Οι αναστάντες εκ νεκρών από τον Ασκληπιό, ονομαστικά. (αναδημοσίευση)

ΑΛΦΕΙΟΡΡΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ

asclepius_and_hygieia_relief

Μερικοί αρχαίοι συγγραφείς αναφέρουν τα ονόματα κάποιων ανθρώπων, που έλεγαν ότι είχαν αναστηθεί από τον Ασκληπιό. Αυτοί ήταν:
Ο Καπανεύς και ο Λυκούργος, όπως αναφέρει ο Στησίχορος στο έργο του Εριφύλη.(Αυτοί είχαν σκοτωθεί στη διάρκεια του πολέμου των Επτά επί των Θηβών).
Ο Ιππόλυτος, όπως γράφει ο συγγραφεύς των Ναυπακτικών. (Ο Ιππόλυτος ήταν γιός του Θησέως).
Ο Τυνδάρεω, όπως λέει ο Πανύασσις.
Ο Υμέναιος, όπως λένε οι Ορφικοί.
Ο Γλαύκος, ο γιός του Μίνωος,όπως αναφέρει ο Μελησαγόρας.

family_of_asklipios

Ποιός ήταν όμως, ο Ασκληπιός και πως είχε αποκτήσει αυτή τη Θεϊκή δύναμη; Ας δούμε τι γράφει ο Απολλόδωρος στο έργο του ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΙΙ.

{ Ο Άτλας και η κόρη του Ωκεανού, η Πληιόνη απέκτησαν επτά κόρες στην Κυλλήνη της Αρκαδίας, τις οποίες ονόμασαν Πλειάδες. Αυτές ήταν η Αλκυόνη, η Μερόπη, η Κελαινώ, η Ηλέκτρα, η Στερόπη, η Ταϋγέτη και η Μαία.
Την Στερόπην παντρεύτηκε ο Οινόμαος.
Την Μερόπην την πήρε ο Σίσυφος.

Με δύο από τις Πλειάδες έσμιξε ερωτικά ο Ποσειδών. Πρώτα με την Κελαινώ, από την οποία γεννήθηκε ο Λύκος. Αυτόν ο Ποσειδών τον έστειλε να κατοικήσει στα νησιά των Μακάρων.

Μετά έσμιξε με την Αλκυόνη, από την οποία γεννήθηκε μια κόρη, η Αίθουσα. Αυτή απέκτησε από τον Απόλλωνα τον Ελευθήρα. Γέννησε και άλλους δύο γιούς, τον Υριέα και τον Υπερήνορα. Από τον Υριέα και τη νεράϊδα Κλονία γεννήθηκαν ο Νυκτεύς και ο Λύκος. Από τον Νυκτέα και την Πολυξένη γεννήθηκε η Αντιόπη, η οποία απέκτησε από τον Δία τον Ζήθο και τον Αμφίωνα.

Με τις υπόλοιπες κόρες του Άτλαντος έσμιξε ερωτικά ο Ζεύς.
Η Μαία, η μεγαλύτερη κόρη συνευρέθη με τον Δία σε μια σπηλιά στο όρος Κυλλήνη της Αρκαδίας της Απίας(Πελοποννήσου) και γέννησε τον Ερμή.

Η Ταϋγέτη, πάλι, απέκτησε από τον Δία τον Λακεδαίμονα, το όνομα του οποίου πήρε η χώρα της Λακεδαίμονος. Από τον Λακεδαίμονα και την Σπάρτην, την κόρη του Ευρώτα, ο οποίος ήταν γιός του Λέλεγος του αυτόχθονος και της νηίδος νύμφης Κλεοχάρειας, γεννήθηκαν ο Αμύκλας και η Ευρυδίκη.
Την Ευρυδίκην παντρεύτηκε ο Ακρίσιος, ενώ ο Αμύκλας παντρεύτηκε την Διομήδην, την κόρη του Λαπίθη και απέκτησαν τον Κυνόρτην και τον Υάκινθον.

Ο Κυνόρτης απέκτησε τον Περιήρην, ο οποίος παντρεύτηκε την Γοργοφόνην, την κόρη του Περσέως – όπως αναφέρει ο Στησίχορος – και γέννησε τον Τυνδάρεω, τον Ικάριον, τον Αφαρέαν και τον Λεύκιππον. Ο Αφαρεύς και η Αρήνη, η κόρη του Οιβάλου, απέκτησαν τον Λυγκέαν, τον Ίδαν και τον Πείσον. Κάποιοι πιστεύουν ότι ο Ίδας γεννήθηκε από τον Ποσειδώνα. Όσο για τον Λυγκέαν, ήταν τόσο οξυδερκής, ώστε μπορούσε να βλέπει και όσα υπάρχουν κάτω από την γην.

