Φωτογραφία: Ο Εὐρώπης πίναξ α’ του Πτολεμαίου με την ➡ Ιρλανδία!Ἰουερνίανῆσος.
Η γενετική ανάλυση αποκαλύπτει πως αρχικά υπήρξε μια μαζική μετανάστευση αγροτών της λίθινης εποχής το αργότερο από την εποχή του Χαλκού. Οι άποικοι αυτοί αποτέλεσαν κύριο μέρος του πληθυσμού της Ιρλανδίας.
Οι αρχικοί μετακινούμενοι αγροτικοί πληθυσμοί από περιοχές, όπου πρωτοεμφανίσθηκε η γεωργία, έφεραν μαζί τους τα ζώα τους, τα δημητριακά, τα κεραμικά, αλλά και τα γονίδια για τα μαύρα μαλλιά και τα καστανά μάτια που έχουν πολλοί σημερινοί Ιρλανδοί και γι’ αυτό λένε ότι μοιάζουν με Έλληνες.
Ιέρνη
Οι επιστήμονες θεωρούν πιο πιθανό ότι, στο μακρύ ταξίδι τους από την Ανατολή έως τις ευρωπαϊκές ακτές του Ατλαντικού, οι πρώτοι Ιρλανδοί να ήταν οι Έλληνες . Ένα από τα περισσότερο γνωστά ονόματα της Ιρλανδίας είναι και η Ιέρνη(από την Ερίου;) όπως την αναφέρει στα Γεωγραφικάτου και ο Πτολεμαίος.
Πυθέας ο Μασσαλιώτης (Πυθεύς, περ. 380 – περ. 310 π.χ.χ.) ήταν αρχαίος Έλληνας έμπορος, εξερευνητής και γεωγράφος από τη Μασσαλία της σημερινής Γαλλίας. Είναι γνωστός για το ταξίδιπου πραγματοποίησε στις θάλασσες της βόρειας Ευρώπης, (φυσικά και στην Ιρλανδία) κατά το οποίο έφτασε σε ένα νησί με το όνομα Θούλη, το οποίο πιθανόν ταυτίζεται με την σημερινή Ισλανδία και σε μία θαλάσσια περιοχή όπου ο αέρας αποτίθεται σε πάγο, πιθανόν κοντά στον αρκτικό κύκλο και στην σημερινή Γροιλανδία.
Στην ιρλανδική μυθολογία η Ερίου είναι κόρη της Έρνμας των Τουάθα ντε Ντανάν και μια από τις μητριαρχικές θεότητες της Ιρλανδίας. Σύζυγός της είναι ο Μαγκρέιν (ιρλ. Mac Gréine), αλλά απέκτησε τον Μπρες από τον πρίγκιπα Έλαθαν των Φομόριαν.
Το όνομα της Ιρλανδίας (αγγλ. Ireland) προέρχεται-λένε– από το όνομα αυτής της θεότητας και έτσι θεωρείται προσωποποίηση της νήσου και της χώρας.
Η Ερίου αποτελεί ένα σημαντικό τριαρχικό σχήμα θεοτήτων μαζί με τις αδερφές της, Μπάνβα και Φόουλα. Όταν οι Μιλέσιοι κατέφτασαν από την περιοχή της Ισπανίας, καθεμιά από τις αδελφές ζήτησε να δοθεί το όνομά της στη χώρα. Έτσι κι έγινε, αν και χρησιμοποιήθηκε περισσότερο το όνομα της Ερίου, ενώ τα άλλα δύο ονόματα είχαν περισσότερο ποιητική χρήση
ΙΧΩΡ >ΙΡΛΑΝΔΙΑ : Ο ελληνικός πολιτισμός του νησιού. Οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς ονομάζουν την Νήσο με το όνομα «ΙΕΡΝΗ».
.
Τούτο το συναντούμε στα Αργοναυτικά στον Αριστοτέλη και στον Στράβωνα. Στα Ελληνικά ΙΕΡΝΗ σημαίνει ΙεράΝήσος. Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης την ονομάζει «Νήσο της Ίριδος». Η Ίριδα ήταν Θεά Αγγελιοφόρος του Δία και της Ήρας. Στο ιρλανδικό βιβλίο Leadharcadhal αναφέρεται ότι «περί το 1240 π.Χ. έφθασαν στο νησί της κόρης τους της Ίριδος, ο Θαύμας, Θεός του Πόντου και η Ηλέκτρα κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης». Δηλαδή είτε το ένα είτε το άλλο, η ονομασία του νησιού σχετίζεται με την Ελλάδα.
