κανω ποτε πισω αυτο που θελω η ειμαι το υπερασπιζω! Γραφεις αλλη
    ταπεινωσει , κανω αντιγαφη, Η θρησκευτική συνήθηος βγάζουν τα μάτια τους . Ο χριστος λεει
    αγαπατε αλληλους και μαλλιστα κατι περισσοτερο και τους εχθρους σας!
    Μην το ταπεινωνεις αυτο οταν εχω να υπερασπισω ενα ιδανικομου ασκετα αν εσυ δεν εχεις, δικος σου
    λογος αλλα δεν μπορεις πιεζεις η να ταπεινωνης το αλλο που πισευει αυτο που θελει .
    Αντι να εχομε συννενωση εχομε διστυχως διχονοια μα δεν ειπατε οχι κομα οχι χρωμα οχι δγμα?
    Ας ειναι ΕΙΡΗΝΗ ΗΜΙΝ ,και αυτο βγηκε απο τον χριστιανισμο.
    Συνενωση ΕΛΛΗΝΩΝ !

  15. Έτσι, μπράβο, επιτέλους υπάρχει συμμέτοχοι από τους επισκέπτες του αλφειού ποταμού. Εάν και διαφωνούμαι, όπως διαφωνούσαv οι διάφορες σχολές τον φιλοσόφων τον προγόνων μας, και έχουμε την μια πλευρά, οποία βλέπει μόνον τον πολιτισμό τον ελλήνων και αφαιρη θέματα μη επιστημονικές, ιδιατερα θρησκευτικές, και η άλλη υσχυρίζεται ότι οι απέναντι πλευρά δεν ανέχεται την θρησκία τον συνπολιτών.
    Τελικά, αυτά οποία γράφω εγώ, γράφεις και εσει. Αλλά μιλάω για όλες της μονοθεϊστικές θρησκιες, και της γενοκτονικές, ρατσιστικές, αντιελληνικές και στο ρεζουμέ μη αποτελεσματικές γιa μια κοινωνία.
    Ο άνθρωπος αναλαμβάνει της ευθύνες, και κανένας θεός. Όταν θρησκιες ανεβάζουν την δική τους πίστη πάνω από την άλλη, όπως βλέπουμε συνεχώς στην ιστορία του ανθρώπου, μια βιώσιμη συνύπαρξη κρατών και φίλων αποκλείεται.

    Τώρα δεν μιλάμε για την δικιά σου ουτοπία συμβίωσης διαφόρων θρησκευτικών ομάδων. Στην πραγματικότητα και ο εβραίος, και ο μουσουλμάνος όπως και ο χριστιανός θεωρούν την δικιά τους πίστη την μόνη σωστή.
    Η μια πανγκόσμια θρησκία στηρίζεται και υδρύθηκε πάνω στα οστά τον άλλων πιστών.
    Στην ουσία είπες αυτά, που έγραψα και εγώ, δεν ενδιαφέρουν δόγματα, αλλά μόνον όταν βάζεις την λογική μπροστά από κάθε κατασκεύασμα, οποίο δεν αποδυκνύεται…

...