Η Τουρκία αύξησε τα τέλη στον Βόσπορο από 0,8 σε 4$/τόνο μετά από 39 χρόνια!! Οι Ρώσσοι θα πληρώσουν περισσότερα;;

ΑΡΘΡΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Βόσπορος στην Κωνσταντινούπολη - RIA Novosti, 1920, 09/06/2022
© AP Photo / Emrah Gurel
ΑΛΦΕΙΟΣ : Ακροβατεί η Τουρκία !!! Διάλεξε «την πιο ακατάλληλη στιγμή» να κάνει χρήση του δικαιώματος της να αυξήσει τα τέλη διέλευσης στον Βόσπορο !!! Αν λάβουμε υπ’ όψιν και την ανακοίνωση του ρωσσικού Υπ.Αμ. σχετικά με νέα ντοκουμέντα για τα βιολογικά εργαστήρια των ΗΠΑ στην Ουκρανία, όπου μεταξύ των άλλων αναφέρεται και στα “Bayraktar” …
[ ◽️ Έχουμε στη διάθεσή μας επιβεβαίωση του αιτήματος της Ουκρανίας προς τον Τούρκο κατασκευαστή μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων “Bayraktar” με ημερομηνία 15 Δεκεμβρίου 2021 σχετικά με τη δυνατότητα εξοπλισμού αυτού του UAV με συστήματα και μηχανισμούς ψεκασμού αερολυμάτων χωρητικότητας άνω των 20 λίτρα.◽️ Με εμβέλεια πτήσης UAV έως 300 km και εξοπλισμό εμπορευματοκιβωτίων με βιολογικά σκευάσματα, δημιουργείται πραγματική απειλή μεγάλης κλίμακας χρήσης βιολογικών όπλων στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας…]

… τότε τα πράγματα δείχνουν ότι η Τουρκία τεντώνει επικίνδυνα το σχοινί και ίσως κάποια στιγμή κοπεί με ό,τι αυτό συνεπάγεται …

……………………………………………………………..

Σε βάρος κάποιου άλλου. Οι Ρώσσοι θα πληρώσουν περισσότερα λόγω των νέων κανόνων της Τουρκίας;

Irina Krasikova. Η Άγκυρα αύξησε πέντε φορές το τέλος για τη διέλευση εμπορικών πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά μετά από 39 χρόνια. Ανάγκασε μια παρατεταμένη οικονομική κρίση στη χώρα, λένε οι αναλυτές. Ο πληθωρισμός αυξάνεται, η λίρα έχει καταρρεύσει. Πώς αυτό θα επηρεάσει το κόστος μεταφοράς και τα πορτοφόλια των Ρώσων αγοραστών – RIA Novosti.