.
Στο βιβλίο του Τζιράλτους ντε Μπάρι (History and Topography of Ireland) αναφέρεται: «Αργότερα ο Έλληνας πρίγκιπας Παρθόλος έφθασε στο Νησί συνοδευόμενος από 24 ζεύγη Ελλήνων, μεταξύ των οποίων και οι τρεις υιοί του με τις συζύγους τους αποβιβάστηκαν στον κόλπο Κένμαρ και εγκατασταθήκαν στην περιοχή του Δουβλίνου. Σε τριακόσια χρόνια έγιναν πέντε χιλιάδες. Από επιδημία οι περισσότεροι πέθαναν και τάφησαν σε ομαδικό τάφο (τύμβο) στο Tallaght έξω από το Δουβλίνο».
.
Μετά τον Τρωικό Πόλεμο, όπως γράφουν ο Φ. Ζιρώ και Ζ. Ροθ στο βιβλίο τους «Γενική Μυθολογία», έφθασαν στο Νησί οι Thuta de Danan (Έλληνες Δαναοί) άνθρωποι Θείας καταγωγής με ρομφαίες και δόρατα καθώς και την «πέτρα της μοίρας» που έφεραν από το Σπήλαιο του Διός, στο όρος Ίδη της Κρήτης, όπου ο Βασιλιάς Μίνωας ο Α’ της Κρήτης αγρυπνούσε κάθε εννιά χρόνια, περιμένοντας την επιφοίτηση του προγόνου του, του Διός, για να νομοθετήσει και να κυβερνά σωστά το λαό του. Αργότερα οι Βασιλείς της Νήσου κάθονταν πάνω σ’ αυτήν την «πέτρα» περιμένοντας τη Θείαέμπνευση. Οι Δαναοί στην αρχή συγκρούστηκαν με τους Γίγαντες, τους Φορμόρους, που ήσαν και αυτοί θεϊκής καταγωγής, μετά όμως συμβίωσαν.
.
Στη συλλογή «ΑρχαίεςΙρλανδικέςΙστορίες» αναφέρεται ότι οι Δαναοί που ζούσαν στα βόρεια νησιά έγιναν οι σοφότεροι της ανθρωπότητος. Έκτισαν τέσσερις πόλεις: τη Φαλιά, τη Γοριά, τη Μυριά και την Φιδιά. Στην περιοχή Αράν της Βόρειας Ιρλανδίας διασώζονται κυκλώπεια τείχη που τα κατασκεύασαν οι άνθρωποι της θάλασσας, οι Έλληνες Γίγαντες.
Τα ίδια περίπου αναφέρονται και στο βιβλίο των Επιδρομών του Λεβάρ Γαβχάλα. Οι Ιρλανδοί καυχώνται ότι είναι απόγονοι των Κελτών που έφθασαν στη Νήσο τον τρίτο π.Χ. αιώνα. Να μη διαφεύγει της προσοχής μας ότι οι Κέλτες είναι ελληνογενείς. Το όνομά τους το πήραν είτε από τον προγεννήτορά τους, τον Κέλτο, γιο του Ηρακλή και της Κελτίνης κόρης του Βασιλιά Βρεττανού της Βρεττάνης στη Βόρεια Γαλλία, είτε από τους Κέλητες ίππους των Αρχαίων Ελλήνων. Κέλητες ίπποι είναι τα γρήγορα και δυνατά άλογα. Οι Κέλτες εθεωρούντο πολύ καλοί πολεμιστές. Μετά εγκαταστάθηκαν στο Νησί οι Πικτοί από την Καλληδονία (Σκωτία) και την Ουαλία. Σχεδόν όλοι οι Καλληδόνες ήσαν Έλληνες.
Οι σημερινοί Ιρλανδοί είναι απόγονοι όλων όσων αναφέρθηκαν.
.
Οι αρχαιολογικοίχώροι της Ιρλανδίας .
