Στροφή 180 μοίρες!! Η Δύση αποφάσισε να δώσει στη Ρωσσία την ευκαιρία να πλουτίσει

ΑΡΘΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η αποθήκη άνθρακα του τερματικού σταθμού Taman - RIA Novosti, 1920, 27/08/2022
Οι ειδήσεις είναι γεμάτες με μια πυκνή ροή αναφορών σχετικά με το κόστος των συμβάσεων μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη , καθώς και το κόστος ενός βαρελιού πετρελαίου Brent . Πίσω από αυτό το πέπλο, η παγκόσμια αγορά άνθρακα έχει χαθεί εντελώς, αν και η ένταση των παθών δεν είναι λιγότερη.
.
Ο δυτικός εκδοτικός οίκος Bloomberg, ο οποίος πρόσφατα αγοράζει απευθείας απόρρητα δεδομένα από αναλυτικές υπηρεσίες και έχει γίνει εικονικό μονοπώλιο στην αρένα της ενεργειακής πληροφόρησης, πρόσφατα ευχαρίστησε τους αναγνώστες του. Αναφέρθηκε ότι η απαγόρευση που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εισαγωγές ρωσικού άνθρακα ενεργειακών βαθμών «κατέβασε στην πραγματικότητα» αυτό το τμήμα της οικονομίας μας.
Οι εργαζόμενοι μετρούν τη θερμοκρασία του άνθρακα - RIA Novosti, 1920, 23/08/2022
.
Αναφέρθηκαν ακόμη και συγκεκριμένα στοιχεία, δηλαδή ότι το μερίδιο του ρωσικού μαύρου καυσίμου στα χρηματιστήρια του Παλαιού Κόσμου, ξεκινώντας από τον Μάρτιο, συρρικνώθηκε από τριάντα σε δέκα με δεκαπέντε τοις εκατό.
Εδώ θα σταματήσουμε και θα επιτρέψουμε μια παρέκκλιση ειδικά για όσους αναγνώστες μας, για διάφορους λόγους, δεν ακολουθούν την αγορά άνθρακα, τους όγκους παραγωγής και τους φορείς εξαγωγών.
.
Ήδη τον Μάρτιο, δηλαδή κυριολεκτικά μια-δυο εβδομάδες μετά την έναρξη του NWO, άρχισε να διαδίδεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια πρωτοβουλία που προτείνει, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση πλήρους εμπάργκο στις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία . Ο προβληματισμός δεν πήγε ούτε κλονισμένος ούτε κυλούσε, αγκυροβόλησαν τους καταναλωτές, όπως η Γερμανία , η διαδικασία παρεμποδίστηκε με κάθε δυνατό τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο, η Πολωνία διακρίθηκε με ιδιαίτερο ζήλο , η οποία ήδη τον Απρίλιο απαγόρευσε την αγορά άνθρακα από ρωσικές εταιρείες, αν και το μερίδιο των εισαγωγών ήταν σχεδόν το ένα τέταρτο της συνολικής εθνικής κατανάλωσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από παρατεταμένες και συναισθηματικές διαμάχες, ανέβαλε την τελική απόφαση για τις 10 Αυγούστου.
Άνθρακας - RIA Novosti, 1920, 24/08/2022
.
Την καθορισμένη ημερομηνία, ωστόσο, εισήχθη το μορατόριουμ, το οποίο όμως δεν εμπόδισε τη ροή των προμηθειών, αλλά, μεταφορικά μιλώντας, μετέτρεψε το ποτάμι σε μεγάλο ρέμα. Βασικός σαμποτέρ, όπως και πριν, ήταν η Γερμανία, όπου υπάρχει πυρετώδης συσσώρευση ενεργειακών πόρων για την περίοδο θέρμανσης.
Ωστόσο, η χαρά των δυτικών εταίρων μας ήταν βραχύβια. Το Bloomberg αναφέρει ότι οι Ρώσοι ανθρακωρύχοι δεν περίμεναν χάρη από ευρωπαίους αξιωματούχους, αλλά αναζητούσαν ενεργά νέες αγορές πωλήσεων. Και τα βρήκαν, κάτι που είναι χαρακτηριστικό.
.
Όλες αυτές οι διαταραχές έκαναν τον άνθρακα από την Αυστραλία να χυθεί στην ευρωπαϊκή αγορά σαν ένας σκονισμένος καταρράκτης , αλλά αυτό οδήγησε σε εντελώς απροσδόκητες συνέπειες. Για παράδειγμα, το κόστος ενός τόνου άνθρακα στα τέλη Αυγούστου 2022 είναι σχεδόν 500 $ ανά τόνο, δηλαδή δέκα φορές περισσότερο από ένα χρόνο νωρίτερα.
.