Προσοχή! Κόμιστρα καταβληθέντα

Σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία έχει κυριαρχία στα στενά που συνδέουν τη Μαύρη και τη Μεσόγειο Θάλασσα. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η μεταφορά εμπορευμάτων είναι δωρεάν. Ωστόσο, αυτό δεν καλύπτει τη χρήση φάρων, τις εκκενώσεις και την ιατρική περίθαλψη.
.
Από το 1983 ισχύει έκπτωση 75 τοις εκατό, εξηγεί το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών. Ως εκ τούτου, η Άγκυρα αποφάσισε να αυξήσει τους δασμούς – έχουν το δικαίωμα να το κάνουν.
Η τιμή θα αυξηθεί από τις 7 Οκτωβρίου – από 0,8 σε τέσσερα δολάρια ανά τόνο.
Ως αποτέλεσμα, το ετήσιο εισόδημα της Τουρκίας θα αυξηθεί από 40 εκατομμύρια σε 200 εκατομμύρια.
Στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα, τα χρήματα δεν είναι καθόλου περιττά. Τον Ιούλιο, ο ετήσιος πληθωρισμός ξεπέρασε το 79%. Επιπλέον, η λίρα συνεχίζει να υποτιμάται ραγδαία: από τον Ιανουάριο – ήδη κατά 40%. Το 2021, στα 60.
Ως αποτέλεσμα, ο Fitch υποβάθμισε την αξιολόγηση χρέους της Τουρκίας σε σκουπίδια. “Δεν είναι περίεργο που η Άγκυρα άδραξε την ευκαιρία για να αναπληρώσει τον προϋπολογισμό”, δήλωσε ο Νικολάι Βαβίλοφ, ειδικός στο τμήμα στρατηγικής έρευνας της Total Research.
Σκάφος στο εμπορικό λιμάνι Novorossiysk - RIA Novosti, 1920, 09/05/2022
© RIA Novosti / Vitaly Timkiv Βάρκα στο εμπορικό λιμάνι Novorossiysk
Ωστόσο, αυτό δεν θα επηρεάσει τις ρωσικές εισαγωγές, πιστεύει. Σχεδόν το 70 τοις εκατό των παραδόσεων πραγματοποιούνται μέσω του Novorossiysk, όπου τα εμπορεύματα προέρχονται από τα λιμάνια των χωρών της Μαύρης Θάλασσας. Το υπόλοιπο 30 έρχεται στην Αγία Πετρούπολη.
Και ακόμη και αυτό που μεταφέρεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νότια Αμερική θα αυξηθεί ελαφρώς στην τιμή για τους τελικούς αγοραστές, λένε οι αναλυτές. Υπάρχουν χιλιάδες κοντέινερ σε ένα πλοίο. Όταν οι εταιρείες-πελάτες μοιράζονται το τέλος, δεν θα είναι πολύ. «Υπάρχουν πιο σοβαροί παράγοντες – διακοπές στις προμήθειες, αδυναμία πληρωμής, διαρθρωτικός πληθωρισμός λόγω αύξησης των τιμολογίων ενέργειας, έλλειψη δανείων, εταιρείες που εγκαταλείπουν τις αγορές», αναφέρει ο Sergey Chernikov, αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών των Λαών. Πανεπιστήμιο Φιλίας της Ρωσίας.
.
Και θα υπάρξουν δυσκολίες με την εξαγωγή ρωσικών σιτηρών. Οι τιμές για αυτό έχουν ήδη μειωθεί λόγω της εισόδου στην αγορά της Ουκρανίας, η οποία είναι φθηνότερη κατά 20 τοις εκατό. Τώρα το κόστος των ναύλων θα εκτοξευθεί στα ύψη.
.
Ο Βόσπορος και τα Δαρδανέλια είναι η κύρια διαδρομή για τις ρωσικές προμήθειες. Η εύρεση εναλλακτικής δεν είναι εύκολη. Αλλά δεν γίνεται λόγος για κλείσιμο, τονίζει ο Έντουαρντ Ζέρνιν, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Εξαγωγέων Σιτηρών.
Εμπορικό πλοίο στο Βόσπορο στην Κωνσταντινούπολη - RIA Novosti, 1920, 09/05/2022
© AFP 2022 / Ozan Kose Εμπορικό πλοίο στον Βόσπορο στην Κωνσταντινούπολη
.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Τουρκία εκμεταλλεύτηκε το δικαίωμα να αυξήσει τα τέλη «την πιο ακατάλληλη στιγμή».
Οι πωλητές θα μετακυλίσουν το πρόσθετο κόστος στους εισαγωγείς, προειδοποιούν οι ειδικοί. “Κάποιες συμφωνίες θα επανεξεταστούν. Αλλά δεδομένης της γενικής κατάστασης στον κόσμο, αυτό δεν είναι κρίσιμο. Σχεδόν σίγουρα, για κάθε τόνο σιτηρών που απορρίπτεται λόγω αύξησης της τιμής, θα υπάρχουν τουλάχιστον τρεις ακόμη αγοραστές. Επιπλέον, Η Ρωσία δεν μπορεί να κατηγορηθεί για χειραγώγηση των τιμών», λέει ο Νικολάι Βαβίλοφ.
Φέτος, λόγω της ξηρασίας σε όλες σχεδόν τις χώρες εξαγωγής, θα είναι αδύνατο, γεγονός που θα αυξήσει τη ζήτηση με έλλειψη προσφοράς.
Επιπλέον, από τις 31 Αυγούστου, ο εξαγωγικός δασμός στο σιτάρι μειώθηκε κατά 740,9 ρούβλια ανά τόνο, δηλαδή κατά 12,2 δολάρια, προσθέτει η Αναστασία Πρικλάντοβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Διεθνών Επιχειρήσεων και Τελωνείων του Ρωσικού Οικονομικού Πανεπιστημίου. Γ. Β. Πλεχάνοφ.
Κατά συνέπεια, ισοπεδώνεται πλήρως η αύξηση των τελών διέλευσης μέσω του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.