Λόφος Tara: Πενήντα χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Δουβλίνου στην περιοχή Meath βρίσκεται το μεγαλύτερο μεταλλείο ψευδαργύρου και μολύβδου της Ευρώπης. Ένας λόφος του μεταλλείου, ο λόφος Tara είναι το πιο ενδιαφέρον αρχαιολογικό μέρος της Ιρλανδίας. Βάση των αρχαιολογικών ευρημάτων η ηλικία του είναι πέραν των 5.000 ετών. Ανήκει στη νεολιθική και ορειχάλκινη εποχή. Πάνω στο λόφο αυτό βρίσκεται η πέτρα της μοίρας, που λέγεται και κάθισμα των βασιλιάδων. Πάνω στην πέτρα αυτή κάθονταν οι βασιλιάδες και επερίμεναν τη φώτιση του Θεού. Δεν αποκλείεται η πέτρα αυτή να είναι η πέτρα που έφεραν οι Έλληνες Δαναοί από το Σπήλαιο του Διός της Κρήτης. Για τούτο πρέπει να γίνει ειδική έρευνα.
.
Μεγαλιθικά μνημεία: Όπως στη Βρεττανία, τη Γαλλία και σε πολλές άλλες χώρες, υπάρχουν και στην Ιρλανδία πολλά Μεγαλιθικά Μνημεία. Αυτά είναι τριών κατηγοριών.
Η πρώτη είναι τα ΜΕΝΙΡ.
Αυτά είναι πελώριοι πέτρινοι ογκόλιθοι που προεξέχουν της επιφάνειας της γης μερικά μέτρα. Υπάρχουν στο Ballycrovane στο Punchestown και σε άλλα μέρη. Σε όλη την Ιρλανδία υπάρχουν πέραν των 600 ΜΕΝΙΡ. Τα ΜΕΝΙΡ πρέπει να ήταν αναμνηστικές στήλες πάνω στους τάφους της Ορειχάλκινης εποχής.
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα ΚΡΟΜΠΕΛΤΣ.
Αυτά είναι ογκόλιθοι τοποθετημένοι σε κυκλική διάταξη όπως η ογκόλιθοι του Stonehenge στην Νότια Αγγλία. Υπάρχουν στο Newgrange, στο Caherdaniel Fort στο Drombeg, στο Creevykeel και σε άλλα μέρη.
.
Τα Μεγαλιθικά αυτά Μνημεία ήσαν λατρευτικοί χώροι του Θεού του φωτός, του ήλιου, της μουσικής και της Ιατρικής του Απόλλωνα . Τούτο το αποδείξε το βιβλίο “The Ancient Greeks in Britain”, έκδοση του 2005. Στο μεγαλιθικό μνημείο του Knowth είναι χαραγμένο ένα βέλος. Γνωρίζουμε όμως ότι το βέλος είναι σύμβολο του Θεού Απόλλωνα. Η διάμετρος των Kυκλικών αυτών Μνημείων όταν περνά από την είσοδό τους και προεκταθεί στον ορίζοντα τότε περνά από το μέρος της ανατολής του ήλιου κατά την εαρινή ισημερία.
.
Σχετίζονται τα Μνημεία αυτά άμεσα με το ηλιοστάσιο και τις ισημερίες. Και τούτο είναι ακόμα μια αποδειξη ότι σχετίζονται με το Θεό του ήλιου, τον Απόλλωνα. Μερικά από αυτά τα Μνημεία, όπως του Newgrange, Knowth και Dowth είναι παλαιότερα από εκείνα του Stonehenge της Νότιας Αγγλίας και των πυραμίδων της Gizas στην Αίγυπτο.
Στο βιβλίο του C. Chippindale, έκδοση του 2004 “Stonehenge Complite” υποστηρίζεται ότι το Μνημείο αυτό κτίστηκε χιλιάδες χρόνια πριν από τον κατακλυσμό του Νώε. Σε μερικούς ογκόλιθους υπάρχουν χαραγμένα γράμματα, που οι Ιρλανδοί Αρχαιολόγοι τα κατατάσσουν στην γραφή Ogham. Το θέμα τούτο θέλει ειδική έρευνα.
.
Η τρίτη κατηγορία είναι τα DOLMEN.
