Η Αρσινόη Β’ και αγάλματα που αιωρούντο μαγνητικά!

ΑΛΦΕΙΟΡΡΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
1/Ευρήματα από την εποχή της Αρσινόης 2/ΑΡΣΙΝΟΗ Β΄ Παρίσι, Λούβρο.

Η Αρσινόη Β’ η Φιλάδελφος ( 316268 π.Χ. ) ήταν βασίλισσα της Θράκης και συμβασιλέας της Αιγύπτου μαζί με τον αδερφό και σύζυγό της Πτολεμαίο Β’ το Φιλάδελφο. Ήταν η μεγαλύτερη κόρη του Πτολεμαίου Α’ του Σωτήρα, στρατηγού και επιγόνου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και ιδρυτή της Δυναστείας των Πτολεμαίων. Μητέρα της ήταν η τελευταία σύζυγος του, Βερενίκη η Α’. Έπαιξε κύριο ρόλο στην πολιτική που διαμόρφωσε τα δυτικά κράτη που σχηματίστηκαν μετά τη διάλυση του απέραντου κράτους του Αλεξάνδρου…

…Η Αρσινόη, έξυπνη και φιλόδοξη, μοιράστηκε όλους τους τίτλους του Πτολεμαίου και πρέπει να του άσκησε σημαντική επιρροή. Εκείνος ονόμασε πόλεις από το όνομά της και της επέτρεψε να εμφανίζεται πλάι του στα νομίσματα. Την ενσωμάτωσε στην οικογενειακή λατρεία, και μαζί έλαβαν την προσωνυμία “Θεοί Αδελφοί”. Η Αρσινόη έγινε, επίσης, Ολυμπιονίκης σε αγωνίσματα με άλογα το καλοκαίρι του 272 π.Χ. Ακόμη, η Αρσινόη άσκησε επιρροή και στην εξωτερική πολιτική, που περιλαμβάνει τη νίκη του Πτολεμαίου στον Πρώτο Συριακό Πόλεμο ( 274271 π.Χ. ) μεταξύ της Αιγύπτου και της αυτοκρατορίας των Σελευκιδών στη Μέση Ανατολή. Ακόμη και μετά το θάνατό της ο Πτολεμαίος την άφησε να αναφέρεται στα επίσημα έγγραφα και ενθάρρυνε τη λατρεία της.

Από τη Βικιπαίδεια

Ο Παυσανίας είδε στο Άλσος Μουσών, μεταξύ των άλλων και το άγαλμα της Αρσινόης, της αδελφής και γυναίκας του Πτολεμαίου Β’ Φιλάδελφου (285-247 π.χ.). Η Αρσινόη είναι πάνω σε στρουθοκάμηλο μπρούντζινη. Τα στρουθία, (δηλ. οι στρουθοκάμηλοι), ήταν πουλιά της Αφροδίτης επομένως η απεικόνιση της Αρσινόης πάνω σε στρουθοκάμηλο έγινε μετά τη θεοποίησή της, οπότε λατρεύτηκε ως Αφροδίτη.

Μάλιστα της αφιέρωσαν και μία πόλη στην Αίγυτπτο, πρωτεύουσα του Αρσινοΐτου νομού,

Η πρωτεύουσα του Αρσινοΐτου νομού, στην δυτική όχθη του Νείλου, με την ονομασία Αρσινόη.

στην δυτική όχθη του Νείλου, με την ονομασία Αρσινόη γνωστή και σαν Κροκοδειλόπολις

Η Αρσινόη, ή Κροκοδειλόπολις ή Κροκοδείλων πόλις ή Πτολεμαΐς Eυεργετίς ή Κρίαλον ή Taaud (σήμερα ονομάζεται Kiman Faris).

ή Κροκοδείλων πόλις ή Πτολεμαΐς Eυεργετίς ή Κρίαλον ή Taaud (σήμερα ονομάζεται Kiman Faris).

Υπάρχουν συγγραφείς αρκετοί  όπως ο Πλίνιος, ο οποίος μιλάει για ναούς με  αγάλματα που αιωρούντο, αγάλματα  Θεών  κατι που επιτυγχάνετο  με ενα σύστημα  μαγνητών.   Ο  Πλινιος μλιστα αναφερει τον  αρχιτέκτονα  Τιμοχάρη που ειχε φτιάξει ένα  αιωρούμενο  άγαλμα  της  Αρσινόης εις την   Αλεξάνδρεια. Βλ. Φυσική Ιστορία (λατ. Naturalis historia ή και Historia naturalis) / τριανταεπτάτομη εγκυκλοπαιδική συλλογή της αρχαίας επιστημονικής γνώσης που συντάχθηκε περί το έτος 77 μ.Χ. από τον Πλίνιο.

  Για το αιωρούμενο  άγαλμα  της  Αρσινόης εις την Αλεξάνδρεια

Διαβάστε  ΕΔΩ(σελ. 213/214).

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΑΡΣΙΝΟΗ Β΄ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ ΩΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΑΡΑΩ

Η Ελληνίδα  βασίλισσα 200 χρόνια πριν από την απόγονο της Κλεοπάτρα κυβέρνησε σαν φαραώ  ακριβώς με την δύναμη των αρένων Πτολεμαίων

Η μοναδική κορώνα της βασίλισσας Αρσινόης της β΄ με τα ανάγλυφα αρχαία σύμβολα σε συνδυασμό με μια νέα μέθοδο μελέτης της κατάστασης στην αιγυπτιακή αρχαιολογία αποτελεί τη βάση για μια νέα ερμηνεία των ιστορικών εξελίξεων στην Αίγυπτο κατά την περίοδο μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου . Μια εργασία από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ (Σουηδία) υποστηρίζει ότι η βασίλισσα Αρσινόη κυβέρνησε την αρχαία Αίγυπτο ως γυναίκα Φαραώ, προγενέστερη της Κλεοπάτρας κατά  200 χρόνια.

