Ο Μαδιάμ, ο Μωαάβ και οι Άγαρήτες.

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αγία Γραφή Ψαλμοί του Δαβίδ/82

5εἶπαν Δεῦτε καὶ ἐξολεθρεύσωμεν αὐτοὺς ἐξ ἔθνους,

καὶ οὐ μὴ μνησθῇ τὸ ὄνομα Ισραηλ ἔτι.

6ὅτι ἐβουλεύσαντο ἐν ὁμονοίᾳ ἐπὶ τὸ αὐτό,

κατὰ σοῦ διαθήκην διέθεντο

7τὰ σκηνώματα τῶν Ιδουμαίων καὶ οἱ Ισμαηλῖται,

Μωαβ καὶ οἱ Αγαρηνοί,

8Γεβαλ καὶ Αμμων καὶ Αμαληκ

καὶ ἀλλόφυλοι μετὰ τῶν κατοικούντων Τύρον·

9καὶ γὰρ καὶ Ασσουρ συμπαρεγένετο μετ᾽ αὐτῶν,

ἐγενήθησαν εἰς ἀντίλημψιν τοῖς υἱοῖς Λωτ.

Ναί, ο Λώτ  έκανε  γιούς  με τις κόρες του (ο διασημότερος είναι ο Μωάβ) και… αγίασε… γιορτάζει: 9 Οκτωβρίου, Αγίων Αβραάμ του Πατριάρχου και Λωτ του ανηψιού

Σύμφωνα με την Άγία Γραφή, ο Μαδιάμ ήταν ο τέταρτος γιος του Αβραάμ και της Χετούρας , της γυναίκας που παντρεύτηκε ο Αβραάμ μετά τον θάνατο της Σάρας. Αδελφοί του είναι ο Σουά, ο Ισβάκ, ο Μεδάν, ο Ιοξάν, ο Ζιμράν ο Εφά, ο Εφέρ, ο Ενώχ, η Αβιδά και ο Ελδαά .

Πολλοί, συσχετίζουν μια παραδοσιακή πεποίθηση πεποίθηση ότι η Κετούρα ήταν το ίδιο πρόσωπο με την Άγαρ, αν και αυτή η  πεποίθηση δεν μπορεί να βρεθεί σε βιβλικό κείμενο. Το όνομα Άγαρήτες προέρχεται από την βιβλική Άγαρ με την οποία ο Αβραάμ (η παλλακίδα του) γέννησε τον Ισμαήλ. Ο τελευταίος θεωρείται ο γενάρχης των Αράβων, γι’αυτό αποκαλούνται και Ισμαηλίτες. 

Ο Ιώσηπος (στην Άρχαιολογία)ν καταγράφει ότι «ο Αβραάμ κατόρθωσε να τους εγκαταστήσει (τους Μαδιανίτες) σε αποικίες· και κατέλαβαν την Τρωγλοδύτη και τη χώρα της Ευδαίμωνος Αραβίας, μέχρι την Ερυθρά Θάλασσα ». Η  Άγαρ ήταν η Αιγύπτια υπηρέτρια (η Σάρα εκτός απο τα …τυχερά στην ζωή της είχε και υπηρέτρια) της Σάρας και παλλακίδα του Αβραάμ.

Ο Μαδιάμ θεωρείται γενικά πρόγονος του λαού των Μαδιανιτών, όπως αναφέρεται σε μεταγενέστερα τμήματα των Εβραϊκών γραφών .

Γής Μαδιάμ

Όταν ο Μωυσής έφυγε κακήν -κακώς (1)από την Αίγυπτο έφτασε στη Μαδιάμ. Εκεί κάθισε κοντά σ’ ένα πηγάδι. Ο ιερέας της Μαδιάμ είχε εφτά κόρες. Αυτές ήρθαν να βγάλουν νερό για να γεμίσουν τις ποτίστρες και να ποτίσουν τα πρόβατα του πατέρα τους.  Ήρθαν όμως κάτι βοσκοί που γνώριζαν την οικογένειο του Ιοθόρ, και τις έδιωχναν. Τότε σηκώθηκε ο Μωυσής  και πότισε αυτός τα πρόβατα τους, καθώς οι βοσκοί δεν θέλανε μπλεξίματα με το θετό  (εβραίο) γιό του Φαραώ.

Οι κοπέλες όταν γύρισαν στον πατέρα τους τον Ραγουήλ (Ιοθόρ), του διηγήθηκαν τα γεγονότα. Τότε ο πατέρας τους τις είπε να τον φέρουν στο σπίτι και να τον φιλοξενήσουν. Έτσι ο Μωυσής αποφάσισε να μείνει κοντά στον Ραγουήλ (Ιοθόρ), κι εκείνος του έδωσε για γυναίκα τη θυγατέρα του τη Σεπφώρα. Εκεί έμεινε σαράντα χρόνια βόσκοντας τα πρόβατα του πεθερού του (Έξοδος 2,15-22. 3,1).

Πριν να επιστρέψει στην Αίγυπτο για την μεγάλη σφαγή,   ο Μωυσής πήγε στον Ιοθόρ και ζήτησε τη συγκατάθεσή του, η οποία και του δόθηκε. Πήρε μαζί του τη γυναίκα του Σεπφώρα και τους δύο γιους του (Έξοδος 4,18-20), αλλά αργότερα τους έστειλε προσωρινά μαζί με τη σύζυγό του, πίσω στον Ιοθόρ.

Μετά την έξοδο της ντροπής  των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο, όταν στρατοπέδευσαν στους πρόποδες του όρους Σινά, ο Ιοθόρ μαζί με την κόρη του Σεπφώρα, γυναίκα του Μωυσή,  και τα εγγόνια του Γηρσάμ και Ελιέζερ, πήγε στην έρημο όπου συνάντησε το Μωυσή.