Αυτά σχηματίζονται από τρεις ή περισσότερους όρθιους ογκόλιθους και ένας τέταρτος σκεπάζει και τους τρεις. Εις το Dolmen του Proleek ο ογκόλιθος που σκεπάζει τους τρεις όρθιους έχει βάρος 40 τόνους, του Brownesbill 100 τόνους. Τα DOLMEN είναι τάφοι και θρησκευτικοί χώροι ηλικίας 2000 π.Χ. Οι Ιρλανδοί Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι είναι κατασκευάσματα των Druids. Αν αυτό είναι αλήθεια τότε τα DOLMEN σχετίζονται με την ελληνική θρησκεία.
Τον Δρυϊδισμό έφεραν στην Γαλλία οι Έλληνες κάτοικοι της Μασσαλίας. Δρυς είναι το δέντρο βαλανιδιά. Το δέντρο αυτό σχετίζεται με την Ελληνική Θρησκεία του Πάνθεου. Είναι γνωστή η ονομασία των νυμφών που ζούσαν στο δάσος των Δρυμώνων, οι Δρυάδες.
.
Στην Ιρλανδία η Θρησκεία των Druids εκράτησε μέχρι τον 6ο μ.Χ. αιώνα.
Ελληνικέςονομασίες στην ιρλανδία
Η παρουσία των Αρχαίων Ελλήνων στην Ιρλανδία πιστοποιείται και από τις ελληνικές ονομασίες Πόλεων, Ποταμών, Νήσων και Ομάδων Ανθρώπων που διατηρούσε η Νήσος κατά την Κελτική και Ρωμαϊκή περίοδο. Τις ονομασίες αυτές τις καταγράφει ο πρώτος που ετόλμησε να χαρτογραφήσει την Ιρλανδία, ο γεωγράφος Κλαύδιος Πτολεμαίος από την Αλεξάνδρεια (108-168 μ.Χ.). Σημειώνονται οι ονομασίες αυτές ως επίσης και η ελληνική τους προέλευση. Παράλληλα παρουσιάζουμε και τον χάρτη του Πτολεμαίου.
.
Οι πρόγονοί μας πήγαν σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Αν ληφθεί υπόψη ότι στη Βρεττανία πήγαν για να πάρουν τον Κασσίτερο από τα μεταλλεία της Κορνουάλης και ερίζωσαν εκεί, γιατί μπορούσε να αναπτυχθεί η γεωργία και η κτηνοτροφία, τότε μπορούμε να απαντήσουμε εύκολα στην ερώτηση. Πήγαν στην Ιρλανδία για να πάρουν το χρυσάφι από τα χρυσοφόρα κοιτάσματα του Wicklow, του Limerick, των βουνών Sperrin και μόλυβδο και ψευδάργυρο από τα μεταλλεία της Tara.
.
Δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας το ότι μπορούσε εύκολα και στην Ιρλανδία να αναπτυχθεί η γεωργία και η κτηνοτροφία. Το γεγονός ότι τα δύο τ της γραφής του ονόματος Βρε ττ ανίας προέρχεται από το όνομα του Βρεττού, εγγόνι του Πριάμου της Τροίας. Βρετός και Ταν που σημαίνει δική του περιοχή, να θυμηθούμε το αρχαίο ρητό ‘‘ταν ή επί τας’’, Βρετός Ταν = Βρεττανία. Τώρα, τι γύρευε ο Βρετός στην Αλβιόνα όπως λεγόταν τότε η Βρεττανία; Σε πολλούς θα φανεί παράξενο η αναφορά του βιβλίου του Iman, Jacob Wilkens που εκδόθηκε το 2005, Troy in England (Η Τροία στην Αγγλία) και την τοποθετεί στην περιοχή του Cambridge.
.
Πρωτάκουστα πράγματα που χρήζουν πολλή μελέτης. Η προϊστορία των προγόνων μας χρειάζεται σοβαρή μελέτη. Ασχολούμενος με τα θέματα αυτά με εντυπωσίασε το γεγονός ότι οι Έλληνες ήσαν παρόντες σε όλα τα μέρη της γης. Σε πολλά μέρη της γης ανέπτυξαν εντυπωσιακούς πολιτισμούς, καλύτερους και πιο εξελιγμένους από το δικό μας.
.
Πρέπει νομίζω σ’ όλα τα Ανώτατα εκπαιδευτήριαμας να δημιουργηθούν έδρες που να ασχολούνται με τη μελέτη της Προϊστορίας των Ελλήνων. Είναι μια υποχρέωση προς τη μνήμη των μεγάλων προγόνων μας.