Η ειρωνεία αυτού που συμβαίνει δεν έγκειται καν στο υψηλότερο κόστος ρεκόρ, αλλά στο γεγονός ότι μόλις πριν από μερικά χρόνια η Ευρώπη κατέστρεψε μαζικά τη δική της βιομηχανία άνθρακα, υποκινώντας το εξίσου από την ανησυχία για το περιβάλλον και τη ζημία της παραγωγής. Το 2019, για παράδειγμα, η τότε Ομοσπονδιακή Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ έκλεισε τελετουργικά το τελευταίο ανθρακωρυχείο στη Γερμανία. Στην ομιλία της τόνισε ότι η Prosper-Haniel είναι βαθιά ασύμφορη, αφού η παραγωγή ενός τόνου λιθάνθρακα κοστίζει 225 ευρώ. Αυτά τα λόγια ειπώθηκαν σε μια εποχή που το κόστος του μαύρου χρυσού κυμαινόταν στα 110 δολάρια, ενώ το ελάχιστο κόστος παραγωγής παρατηρήθηκε τότε στα ρωσικά ορυχεία και περικοπές στο Kuzbass, ήταν περίπου 75 δολάρια ανά τόνο.
.
Σήμερα, οι Γερμανοί, κυνηγώντας τη μοντέρνα ατζέντα της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, αγοράζουν εκατομμύρια τόνους αυστραλιανού άνθρακα σε υψηλές τιμές, οι οποίοι ταξιδεύουν με φορτηγίδες από το λιμάνι του Αμβούργου κατά μήκος αρκετά ρηχών ποταμών. Για να παραφράσουμε τη διάσημη ρήση του Ναπολέοντα, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι όσοι δεν ήθελαν να ταΐσουν τους δικούς τους ανθρακωρύχους, τώρα ταΐζουν αγνώστους.
ανθρακωρυχείο Kedrovsky - RIA Novosti, 1920, 23/08/2022
.
Αλλά πίσω στη Ρωσσία.
Δεσμεύσεις για απαγόρευση της εισαγωγής άνθρακα από τη Ρωσία σήμερα έχουν ήδη αναλάβει 27 ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό οδήγησε στο γεγονός ότι ο όγκος της προσφοράς μειώθηκε από 51,6 σε 22 εκατομμύρια τόνους.
.
Την ίδια στιγμή, ο δυτικός Τύπος αναφέρει με λύπη ότι οι Ρώσοι ανθρακωρύχοι αποζημίωσαν αυτόματα ένα σημαντικό μέρος των απωλειών τους με την εκτίναξη των τιμών των προϊόντων τους. Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, όλοι οι τόμοι που κυκλοφόρησαν μέχρι τελευταίας «γροθιάς» και «καρυδιού» αγοράστηκαν από ασιατικές χώρες , μεταξύ των οποίων ήταν ιδιαίτερα ενεργές η Κίνα και η Ινδία .
Αποθήκη άνθρακα - RIA Novosti, 1920, 08/10/2022
.
Γενικά, το Δελχί ήταν το πρώτο που κατάλαβε το εύρος των ευκαιριών ανοίγματος και, μεταξύ άλλων, αγοράζει όγκους ρεκόρ ρωσικού πετρελαίου εδώ και αρκετούς μήνες. Οι Ινδοί έμποροι, καθόλου ντροπιασμένοι, το μεταπωλούν αμέσως στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο , αλλά, φυσικά, ήδη ενέχυρο το συμφέρον τους.
Η κατάσταση είναι παρόμοια με τον άνθρακα.
Καθένας από τους ανατολικούς εισαγωγείς, καταρχήν, μπορεί να απορροφήσει ανεξάρτητα ολόκληρο τον όγκο των ρωσικών εξαγωγών άνθρακα. Πέρυσι, οι ανθρακωρύχοι μας παρήγαγαν ρεκόρ 440 εκατομμυρίων τόνων, εκ των οποίων οι 227 πήγαν σε ξένους αγοραστές. Ταυτόχρονα, η Ινδία καταναλώνει ετησίως ένα δισεκατομμύριο και η Κίνα – 1,4 δισεκατομμύρια τόνους στερεών καυσίμων, και μιλάμε μόνο για ενεργειακές ποιότητες, εξαιρουμένου του μεταλλουργικού οπτάνθρακα.
.
Το Πεκίνο και το Δελχί, μετά την έναρξη του NWO και την εισαγωγή των αντεπιλογών – τότε μόνο πιθανών – κυρώσεων, αντέδρασαν με αστραπιαία ταχύτητα. Ο όγκος των παραδόσεων ρωσικού άνθρακα στην Κίνα τον Απρίλιο παρουσίασε διπλάσια αύξηση : 4,4 εκατομμύρια τόνοι πήγαν στην Ουράνια Αυτοκρατορία, σε σύγκριση με δύο εκατομμύρια τον Μάρτιο.
Η αποθήκη άνθρακα του τερματικού σταθμού Taman - RIA Novosti, 1920, 18.08.2022
.
Η τάση ήταν αυξανόμενη.
Ήδη τον Ιούνιο, κινέζοι έμποροι και εταιρείες ενέργειας αγόρασαν 6,1 εκατομμύρια τόνους άνθρακα και ο Ιούλιος έκλεισε στους 7,4 εκατομμύρια τόνους, που ήταν απόλυτο ρεκόρ για τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ούτε η Ινδία χασμουρήθηκε.
