ΑΛΦΕΙΟΣ : Όποιο κόμμα και να ψηφίσετε, ειδικά τα λεγόμενα “μεγάλα” , ετοιμαστείτε για ανελέητο κυνήγι εναντίον των Ελλήνων που δεν έχουν καμία δυνατότητα να αγοράσουν δεύτερο ζευγάρι παπούτσια, πόσο μάλλον ένα πανάκριβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο !!
[ … Οι Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών «ενδέχεται να συνεπάγονται αυξημένες διοικητικές και οργανωτικές προσπάθειες σε δημοτικό επίπεδο που συνδέονται με τα μέτρα επιβολής (έλεγχοι, διαχείριση τελών)» … ]
… σιγά μην τους ένοιαξε το περιβάλλον !! Έβγαλαν τα κομπιουτεράκια… “τόσα εκατομμύρια αυτοκίνητα επί τόσο τα διόδια… για να πάνε από το σπίτι στη δουλειά, μιλάμε για χοντρή μπάζα κάθε ημέρα” !!! Αυτή κι αν είναι μπίζνα !! Ψηφίστε τους !!!
…………………
Αστικά διόδια για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
Επιβολή διοδίων στις εισόδους των μεγάλων πόλεων σε δημόσια διαβούλευση την τελευταία ημέρα πριν τις εκλογές.
Αστικά διόδια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και αργότερα άλλες μεγάλες πόλεις, εις βάρος όσων κινούνται με συμβατικά οχήματα, προκειμένου να συγκεντρώνονται πόροι υπέρ των ηλεκτροκίνητων, περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, που κατέθεσε την Παρασκευή σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ).
Η επιβολή διοδίων στις εισόδους των μεγάλων πόλεων για τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης περιλαμβάνεται στα πιλοτικά μέτρα τα οποία περιέχονται στο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης το οποίο, παραδόξως, βγήκε σε δημόσια διαβούλευση την τελευταία ημέρα πριν τις εκλογές και σε περίοδο που ελάχιστα περιθώρια υπάρχουν στον Τύπο να ασχοληθεί με το θέμα. Το Σχέδιο εκπονήθηκε με συνεργασία του ΥΠΕΝ με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενώ συνοδεύεται από πανηγυρικές δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών.
Σύμφωνα με το σχέδιο, θα διαμορφωθούν Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών (LEZ) με τέλη για τα οχήματα κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «ο προϋπολογισμός του μέτρου θα καθοριστεί με βάση τα έσοδα που προέρχονται από τα τέλη που εισπράττονται από την κυκλοφορία συμβατικών οχημάτων στις LEZ». «Οι ζώνες LEZ, σημειώνεται, θα μπορούσαν να εισαχθούν αρχικά σε κεντρικές αστικές περιοχές στις μητροπόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και να επεκταθούν σταδιακά σε άλλους δήμους». «Ένα σύστημα χρέωσης διοδίων LEZ θα μπορούσε να εισαχθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη για να αντισταθμίσει το περιβαλλοντικό κόστος των συμβατικών οχημάτων. Ως σημείο αναφοράς, ο Πράσινος Δακτύλιος της Αθήνας θα μπορούσε να αναβαθμιστεί σε Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών (χωρίς πινακίδες που εξαρτώνται από την απαγόρευση των οχημάτων εσωτερικής καύσης, με τέλη που επιβάλλονται στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που εισέρχονται στη LEZ) και αυτή η LEZ θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα για το κέντρο της Θεσσαλονίκης».
Το ύψος των τελών που θα πρέπει να πληρώνουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες συμβατικών οχημάτων στα αστικά διόδια δεν περιγράφεται αλλά στο Σχέδιο αναφέρεται ότι «η δράση θα έχει ιδιαίτερα θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις για τις περιοχές των LEZ, όπως μείωση του θορύβου ή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης» ενώ θα οδηγήσει «σε αυξημένη ζήτηση για υποδομές φόρτισης». Παραδέχεται δε ότι οι Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών «ενδέχεται να συνεπάγονται αυξημένες διοικητικές και οργανωτικές προσπάθειες σε δημοτικό επίπεδο που συνδέονται με τα μέτρα επιβολής (έλεγχοι, διαχείριση τελών)».
Οι υπόχρεοι της καταβολής των αστικών διοδίων, πάντως, περιγράφονται αναλυτικά στο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης: « Ο αριθμός των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται σε περίπου 5,5 εκατομμύρια το 2020, με περισσότερο από το 56% του ελληνικού στόλου να αποτελείται από οχήματα ηλικίας 10-20 ετών, ενώ το 25% είναι άνω των 20 ετών… Πηγή