Πτήση 1862: Boeing 747 της El Al συντρίβεται σε δύο πολυκατοικίες στο Άμστερνταμ, σκοτώνοντας 43 άτομα εκ των οποίων 39 στο έδαφος
Το Boeing 747 κατά την διάρκεια της πτήσης έχασε δύο κινητήρες. Το πρόβλημα ήταν γνωστό αλλά η FAA είχε δώσει άδεια πτήσης για τα 747 .
Οκτακόσιοι πενήντα κάτοικοι πάσχουν από ανεξήγητες διαταραχές. Πολλά στοιχεία των ερευνών έχουν εξαφανιστεί ή παραποιηθεί. Και το Ισραήλ, που μέχρι αρχικά ηρνείτο να παράσχει οποιαδήποτε πληροφορία, αναγνώρισε αργότερα ότι το μοιραίο αεροπλάνο της El Al που συνετρίβη στο Άμστερνταμ, στις 4 Οκτωβρίου 1992, μετέφερε πράγματι τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του σαρίν. Θα χυθεί επιτέλους φως σ’ αυτή την υπόθεση;
ΕΚΕΙΝΗ την Κυριακή, στις 6.30 το απόγευμα, ο Κέλι Σάλιβαν έπαιζε αμέριμνος μπάσκετ στο Μπιλμέρ, ένα προάστιο του Άμστερνταμ. «Ακούστηκε πρώτα ένας τρομερός ήχος, και έπειτα έγινε κόλαση: φωτιά, καπνός, φωνές και πολλοί νεκροί», θυμάται ο ηλικίας 31 ετών μετανάστης από τις ολλανδικές αποικίες στην Καραϊβική. Μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, είχε συντριβεί ένα ισραηλινό Μπόινγκ 747 κόβοντας στη μέση ένα τεράστιο κτίριο. Η φωτιά που έπιασε στη συνέχεια αποτελείωσε την καταστροφή. Μετρήθηκαν 43 πτώματα, τα τέσσερα από τα οποία ανήκαν στο προσωπικό του στρατιωτικού αεροπλάνου. Από την ώρα εκείνη, η ζωή του Κέλι (και πολλών άλλων) θα άλλαζε με δραματικό τρόπο. Αν πριν ήταν ένας υγιέστατος και ενεργητικός άνθρωπος που του άρεσαν τα σπορ, σήμερα είναι ένας χρόνιος ασθενής που έχει επισκεφθεί δεκάδες νοσοκομεία χωρίς κανείς να μπορεί να του πει από τι πάσχει. «Λίγο μετά το δυστύχημα άρχισαν να μου πέφτουν τα μαλλιά και σήμερα είμαι τελείως φαλακρός», διηγείται. Αισθάνεταισυνεχώς κουρασμένος, δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, έχει δύσπνοια και του πονάνε τα κόκαλά του. Τα συμπτώματα που περιγράφει είναι ανάλογα με εκείνα εκατοντάδων ανθρώπων που ζούσαν στην περιοχή του αεροπορικού δυστυχήματος. Και όχι μόνο αυτών: πυροσβέστες, νοσοκόμοι, αστυνομικοί και εθελοντές που είχαν σπεύσει στον τόπο της καταστροφής παρουσιάζουν σήμερα διάφορα προβλήματα, από πονοκεφάλους μέχρι καρκίνο και λευχαιμία. Ανεπισήμως, έχουν αναφερθεί και αρκετοί νεκροί.
ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 6 ΧΡΟΝΙΑ
Το φορτίο του αεροπλάνου ήταν για χρόνια ένα από τα πιο σκοτεινά σημεία της όλης υπόθεσης. Λίγο μετά την τραγωδία, οι ολλανδικές αρχές ανακοίνωσαν ότι το Μπόινγκ μετέφερε λουλούδια, χαρτί, αρώματα και διάφορα δώρα. Στη συνέχεια, παραδέχθηκαν ότι υπήρχε και στρατιωτικός εξοπλισμός, πυρομαχικά και εξαρτήματα για την κατασκευή όπλων και πυραύλων. Πολύ αργότερα η εφημερίδα «NRC Handelsblad» έγραψε για πρώτη φορά ότι το αεροπλάνο μετέφερε τα τρία από τα τέσσερα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του σαρίν, του αερίου που χρησιμοποίησε το 1995 η αίρεση Αούμ, στο Τόκιο, προκαλώντας τον θάνατο 11 ανθρώπων και τη δηλητηρίαση άλλων πέντε χιλιάδων και ο Σαντάμ στο Ιράκ σκότωσε πέντε χιλιάδες Κούρδους. Ύστερα από αυτή την αποκάλυψη, οι Ισραηλινοί δεν μπορούσαν να συνεχίσουν άλλο να κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους. Το φορτίο, ομολόγησαν, προοριζόταν για το Ινστιτούτο Βιολογικών Ερευνών του Νες Ζιγιόνα, που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα νοτίως του Τελ Αβίβ. Ένα Ινστιτούτο που, σύμφωνα με το περιοδικό «Janes», συμμετέχει στην παρασκευή χημικών και βακτηριολογικών όπλων.
Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στην υπόθεση ότι το Ινστιτούτο αγόρασε αυτό το φορτίο από την αμερικανική εταιρεία Solkatronic, που εδρεύει στο Φάρφιλντ του Νιου Τζέρσεϊ. Η εταιρεία αυτή, που μέχρι πριν από ένα χρόνο ανήκε στον όμιλο χημικών και φαρμακευτικών επιχειρήσεων Solvay, έχει πουλήσει ακόμη τα προϊόντατης στη Βρετανία, τη Νότια Κορέα, την Ταϊβάν και τη Μαλαισία.
ΤΑ ΤΟΞΙΚΑ προϊόντα που μετέφερε το αεροπλάνο αποτελούν άραγε μια επαρκήεξήγηση για τις διαταραχές από τις οποίες πάσχουν οι Ολλανδοί; Για να δώσει απάντηση σε αυτό ακριβώς το ερώτημα, το ολλανδικό Κοινοβούλιο συγκρότησε τετραμελή επιτροπή, στη Χάγη. Οι βουλευτές έπρεπε, εκτός των άλλων, να λύσουν και το αίνιγμα των «ανθρώπων με τα άσπρα» που εθεάθησαν στον τόπο της καταστροφής λίγο μετά τη συντριβή του αεροπλάνου. Σημειωτέον ότι είχαν απαγορεύσει στους πυροσβέστες την είσοδο στο εσωτερικό του αεροπλάνου! Πολλοί αυτόπτες μάρτυρες βεβαιώνουν ότι οι άνθρωποι αυτοί έψαχναν τα συντρίμμια του αεροπλάνου προσποιούμενοι ότι προσπαθούν να σώσουν ανθρώπινες ζωές. Μήπως επρόκειτο για πράκτορες της Μοσάντ; Άλλο αίνιγμα: αν το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης βρέθηκε και ανεσύρθη, δεν συνέβη το ίδιο με το κουτί που περιείχε τις ηχογραφημένες συνομιλίες των μελών του πιλοτηρίου. Το κουτί αυτό, είναι σίγουρο ότι θα μπορούσε να αποκαλύψει πολύτιμες πληροφορίες, αλλά εξαφανίστηκε. Μέχρι σήμερα. Οι δικαιούχοι των θυμάτων και τα επιζώντα θύματα πήραν αποζημιώσεις της πλάκας (περίπου 6.000 ευρώ) και σταμάτησαν να μιλάνε.