“ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ”. ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ 25ΕΤΙΑ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΝ ΒΓΑΖΕΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΜΕΣΩ ΤΑΙΠΕΔ…

ΕΛΛΑΔΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΛΦΕΙΟΣ : ΜΗΠΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ;; ΜΗΠΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΞΟΔΕΨΑΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΣΕ ΕΚΧΙΟΝΙΣΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ;;; ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΛΗΓΕΙ Η 25ΕΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΠΕΦΕΡΕ ΚΕΡΔΗ 3ΔΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΩΝ ΚΙ ΕΝΩ Η ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΑΝ ΝΑ ΤΗ ΒΓΑΛΟΥΝ “ΚΑΘΑΡΗ” ΜΕ 7 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑΚΙΑ ΣΕ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ (2000 ΕΥΡΩ ΣΕ ΚΑΘΕ Ι.Χ. ΠΟΥ ΕΓΚΛΩΒΙΣΤΗΚΕ) ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΣΤΟΝ “ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ” ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΒΑΡΗ (ΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝΥΣΕΙΣ) ;;;

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ !!! ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΣΟΙ ΤΡΑΒΗΞΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΤΣΙ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΣΙΜΠΗΣΟΥΝ ΤΟ ΤΥΡΑΚΙ ΠΟΥ ΩΣ ΑΛΛΟΣ “ΜΩΥΣΗΣ” Ο ΚΟΥΛΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ “ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΟΥ” “ΑΠΑΙΤΗΣΕ” (ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙ; Ή ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΥΣ;) ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ;;;

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ … NOM_NOM_EE_2445_UA09 ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ στο σχέδιο νόμου “Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Αυτοχρηματοδότησης και Εκμετάλλευσης της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας, Σταυρού, Αεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού και ρύθμιση συναφών θεμάτων” Προς τη Βουλή των Ελλήνων…

………………………………

Thanasis Kampagiannis Αν είχα βγάλει 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε 15 χρόνια και είχα υποχρέωση να κρατάω έναν δρόμο 70 χιλιομέτρων ανοιχτό, μετά από τέτοιο φιάσκο κι εγώ θα συμφωνούσα να δώσω 7 εκατομμύρια και να κλείσει η υπόθεση…

Με δεδομένο ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι σήμερα το πρωί εξακολουθούσαν να είναι εγκλωβισμένα 1200 οχήματα στην Αττική Οδό, “το ένα τρίτο”, όπως είπε, μπορεί κανεις να υπολογίσει την τάξη μεγέθους της αποζημίωσης που θα κληθεί να πληρώσει η εταιρεία: 3600 * 2000 ευρώ (με εντολή Μητσοτάκη!) = 7 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Τα κέρδη της Αττικής Οδού (ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (65,75%), όμιλος ΑΒΑΞ Α.Ε. (34,21%) και γαλλική EGIS PROJECTS (0,04%)):
“Αθροιστικά, σε αυτή τη δεκαπενταετή περίοδο, τα έσοδα από τα διόδια της Αττικής Οδού ανήλθαν στα 2,93 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά μέσο όρο 195 εκατ. ευρώ τον χρόνο… Όμως, τα κέρδη που καταγράφονται στους ισολογισμούς της Αττικής Οδού δεν δίνουν παρά μόνο ένα μέρος της συνολικής εικόνας του οφέλους που έχουν αποκομίσει οι μέτοχοί της, από μια αρχική επένδυση ύψους 1,25 δισ. ευρώ, την οποία κάλυψαν κατά 15% με ίδια κεφάλαια, ενώ το υπόλοιπο χρηματοδοτήθηκε με δανεισμό και κρατική συμμετοχή”.
Η έννοια της λογοδοσίας επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη…
……………………………………

Αττική Οδός: Ξεκίνησε η «μητέρα» των διαγωνισμών – Οι μεγάλοι όμιλοι σε κινητικότητα

Στις 20 Απριλίου και ώρα 5 το απόγευμα ξεκινά η “μητέρα” των διαγωνισμών που αφορά στην νέα περίοδο λειτουργίας της Αττικής Οδού. Η διαδικασία ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες από το ΤΑΙΠΕΔ και όπως είναι λογικό συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας. Εκείνη την ημέρα οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους που αποτελεί την πρώτη πράξη της δημοπράτησης.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού είναι το πρώτο βήμα για μια μακρά διαγωνιστική διαδικασία στην οποία οι κορυφαίοι όμιλοι της χώρας θα κληθούν να αποφασίσουν με ποιον (ή ποιους) θα συνασπιστούν. Η αγορά προδικάζει ότι θα είναι ο διαγωνισμός της δεκαετίας, λόγω των μεγάλων αποδόσεων της Αττικής Οδού στην τρέχουσα περίοδο παραχώρησης και αυτό δίνει το έναυσμα στο να ξεκινήσουν σενάρια για το τι σχήματα και με ποιες προϋποθέσεις θα δούμε στο μέλλον.

