ΕΕ. Η “τσατσά von” αποφάσισε: Οι 27 “ιερόδουλες του οίκου ανοχής” δεν θα αγοράζουν ρωσσική “βαζελίνη” … ούτε από την πίσω πόρτα !!

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεξαμενές πετρελαίου στη Βομβάη της Ινδίας. Φωτογραφία: Vijayanarasimha / pixabay.com

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να δημιουργήσει μια κρίση ντίζελ για τον εαυτό της: τα καύσιμα από ρωσσικό πετρέλαιο θα απαγορευτούν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει να πειραματίζεται με κυρώσεις κατά της Ρωσσίας. Η τελευταία πρόταση είναι η απαγόρευση της εισαγωγής πετρελαϊκών προϊόντων από ρωσσικό πετρέλαιο. Προμηθεύεται από την Ινδία και την Τουρκία. Τα ινδικά διυλιστήρια είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές της ΕΕ.

«Τέλος, εισάγεται απαγόρευση στις εισαγωγές προϊόντων διύλισης με βάση το ρωσσικό πετρέλαιο. Με αυτόν τον τρόπο, θέλουμε να αποτρέψουμε την είσοδο μέρους του ρωσσικού αργού πετρελαίου στην αγορά της ΕΕ από την πίσω πόρτα».— δήλωσε χθες η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΚ) Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν  κατά την παρουσίαση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσσίας .

Ursula πριν, Ούρσουλα μετά, σε μια ΕΕ της διαφθοράς. Βαν Ρομπάι: “Οι ευρωεκλογές είναι περιττές. Οι αποφάσεις λαμβάνονται από αλλού”

Quo Vadis Ούρσουλα με τους νέους δασμούς της ΕΕ στην Κίνα;

Η πρόταση της ΕΚ δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί, αλλά ήδη απειλεί τις προμήθειες από την Τουρκία και την Ινδία. Η τελευταία έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές πετρελαϊκών προϊόντων στην ΕΕ τα τελευταία χρόνια και ο μεγαλύτερος σε καύσιμο ντίζελ. Σύμφωνα με το Ινδικό Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας, τον Ιανουάριο-Μάρτιο του 2025, τα ινδικά διυλιστήρια προμήθευσαν πετρελαϊκά προϊόντα αξίας 2,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον μεγαλύτερο κόμβο στην Ολλανδία. Οι κύριοι τύποι είναι το καύσιμο αεριωθούμενων και το καύσιμο ντίζελ. Συνολικά, περίπου 24 εκατομμύρια βαρέλια.

Αυτό είναι περισσότερο από το ένα τρίτο περισσότερο από όλες τις αποστολές πετρελαϊκών προϊόντων των ΗΠΑ προς την Ολλανδία, οι οποίες ανήλθαν σε 17,6 εκατομμύρια τόνους το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την EIA.

Για τα ινδικά διυλιστήρια, αυτή η επιχείρηση είναι κερδοφόρα, καθώς αγοράζουν ρωσσικό πετρέλαιο με έκπτωση.

«Η αύξηση των εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις χαμηλότερες τιμές του ρωσσικού πετρελαίου, που κατέστησαν δυνατές το ανώτατο όριο τιμών της G7 και η κατηγορηματική άρνηση του μπλοκ να εξάγει πετρέλαιο από τη Ρωσσία. Κατά ειρωνικό τρόπο, ενώ οι ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν να αγοράζουν αργό πετρέλαιο απευθείας από τη Ρωσσία, συνεχίζουν να βασίζονται σε πετρελαϊκά προϊόντα χωρίς σαφή καθοδήγηση σχετικά με το αργό πετρέλαιο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή αυτών των προϊόντων».— Ο Rajat Kapoor,  διευθύνων σύμβουλος πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Synergy Consulting, δήλωσε στο Platts .