Οι κύριοι αντίπαλοι της Κίνας, τουλάχιστον στη βιομηχανία μεταλλουργίας με συγκρίσιμο πληθυσμό, οι Ινδοί άρχισαν επίσης να αυξάνουν τις εισαγωγές από την άνοιξη. Μέχρι το τέλος Ιουλίου, η αύξηση των αγορών αυξήθηκε κατά 79% , που σε απόλυτες τιμές ανήλθε σε 1,3 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα το μήνα. Οι εισαγωγές άνθρακα οπτανθρακοποίησης αυξήθηκαν επίσης κατά τα δύο τρίτα: μόνο τον Ιούλιο, Ινδοί μεταλλουργοί αγόρασαν σχεδόν 300.000 τόνους ζωτικής σημασίας καύσιμο. Συνολικά, σύμφωνα με δυτικούς αναλυτές, μέχρι το τέλος του έτους, ο όγκος του ρωσο-ινδικού εμπορίου άνθρακα μπορεί να φτάσει τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια και αν συμβεί αυτό, θα σημειώσει πενταπλάσια αύξηση.
Εκφόρτωση άνθρακα στο λιμάνι - RIA Novosti, 1920, 10.08.2022
.
Ωστόσο, το μετάλλιο έχει δύο όψεις.
Το ευρωπαϊκό εμπάργκο ανάγκασε τις ρωσικές εταιρείες άνθρακα να αναπτύξουν επειγόντως τις δικές τους αλυσίδες συνεργασίας στα ανατολικά. Ως αποτέλεσμα, κατέστη προφανές ότι η υπάρχουσα υποδομή μεταφορών απλώς δεν είναι φυσικά ικανή να χειριστεί τόσο μεγάλο όγκο φορτίου. Ακόμη και πριν από την έναρξη του NWO, κάθε ημερολογιακό έτος τελείωνε σε μια έξαλλη διαμάχη μεταξύ των ανθρακωρύχων και των Ρωσικών Σιδηροδρόμων . Οι πρώτοι απαιτούν παραδοσιακά ποσοστώσεις και οφέλη για τις μεταφορές, στα οποία οι σιδηροδρομικοί εργάζονται εύλογα με την έλλειψη τροχαίου υλικού (το περασμένο καλοκαίρι έφτασε το 80 τοις εκατό) και την ανεπαρκή χωρητικότητα του BAM και του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου.
.
Η τρέχουσα αύξηση των εξαγωγών παρέχεται εξ ολοκλήρου από τη μεταφόρτωση άνθρακα στα λιμάνια με την επακόλουθη αποστολή του στην Ασία μέσω θαλάσσης. Το πρόβλημα είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των κοιτασμάτων βρίσκεται στα βάθη της ηπειρωτικής χώρας και βαγόνια με άνθρακα σέρνονται στα λιμάνια κατά μήκος εκατοντάδων, και μερικές φορές χιλιάδων χιλιομέτρων, με κυκλικές διαδρομές.
Miner - RIA Novosti, 1920, 19/07/2022
.
Η αναγκαστική διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Ευρώπη έφερε στην επιφάνεια το μακροχρόνιο πρόβλημα της κακής ανάπτυξης των μεταφορών των ανατολικών μας εδαφών, όταν οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δύσκολα μπορούν να στριμωχτούν μέσα από τα «σημεία συμφόρησης» των ναυπηγείων και τα βαγόνια με άνθρακα από την Κεντρική και την Ανατολική Η Σιβηρία στρώνει γιγάντιους κύκλους για να φτάσει στα λιμάνια της Βαλτικής ή στις ακτές των βόρειων θαλασσών.
.
Αυτό το πρόβλημα λύνεται, αλλά, δυστυχώς, όχι γρήγορα, για το οποίο υπάρχουν αντικειμενικές εξηγήσεις. Η τοποθέτηση ακόμη και εκατό χιλιομέτρων σιδηροδρομικών γραμμών στις συνθήκες των Υποπολικών Ουραλίων και του μόνιμου παγετού είναι ένα κατόρθωμα παρόμοιο με τα έργα του θρυλικού Ηρακλή, ακόμα κι αν ο τελευταίος δεν είχε μπουλντόζες και στρώματα τροχιάς. Οι εργασίες για το BAM, συμπεριλαμβανομένου του ρωσικού στρατού, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, αλλά η χώρα θα αισθανθεί τα αποτελέσματα μόνο χρόνια αργότερα. Χαλύβδινες γραμμές από τα περισσότερα κοιτάσματα άνθρακα σήμερα περνούν σε τοπικούς σταθμούς και μόνο τιτάνες της αγοράς όπως το κοίτασμα Elga μπορούν να αντέξουν οικονομικά να δημιουργήσουν άμεση πρόσβαση στη θάλασσα.
.
Χαίρομαι που το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο και λύνεται. Θα ήθελα να πιστεύω ότι μια μέρα το σύνθημα ότι η Ρωσία ζει στους δρόμους θα γίνει όχι απλώς μια όμορφη φράση, αλλά μια γνώριμη πραγματικότητα.

……………………………………………………………………………….