Ο νταβατζής του Βοσπόρου

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θα περιλαμβάνει ο οδικός χάρτης με την Τουρκία και τα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο κ. Γ. Γεραπετρίτη; 

Σε ανακοίνωσή της η ΕΕΝΜΑ το περασμένο έτος ανέφερε ότι «η υπέρμετρη αύξηση, που αγγίζει το 400% από τις 07.10.2022+8% από τον Ιούλιο του 2023 στα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο, αυτονόητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Το γεγονός ότι ο Ερντογάν έτρεξε στην Ρωσσία δεν ήταν βέβαια για σιτηρά και ανθρωπιστική βοήθεια αλλά διότι η Τουρκία εξαρτάται οικονομικά από τα τέλη που πληρώνουν τα ρωσσικά πλοία για τον Βόσπορο στην Τουρκία και καθιστούν με αυτόν τον τρόπο το καθεστώς του Ερντογάν βιώσιμο. Η Ρωσσία πληρώνει τα τέλη  επειδή αυτός είναι μάλλον ο μοναδικός τρόπος για να πάρει πίσω τα χρήματα από τα δάνεια που έχει δώσει στην Τουρκία.

Ο Ναυτιλιακός Κώδικας Κυκλοφορίας για τα Στενά τι μας λέει;

όσο για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) είναι ένα άλλο επίπονο θέμα.

…………………………..

Σχετικό θέμα …

Η Τουρκία αυξάνει πάλι τα τέλη διέλευσης Ελλήσποντου και Βοσπόρου από 1 Ιουλίου 2023

……………………………………………………..