ΑΓΑΛΜΑ ΑΠΟ ΓΡΑΝΙΤΗ ΤΗΣ ΑΡΣΙΝΟΗΣ Β΄ ΕΜΦΑΝΗ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ

Οι ερευνητές συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό για τη σημασία βασίλισσας Αρσινόης Β ‘από την μέρα που αποθεώθηκε. Είχε δηλαδή  τεθεί στο ίδιο επίπεδο με την αρχαία θεά Ίσις και Αθώρ, και ήταν ακόμα σύμβολο εκτίμησης και σεβασμού 200 χρόνια μετά το θάνατό της,

όταν μια από τις γνωστότερες απόγονους της η Κλεοπάτρα φόρεσε το ίδιο στέμμα. Αλλά έχουν ερμηνεύσει τους λόγους που κρύβονται πίσω από την τεράστια επιρροή της Αρσινόης και  που έχουν ερμηνευθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

 

Η Αρσινόη Β’ η Φιλάδελφος ( 316 – 268 π.Χ. ) ήταν βασίλισσα της Θράκης και συμβασιλέας της Αιγύπτου μαζί με τον αδερφό και σύζυγό της Πτολεμαίο Β’ το Φιλάδελφο. Ήταν η μεγαλύτερη κόρη του Πτολεμαίου Α’ του Σωτήρα, στρατηγού και επιγόνου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και ιδρυτή της Δυναστείας των Πτολεμαίων. Μητέρα της ήταν η τελευταία σύζυγος του, Βερενίκη η Α’. Έπαιξε κύριο ρόλο στην πολιτική που διαμόρφωσε τα δυτικά κράτη που σχηματίστηκαν μετά τη διάλυση του απέραντου κράτους του Αλεξάνδρου

 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΡΕΥΝΕΣ.

Η αρχαιολόγος Μαρία Νίλσον έχει σπουδάσει για την ιστορική σημασία της, ερμηνείας για το  προσωπικό στέμμα της και τα αρχαία σύμβολα του. Το στέμμα, που δεν έχει ποτέ βρεθεί, αλλά απεικονίζεται σε αγάλματα και ανάγλυφα Αιγύπτου, δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του ισχυρού στην αιγυπτιακή ιεραρχία ιερατείο για να συμβολίσουν τις ιδιότητες της βασίλισσας. Η διατριβή απαντά σε ερωτήσεις  για την παραδοσιακή βασιλική γραμμή η οποία αποκλείει γυναίκες αντιβασιλείς, και αψηφά τις προσπάθειες ορισμένων ερευνητών για την ελαχιστοποίηση στην σημασία Αρσινόης, ως βασίλισσα  ενώ ήταν ακόμα αυτή ζωντανή .

«Το συμπέρασμά μου είναι ότι η  Αρσινόη ήταν μια γυναίκα Φαραώ και σαν  υψηλή ιέρεια που ήταν κυβέρνησε από κοινού με τον αδελφό και σύζυγό της, και πως αποθεώθηκε κατά τη διάρκεια της πραγματικής της ζωής της», λέει η  Νίλσον. «Ήταν αυτός ο συνδυασμός της θρησκείας και της πολιτικής που ήταν πίσω από την μακρόβια επιρροή της.”

Αλλά δεν ήταν μόνο η Κλεοπάτρα που ήθελαν να έχει την σημαντική και συμβολική κορώνα αλλά ήταν αυτή που μπόρεσε να επαναχρησιμοποίηση την κορώνα της Αρσινόης β΄ , αλλά και όλους τους  Άρρενες απογόνους – όλους που χρίστηκαν  Πτολεμαίοι  – που και από αυτούς χρησιμοποιούν το  στέμμα της ως πρότυπο κατά τη δημιουργία ενός νέου στέμματος  που το έδωσαν στη θεά Άθωρ για να τιμήσει το  εγχώριο  ιερατείο και έτσι να κερδίσουν την υποστήριξή της, όταν η Αίγυπτος ήταν εγκλωβισμένη από τον εμφύλιο πόλεμο.

Η διατριβή είναι καλά δομημένη γύρω από το στέμμα και περιλαμβάνει,  στο ευρύτερο πλαίσιο της έρευνας της Νίλσον, ανάγλυφα,  χρώματα , μία ολόπλευρη εικόνα της βασίλισσας, που δείχνει πώς ντύνονται, οι θεοί και επίσης την δείχνουν να  απεικονίζετε  με, τους τίτλους που της δόθηκαν, και ούτω καθεξής.

Η πρώτη ύλη προέρχεται από την Αίγυπτο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για την κατανόηση των πολιτικών και θρησκευτικών δομών για την  ανάπτυξη της χώρας. Την ίδια στιγμή, η Νίλσον ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές έρευνες στις  αιγυπτιακές κορώνες ως σύμβολα της εξουσίας και το καθεστώς, καθώς και την εξέλιξη της τέχνης σε μια πιο γενική έννοια.

Η δημιουργία αυτής της έρευνας για το στέμμα της βασίλισσας Αρσινόης ήταν μόνο η αρχή …

Πηγή…

Αφήστε μια απάντηση