Το βέβαιο είναι ότι ο νέος διαγωνισμός παραχώρησης αφορά μόνο στο σημερινό δίκτυο της Αττικής Οδού. Αυτό αποτελείται από την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Επίσης εντάσσεται τμήμα 5χλμ της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.

Δεν περιλαμβάνει κατασκευή νέων τμημάτων που σχεδιάζονται όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης ή οι επεκτάσεις προς Ραφήνα ή Λαύριο που θα δημοπρατηθούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ως δημόσιο έργο έχει ήδη προκηρυχθεί από το υπ.ΥΠΟΜΕ η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη μέσω της Λεωφόρου Κύμης.

Τα βασικά συστατικά του νέου διαγωνισμού

Στόχος του νέου διαγωνισμού είναι η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και  προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών fund. Ως εκ τούτου αναφέρεται πως θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ η συνολική αξία ενεργητικού υπό διαχείριση. Η Αττική Οδός αποτελεί το βαρύ πυροβολικό του ΤΑΙΠΕΔ και τα κριτήρια είναι ιδιαίτερα υψηλά και για τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους.

Όπως αναγράφεται στην προκήρυξη θα πρέπει να έχουν περισσότερα από 400 εκατ.ευρώ σε ενοποιημένα ίδια κεφάλαια. Επίσης θα πρέπει κατά την τελευταία πενταετία να έχουν τουλάχιστον διετή εμπειρία στην συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευσης παρόμοιων κατασκευαστικών έργων κατ` ελάχιστον από ένα μέλος της κοινοπραξίας.

Παράλληλα απαιτείται στην συγκρότηση κοινοπραξιών να υφίσταται ένας μέτοχος με ποσοστό τουλάχιστον 20% που θα καλύπτει τα τεχνικά προσόντα της σύμβασης.

Η νέα περίοδος λειτουργίας της Αττικής Οδού

Αντικείμενο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων μικρής κλίμακας που στοχεύουν στην εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού. Η διάρκεια θα είναι 25ετής με εκκίνηση την επομένη της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης που σήμερα λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Ά φάση) που όπως αναφέραμε ξεκινά στις 20 Απριλίου και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ φάση).

Η Αττική Οδός που ολοκληρώθηκε το 2003, αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Οι συμμαχίες

Σε αυτόν τον διαγωνισμό θα δούμε ποιες συμμαχίες θα δημιουργηθούν. Οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι μέχρι σήμερα έχουν επιδείξει ευελιξία ανάλογα με το αντικείμενο και τη σύμβαση στην επιλογή συμμάχων.

Έτσι για παράδειγμα έχουμε δει την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις να συμπράττει με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το έργο-ΣΔΙΤ στο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και στον αντίστοιχο διαγωνισμό για το flyover να κατεβαίνουν μόνες τους.

Στα τέσσερα μεγάλα δημόσια σιδηροδρομικά έργα του Φθινοπώρου είδαμε συμμαχία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίου. Στα έξι ακόμα μεγαλύτερα που ξεκίνησαν την Παρασκευή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να συμμαχεί με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ και την Μυτιληναίος να κατεβαίνει με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Αντίστοιχα έχουμε δει την ΑΒΑΞ να συμμαχεί με τη Μυτιληναίος στο Flyover και στον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σε αυτή τη μάχη το βέβαιο είναι ότι οι συμμαχίες για τη νέα περίοδο της Αττικής Οδού μπορεί να είναι εμπλουτισμένες ή και ενισχυμένες καθώς πρόκειται για την πλέον επιτυχημένη εμπορικά σύμβαση παραχώρησης.

……………………………………
……………………………………

………………………………………………………………….

……………………………………………………………………