Το Ιράν επισημαίνει σαφείς προοπτικές για το έργο Βορρά-Νότου: η ITC γιορτάζει τα 22 χρόνια
Το Ιράν, το Αζερμπαϊτζάν και η Ρωσία στοχεύουν στην ανάπτυξη της ικανότητας του διεθνούς διαδρόμου μεταφορών (ITC) Βορρά-Νότου, δήλωσε σήμερα, 12 Σεπτεμβρίου, ο επίσημος εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Ισλαμικής Δημοκρατίας, Νάσερ Καναάνι, σύμφωνα με το EAdaily
«Υπάρχουν σαφείς προοπτικές σχετικά με αυτόν τον διάδρομο», σημείωσε το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών.
Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε επίσης ότι η Τεχεράνη, το Μπακού και η Μόσχα κατέληξαν σε συμφωνία για την επιτάχυνση της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Ραστ-Αστάρα ως μέρος του ITC Βορρά-Νότου.
Με βάση μια διακυβερνητική συμφωνία που υπογράφηκε πριν από είκοσι δύο χρόνια, στις 12 Σεπτεμβρίου 2000, μεταξύ Ρωσίας, Ιράν και Ινδίας, τέθηκαν τα θεμέλια για την υλοποίηση του έργου Βορράς-Νότος. Σκοπός της δημιουργίας του διαδρόμου ήταν να μειωθεί ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων από την Ινδία στη Ρωσία, καθώς και στη Βόρεια και Δυτική Ευρώπη. Για τη σύνδεση των σιδηροδρόμων του Αζερμπαϊτζάν (AR) με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Ιράν, ο σιδηρόδρομος Qazvin-Rasht (175 km) τέθηκε σε λειτουργία στις 6 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο του ITC. Θα πρέπει επίσης να κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος Rasht-Astara (167 km).
Η Ρωσία, το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν, μετά από μια τριμερή συνάντηση στις 9 Σεπτεμβρίου, υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Μπακού, η οποία είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη της ITC Βορρά-Νότου.
……………………………………………………………
Σχετικό δημοσίευμα : 2016 Η πρώτη δοκιμαστική αποστολή στον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου από την Ινδία στη Ρωσία ξεκίνησε
Η JSC RZD Logistics συνεργάστηκε με την PJSC «TransContainer», τους Σιδηροδρόμους Ιράν, τους Σιδηροδρόμους του Αζερμπαϊτζάν και την εταιρεία υλικοτεχνικής υποστήριξης ADY Express οργάνωσαν την πρώτη δοκιμαστική αποστολή στον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου.
Στις 22 Σεπτεμβρίου 2016 το τρένο απεστάλη από τη Βομβάη και έφτασε στο logistic κέντρο «Freight Village Vorsino», Περιφέρεια Kaluga στις 12 Οκτωβρίου 2016. Ο χρόνος διέλευσης ήταν 23 ημέρες.
Η νέα πολυτροπική διαδρομή περιλαμβάνει θαλάσσιες, σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές. Εμπορευματοκιβώτια με βιομηχανικά καλοριφέρ στάλθηκαν δια θαλάσσης από τη Βομβάη στο ιρανικό λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς, στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στον σταθμό “Rasht”, από εκεί παραδόθηκαν οδικώς στην Αστάρα, φορτώθηκαν εκ νέου στον σιδηρόδρομο και τελικά παραδόθηκαν στον προορισμό στη Ρωσία.
Η JSC RZD Logistics με μια θυγατρική Far East Land Bridge (FELB) ανέλυσε τη βάση φορτίου και πρόσφερε στον πελάτη εναλλακτική πολυτροπική διαδρομή στο ITC “North-South” που επιτρέπει τη μείωση των χρόνων διέλευσης κατά το ήμισυ και χαμηλότερες τιμές της αγοράς κατά 20 τοις εκατό από τη μεταφορά σιδηροδρομικώς μέσω του Τουρκμενιστάν και του Καζακστάν.
Η PJSC «TransContainer» παρείχε εμπορευματοκιβώτια για φόρτωση στην Ινδία και εξασφάλισε την προμήθεια τροχαίου υλικού για το εύρος σιδηροδρομικής γραμμής 1520. Με τη σειρά τους, οι ιρανικοί σιδηρόδρομοι έχουν πραγματοποιήσει την παράδοση φορτίου από το λιμάνι της Nava Sheva στην Astara, η εταιρεία ADY Express οργάνωσε τη μεταφορά στη διαδρομή Astara-Samur, η JSC RZD Logistics παρέδωσε το φορτίο από τη Yalama στο Vorsino.
Επί του παρόντος, η JSC RZD Logistics εξετάζει τη δυνατότητα οργάνωσης μεταφοράς εξαγωγών από τη Ρωσική Ομοσπονδία στη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Η νέα διαδρομή επιτρέπει τη μείωση του κόστους μεταφοράς των πελατών και το άνοιγμα νέων αγορών.