Αναπροσανατολισμός προς την Ανατολή

Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές εταιρείες logistics έχουν σχεδόν διπλασιάσει τις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την άνοιξη. Έτσι, αν τον Φεβρουάριο η θαλάσσια μεταφορά από την Κίνα κόστιζε έξι χιλιάδες δολάρια, τότε από τον Ιούλιο ήταν περίπου 11,5.
Αυτό είναι το επίπεδο του 2020, όταν υπήρχε μια πανδημία. Τώρα οι αντιρωσικές κυρώσεις έχουν αποτέλεσμα, εξαιτίας των οποίων έχει διακοπεί η επιμελητεία.
Ο Βόσπορος στην Κωνσταντινούπολη - RIA Novosti, 1920, 09/05/2022
© RIA Novosti / Αντρέι Στένιν Βόσπορος στην Κωνσταντινούπολη
.
Ακόμη πιο δύσκολα είναι τα αεροπορικά ταξίδια, τα οποία έχουν τριπλασιαστεί σε τιμή από τα τέλη Μαρτίου, καθώς οι απευθείας πτήσεις από την Κίνα έχουν μειωθεί. Επιπλέον, λίγες εταιρείες μπορούν να προμηθεύουν ορισμένα προϊόντα, όπως αυτά που περιέχουν μπαταρίες λιθίου.
.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εκτός από τους Κινέζους, λάδι στη φωτιά ρίχνουν και οι Τούρκοι, καθώς οι εξαγωγές τους έχουν αυξηθεί. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από την αποχώρηση των μεγαλύτερων εταιρειών logistics από τη Ρωσία. Ως αποτέλεσμα, διαμορφώθηκε ένα είδος οιονεί μονοπωλίου.
Η περιορισμένη προσφορά ώθησε τις τιμές. Και η ζήτηση για αγαθά από «φιλικές» χώρες αυξάνεται. Για παράδειγμα, η Τουρκία εξήγαγε στη Ρωσία αξίας 790 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιούνιο, ρεκόρ από το 2010.
Από εκεί εισάγονται μπουλντόζες, οικιακές συσκευές, ανυψωτικός εξοπλισμός.
Ζώνη τελωνειακού ελέγχου στα ρωσο-κινεζικά σύνορα - RIA Novosti, 1920, 09/05/2022
© RIA Novosti / Ruslan Krivobok Ζώνη τελωνειακού ελέγχου στα ρωσο-κινεζικά σύνορα
.
Η συνεργασία με την Κίνα επεκτείνεται ενεργά. Για επτά μήνες, ο εμπορικός τζίρος αυξήθηκε κατά 29%, στα 97,71 δισ. δολάρια, προκύπτει από τα στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Η Ρωσία έλαβε αγαθά για 36,26 δισεκατομμύρια, εστάλησαν – για 61,44.
Ταυτόχρονα, οι αμοιβαίοι διακανονισμοί γίνονται όλο και περισσότερο σε εθνικά νομίσματα. Σύμφωνα με τη SWIFT, τον Ιούλιο η Ρωσία έγινε η τρίτη σε πληρωμές σε γιουάν. Τον Ιούνιο ήταν η έβδομη, τον Μάιο η δέκατη.
Το φόρτο στους Κινέζους και Τούρκους παρόχους έχει αυξηθεί σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, τα αγαθά γίνονται πιο ακριβά. Ιδιαίτερα μεγάλου μεγέθους, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών συσκευών.
.
Η Ρωσία πρέπει να δημιουργήσει σταδιακά τον δικό της στόλο εμπορευματοκιβωτίων, τονίζουν οι αναλυτές. Φυσικά, αυτό απαιτεί πολύ χρόνο και χρήμα. Ωστόσο, οι επενδύσεις θα δικαιολογηθούν και οι παγκόσμιοι κίνδυνοι θα αποφευχθούν.
Ένα φορτηγό πλοίο που περιμένει πρόσβαση στο Βόσπορο στην Κωνσταντινούπολη - RIA Novosti, 1920, 29/08/2022

…………………………………………………………………………………………..