(Μερικοί, βέβαια, λένε ότι ο Αφαρεύς και ο Λεύκιππος γεννήθηκαν από τον Περιήρην, τον γιό του Αιόλου. Λένε ακόμη ότι ο Κυνόρτης απέκτησε τον Περιήρην και αυτός τον Οίβαλον και ότι από τον Οίβαλον και την νηίδαν νύμφην Βάτειαν γεννήθηκε ο Τυνδάρεω, ο Ιπποκόων και ο Ικάριος).
Ο Λεύκιππος απέκτησε δύο κόρες, την Ιλάειραν και την Φοίβην, τις οποίες άρπαξαν οι Διόσκουροι και τις παντρεύτηκαν.

Έκανε και άλλη μια κόρη, την Αρσινόην, με την οποία έσμιξε ερωτικά ο Απόλλων και απέκτησε τον Ασκληπιόν.

Μερικοί ισχυρίζονται ότι ο Ασκληπιός δεν ήταν γιός της Αρσινόης του Λευκίππου, αλλά της Κορωνίδος, της κόρης του Φλεγύου από την Θεσσαλία. Λένε ότι ο Απόλλων την ερωτεύτηκε και ότι αμέσως ενώθηκε μαζί της.
Η Κορωνίς, ωστόσο, παντρεύτηκε τον Ίσχην, τον αδελφό του Καινέως, αγνοώντας τις αντιρρήσεις του πατέρα της. Όταν ένας κόραξ πήγε αυτήν την είδηση στον Απόλλωνα, ο Θεός τον καταράστηκε και τον έκανε μαύρο από άσπρο που ήταν πριν. Την Κορωνίδα την σκότωσε και όταν έκαιγε το νεκρό της σώμα, άρπαξε το βρέφος από τη φωτιά και το πήγε στον Χείρωνα, τον Κένταυρον. Αυτός μεγάλωσε το παιδί και του δίδαξε την ιατρική και την κυνηγετική τέχνη.

Ο Ασκληπιός έγινε χειρουργός και άσκησε την ιατρική για πολύ καιρό, με αποτέλεσμα όχι μόνο να γλιτώνει μερικούς ανθρώπους από τον θάνατο, αλλά και να ανασταίνει και νεκρούς.
Αυτό το κατάφερνε γιατί είχε πάρει από την Αθηνά το αίμα που κύλησε από τις φλέβες της Γοργόνος. Και αυτό που κύλησε στο αριστερό μέρος της το χρησιμοποιούσε για να βλάπτει τους ανθρώπους, ενώ αυτό που κύλησε στο δεξιό μέρος το χρησιμοποιούσε για να τους σώζει’ γι’ αυτό ανάσταινε αυτούς που είχαν πεθάνει.
[Βρήκα, μάλιστα, μερικούς που έλεγαν ότι είχαν αναστηθεί απ’αυτόν’ τον Καπανέα και τον Λυκούργον, όπως αναφέρει ο Στησίχορος στην Εριφύλη, τον Ιππόλυτον, όπως γράφει ο συγγραφεύς των Ναυπακτικών, τον Τυνδάρεω, όπως λέει ο Πανύασσις, τον Υμέναιον, όπως λένε οι Ορφικοί και τον Γλαύκον, τον γιό του Μίνωος, όπως αναφέρει ο Μελησαγόρας].
Φοβηθείς ο Ζεύς, μήπως μαθαίνοντας οι άνθρωποι από τον Ασκληπιόν να θεραπεύονται, βοηθούν ο ένας τον άλλον, κεραύνωσε τον Ασκληπιόν. Ο Απόλλων οργίστηκε για τον φόνο του γιού του από τον Δία και σκότωσε τους Κύκλωπες που κατασκεύασαν τον κεραυνό του Διός.}

Βλέπουμε ότι ο Ασκληπιός, από τον πατέρα του είναι εγγονός του Διός και της Λητούς, ενώ η Αθηνά είναι θεία του, όπως και η Άρτεμις, η αδελφή του Απόλλωνος. Κατά την εκδοχή ότι μητέρα του ήταν η Αρσινόη, το γενεαλογικό του δένδρο φτάνει πάλι στον Δία, αλλά και στον Άτλαντα και τον Ωκεανό.
Έτσι συγγενεύει με όλους τους απογόνους των Πλειάδων, Θεούς και ανθρώπους.
Παιδιά του Ασκληπιού ήταν ο Μαχάων και ο Ποδαλείριος, οι οποίοι πήραν μέρος στον Τρωϊκό πόλεμο.

Πλάτων Πισατίδης

http://narthix.blogspot.gr/2010/10/blog-post_05.html

………………………………………………………………………………………………………….