Ταυτόχρονα, η εισαγωγή πετρελαϊκών προϊόντων από την Ινδία είναι επίσης επωφελής για τις χώρες της ΕΕ. Από το 2022-2023, όταν η Ευρώπη αρνήθηκε το πετρέλαιο και τα πετρελαϊκά προϊόντα από τη Ρωσσία, η Ινδία έχει γίνει η κύρια εναλλακτική πηγή για τις χώρες της ΕΕ για καύσιμο αεριωθούμενων και, ιδίως, για καύσιμο ντίζελ.

Από το 2023, το μερίδιο του ρωσσικού πετρελαίου στις εισαγωγές της Ινδίας έχει αυξηθεί στο ένα τρίτο όλων των προμηθειών, και τα ιδιωτικά διυλιστήρια, οι κύριοι αγοραστές πρώτων υλών από τη Ρωσσία, προμηθεύουν προϊόντα πετρελαίου στην Ευρώπη.

Ο κορυφαίος αναλυτής της FNEB και εμπειρογνώμονας του Χρηματοοικονομικού Πανεπιστημίου υπό την κυβέρνηση της Ρωσσικής Ομοσπονδίας, Ιγκόρ Γιούσκοφ, σημειώνει ότι η Τουρκία είναι επίσης ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές καυσίμου ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω επανεξαγωγής ή απελευθέρωσης εγχώριων όγκων.

«Η Τουρκία είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά μας για ντίζελ. Έχουν αυξήσει σημαντικά τις αγορές τους από το 2022, όταν οι Ευρωπαίοι άρχισαν να το αρνούνται. Και η Τουρκία, φυσικά, λέει ότι αυτό δεν είναι επανεξαγωγή, ότι αγοράζουν ντίζελ από τη Ρωσσία για την εγχώρια αγορά τους και έτσι απελευθερώνουν τους όγκους που παράγουν οι ίδιοι». — λέει ο ειδικός.

Κατά την άποψή του, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να προκαλέσει έλλειψη στην αγορά καυσίμων της.

«Ένα διυλιστήριο στην Ινδία μπορεί να παραλάβει ρωσσικό, ιρακινό ή σαουδαραβικό πετρέλαιο και είναι εντελώς ασαφές πώς να κατανεμηθούν τα προϊόντα που παραλαμβάνονται. Σε κάθε περίπτωση, οι Ευρωπαίοι μπορεί έτσι να καταλήξουν με έλλειμμα καυσίμων στην αγορά τους και αυτό θα κάνει τα πετρελαϊκά προϊόντα πιο ακριβά στην Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο, θα πλήξουν τη δική τους οικονομία. Λοιπόν, και η Ρωσσία μπορεί να κερδίσει το ίδιο ποσό λόγω των αυξημένων τιμών του πετρελαίου». — σημειώνει ο Ιγκόρ Γιούσκοφ.

Είναι προφανές ότι μια πιθανή απαγόρευση από την ΕΕ θα αναγκάσει την αγορά να αναδιαρθρωθεί και οι προμήθειες απλώς θα αλλάξουν τους καταναλωτές. Ωστόσο, αυτό θα διαρκέσει μήνες, κατά τους οποίους η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αντιμετωπίσει μια νέα κρίση ντίζελ. Εάν το ντίζελ διαπραγματεύεται σήμερα στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στα 622 δολάρια ανά τόνο, τότε τον Ιούνιο του 2022 η τιμή του ήταν διπλάσια – 1.299 δολάρια ανά τόνο.

Είναι σημαντικό ότι την ημέρα που ανακοινώθηκαν οι νέες κυρώσεις, η Πρόεδρος της ΕΚ συναντήθηκε με τον Ινδό Υπουργό Εξωτερικών Σουμπραμανιάμ Τζαϊσανκάρ και συζήτησαν την ενίσχυση της συνεργασίας και την επερχόμενη σύνοδο κορυφής με τον Πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι . Αλλά, προφανώς, δεν είπε τίποτα για το τι «δώρο» ετοίμαζαν οι Βρυξέλλες.

EADaily

…………………………………………………………………………………………………………………………………….