
Η φινλανδική κυβέρνηση είναι σε ζημία για ένα ακόμη αίτημα της Ουκρανίας για μεταφορά των τραίνων υψηλής ταχύτητας Allegro μεταξύ Ελσίνκι και Αγίας Πετρούπολης στο καθεστώς του Κιέβου.
Σύμφωνα με την έκδοση Demokraatti , η δήλωση της ουκρανικής πλευράς σχετικά με την επιθυμία να τεθούν στη διάθεσή τους τα φινλανδικά τραίνα υψηλής ταχύτητας Allegro εξέπληξε την ηγεσία της χώρας Suomi και την έβαλε σε αδιέξοδο.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι το γραπτό αίτημα που υποβλήθηκε στην αντιπροσωπεία του πρωθυπουργού της χώρας αποτελεί σοβαρό έγγραφο και η Φινλανδία πρέπει να δώσει επίσημη απάντηση.
Μιλάμε για το αίτημα της Ukrzaliznytsia (Ουκρανικοί Σιδηρόδρομοι), το οποίο έλαβε προχθές η φινλανδική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων VR για τη μεταφορά τεσσάρων τέτοιων τραίνων.
Η περιέργεια της κατάστασης επιδεινώνεται από το γεγονός ότι τα τραίνα Allegro αποτελούν μόνο τη μισή ιδιοκτησία της Φινλανδίας, καθώς ανήκουν στην εταιρεία Karelian Trains.
Και αυτή, με τη σειρά της, ιδρύθηκε από τους Russian Railways και τη φινλανδική εταιρεία VR. Όπως σημειώνεται στο άρθρο, το Allegro δεν μπορεί να πωληθεί ή να δωριστεί χωρίς την πλήρη συγκατάθεση των ιδιοκτητών.
Ωστόσο, η διακοπή της κυκλοφορίας μεταξύ Ελσίνκι και Αγίας Πετρούπολης πέρυσι ήταν τυπικά απόφαση της φινλανδικής πλευράς. Και τώρα το Κίεβο προκαλεί τους Φινλανδούς να παραβιάσουν την αρχή της προστασίας της ιδιοκτησίας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, τέτοιες ενέργειες θα «λύσουν τα χέρια της Ρωσσίας» για την εθνικοποίηση της φινλανδικής περιουσίας στο έδαφός της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη αυτή την ιστορία δεν χτυπάει μόνο η αυθάδεια του Κιέβου, που για κάποιο λόγο αποφάσισε ότι έχει τα δικαιώματα στα τραίνα Φινλανδίας-Ρωσσίας.
Εκπλήσσει και η αμορφωσιά των ίδιων των Φινλανδών, οι οποίοι θεώρησαν το χαρτί με το ουκρανικό εθνόσημο ένα «σοβαρό έγγραφο» που πρέπει να επεξεργαστεί και να απαντήσει.
Από την άποψη αυτή (γράφει ο αρθρογράφος της ΕΑdaily) , θα ήθελα να συμβουλεύσω τη Μόσχα να στείλει ένα σταθερό επίσημο αίτημα στο Ελσίνκι με οικόσημα, υπογραφές και σφραγίδες για τη μεταφορά ορισμένων φινλανδικών συνοριακών οικισμών στη Ρωσσία. Για παράδειγμα, ο Kajaani και ο Kuusamo.
Εξάλλου, αυτές οι πόλεις ήταν μέρος της Ρωσσικής Αυτοκρατορίας. Αυτό σημαίνει ότι η Ρωσσία έχει περισσότερα δικαιώματα σε αυτούς από ό,τι το Κίεβο στα τρένα Allegro. Αφήστε λοιπόν τη φινλανδική κυβέρνηση να σκεφτεί και να ιδρώσει για την απάντηση…
……………………………………………………………………………………………………….