Ο ΜΑΪΝΤΑΝός Ζελένσκι εξακολουθεί να ζητάει όπλα, πόλεμο και χρήματα. Οι Έλληνες το Θείο βρέφος και Ειρήνη.

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

»Όταν ήρθε στον κόσμο η Αφροδίτη, είχαν τραπέζι οι Θεοί, με τους άλλους μαζί και ο Πόρος (Πλούτος), ο γιος της Μήτιδας.ΠΛΑΤΩΝ 132. – Συμπόσιον 202d8-204b7

 Σημείωση: Ο Πόρος αποτελεί προσωποποίηση της ικανότητας να βρίσκει κανείς μέσα, διέξοδο για όλα τα πράγματα, στα οποία συγκαταλέγεται και η απόκτηση πλούτου. Η Μήτις, κόρη, σύμφωνα με την ιερή ελληνική παράδοση, του Ωκεανού και της Τηθύος και πρώτη σύζυγος του Δία, είναι η προσωποποίηση της πρακτικής ευφυίας και πολλά άλλα...

Φωτογραφίες: Ειρήνη και Πλούτος μαρμάρινο άγαλμα των αρχών του 4ου αιώνα π.χ.χ. που αναπαριστά τη θεά Ειρήνη να κρατά στην αγκαλιά της τον Πλούτο ως βρέφος.  Βρέθηκε στην Αγορά (κάτι σαν το σημερινό ιντερνετ/μέσα κοινωνικής δικτύωσης) των Αθηνών. Δημιουργός του θεωρείται ο Κηφισόδοτος, πατέρας του Πραξιτέλη (ή αδελφός του σύμφωνα με άλλες πηγές). Θεωρείται ως ένα θαυμάσιο έργο, τόσο στην έκφραση, όσο και στην τεχνική παρουσίαση του ενδύματος της Ειρήνης, το οποίο θυμίζει το στυλ των χρόνων του Φειδία. Σήμερα φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα και ρωμαϊκό αντίγραφο στην Γλυπτοθήκη του Μονάχου.

Munich, Glyptothek Copy of Kephisodotos’s Eirene and Ploutos, Peace and Wealth, a bronze set up in the Athens Agora in 370 BC. Kephisodotos, the father of Praxiteles, himself pretty obviously learned sculpture from the pupils of Pheidias, as exemplified in the Caryatides of the South Porch of the Erechtheion. Not only does the composition of Peace and Wealth anticipate that of the Olympia Hermes and baby Dionysos, Kephisodotos himself did a Hermes and Dionysos in a similar posture. Even in a copy, this is one of the finest goddess-faces in classical art (and how many madonnas can surpass it?). As Caroline Howard has pointed out, in Late Classical art female divinities become maternal in a divine way. Another example, a generation younger, is the Piraeus Athena.