Ερυθρά θάλασσα. Αρμάδα τάνκερ με ρωσσικό πετρέλαιο & LNG δεν αλλάζουν δρομολόγιο !!

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
https://www.marinetraffic.com/

Οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων αρχίζουν να ανακατευθύνουν τα πλοία γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δημιουργήσει έναν συνασπισμό για την καταπολέμηση των επιθέσεων των Χούτι σε πλοία στο στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ. Εν τω μεταξύ, τα τάνκερ που μεταφέρουν ρωσσικό πετρέλαιο παραμένουν στην πορεία τους και περισσότερα από 20 πλοία θα περάσουν από την περιοχή μέσα σε μια εβδομάδα. Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν τόσο ρωσσικό όσο και κατάρ LNG δεν άλλαξαν δρομολόγιο.

Σύμφωνα με στοιχεία του AIS από πλοία, πέντε δεξαμενόπλοια κινούνται κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας προς την Ασία, μεταφέροντας ρωσσικό πετρέλαιο από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας. Στο πολύ κοντινό μέλλον θα περάσουν από το στενό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ, όπου οι Χούτι επιτίθενται σε πλοία, αλλά τα τάνκερ δεν αλλάζουν πορεία.

Ούτε όλη η αρμάδα των δεξαμενόπλοιων που έρχεται από το Primorsk, το Vysotsk και το Ust-Luga και διασχίζει τη Μεσόγειο Θάλασσα αυτές τις μέρες δεν αλλάζει δρομολόγιο. Τουλάχιστον 15 δεξαμενόπλοια θα φτάσουν στη Διώρυγα του Σουέζ μέσα σε λίγες μέρες και μετά θα αρχίσουν να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.

Μαζί και τα 20 δεξαμενόπλοια στη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να μεταφέρουν περισσότερα από 13 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού πετρελαίου συνολικής αξίας άνω των 850 εκατομμυρίων δολαρίων.

Άλλα 15 δεξαμενόπλοια φορτωμένα στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσσίας κινούνται κατά μήκος των βόρειων και δυτικών ακτών της Ευρώπης και υποδεικνύουν επίσης τη Διώρυγα του Σουέζ ως σημείο διέλευσης.

 

Δεν υστερούν επίσης τα δεξαμενόπλοια LNG, τόσο για τη μεταφορά ρωσσικού όσο και φυσικού αερίου από το Κατάρ. Για παράδειγμα, το πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου LNG Dubhe που φορτώθηκε κοντά στο Murmansk με Yamal LNG πέρασε το στενό του Γιβραλτάρ και κατευθύνεται προς το λιμάνι του Said. Τα δεξαμενόπλοια Al-Bahiya και North Air επιστρέφουν στο Κατάρ και συνεχίζουν κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας.

Η μεταφορά ρωσσικού πετρελαίου και LNG συνεχίζεται στο πλαίσιο των εντεινόμενων επιθέσεων των Χούτι σε πλοία στην περιοχή του στενού Bab el-Mandeb και της απόφασης των μεγάλων αερομεταφορέων να αλλάξουν τη διαδρομή σε μια μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική. Επιμηκύνει το ταξίδι κατά 40% ή 4 χιλιάδες μίλια.

Πέντε από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανακοίνωσαν την αναστολή της διέλευσης από την Ερυθρά Θάλασσα – η ελβετική MSC, η δανική Maersk, η γαλλική CMA CGM, η γερμανική Hapag-Lloyd και η Ταϊβανέζικη Evegreen. Η χωρητικότητά τους αντιστοιχεί σε περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας χωρητικότητας. Επίσης, η βρετανική BP και η νορβηγική Equinor αποφάσισαν να κρατήσουν τα τάνκερ τους μακριά από τη σύντομη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Δυτικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν επίσης την ελευθερία λήψης αποφάσεων για τους κυβερνήτες των Tankers Maersk και των πλοίων Euronav.

Μόλις χθες, οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, στον απόηχο του ενθουσιασμού, αυξήθηκαν κατά αρκετά τοις εκατό και ανήλθαν στα 406 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα. Ωστόσο, σήμερα τα εισαγωγικά επανήλθαν.

«Η ανακατεύθυνση του LNG θα αυξήσει το κόστος μεταφοράς και το κόστος logistics γενικά. Θα συμβάλει στην αύξηση της έντασης στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας. Ταυτόχρονα, αυτό θα περιπλέξει περαιτέρω τη μεταφορά LNG μεταξύ των λεκανών του Ατλαντικού και του Ειρηνικού, η οποία ήδη υποφέρει λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας της Διώρυγας του Παναμά». – λέει ο αναπληρωτής διευθυντής του Ταμείου Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας (NEF) Alexey Grivach.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιόδους σε ορισμένες αγορές ενδέχεται να υπάρχουν υπεραποθέματα και απότομη πτώση των τιμών.

“Αλλά γενικά για τους καταναλωτές αυτό είναι ανησυχητικό νέο, η σταδιακή υλοποίηση ενός κακού σεναρίου στη Μέση Ανατολή.” – λέει ο ειδικός.

Ο ανεξάρτητος βιομηχανικός εμπειρογνώμονας Maxim Khudalov σημειώνει ότι μπορεί να σημειωθεί αύξηση στις τιμές του φυσικού αερίου, αλλά πιθανότατα το αποτέλεσμα δεν θα είναι πολύ μεγάλο.

«Ο καιρός είναι ζεστός, η κύρια μεταφορά είναι ακόμα το πετρέλαιο. Επιπλέον, οι διεθνείς δυνάμεις ασφαλείας έχουν ήδη σχηματιστεί και η παρουσία τους στα στενά του Μπαμπ ελ-Μαντέμπ θα μειώσει τον αριθμό των επιθέσεων». – λέει ο Maxim Khudalov.

Πηγή

……………………………………………………………………………………………………..